Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Tällaisella mallimerkinnällä tuo 99 tulee minun omistuksessa seuraavalla kerralla olemaan kilvissä. Osat on jo kaikki hommattu, enään on kiinni ajasta, kun edellinenkin prokkis vielä vähän kesken, mutta tämä on melko helppo viedä loppuun...

Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Pe Maalis 14, 2014 22:32. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Tuleeko keulille B- vai H-kone? Ja tosiaan ainahan se on parempi, että auto on kadulla missä kunnossa tahansa kuin paalissa tai ladon takana. :)
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: Saab 99 S special Airflow

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mistä toi S tulee? Tsemppiä projektille, mielenkiinnolla seuraan valmistumista :D
900turbo3d kirjoitti:Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....
Suomessa on ysiysejä vielä niin paljon enemmän, kuin ysiysi-harrastajia, että kyllä näitä riittää. Halpahan siitä tulee vasta sitten, kun on sinulle tarpeeton. Kukapa sitä hyvästä autosta muuten luopuisi.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

onko kyseessä tuo avatarissasi oleva harmaa tuplis?
tänne vaan kunnon projekti päiväkirja niin jos muutkin innostuisivat jatkamaan omia tuplis projektejaan :wink:
tuleekos tuohon sen varaosa ässäsi tekniikka?
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Jariha: Se on 900 mallisarjan matalapaineturbon tunnus, nyt se vaan siirtyy 99:n

Joo, ysikymppisestä 900 ässästä 16-venttiilinen turbopata. Ootan kovasti, että pääsee liimaaman sen S-merkin 99 paksiin :wink: ja kiesin kilpiin, keväällä sitten...piti ensin tehdä tästä talviauto, mutta....

Tekniikkahan on tehoiltaa 145 heppanen, eli menee muutoskatsastamalla
, kun 99 turboissakin on samat tehot. Tää kun on Special, niin on turbon sisustuskin valmiin, jota kyllä joutuu vähän fiksailemaan.

Koneen käytän auki, vaihdan punametallilaakerit, tiivisteet ym, ja männänrenkaat ja hoonauskin saattaa tulla tehtyä. koria joutuu jonkun verran hitsaamaan, ja Airflow palikoita korjaamaan, ja vähän leikkimään kuidulla, että saa tehtyä tulevaisuudessa lisää noita palikoita muihin 99:hin

Sitten mulla on siihen uudet turbo-lätkät konepeltiin ja Inca-vanteetkin. Saa nyt nähdä tuleeko laitettua...

Kiesi on tuo avattaren kottero.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4027
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

900turbo3d kirjoitti:Jariha: Se on 900 mallisarjan matalapaineturbon tunnus, nyt se vaan siirtyy 99:n.
Arvelinkin. Liekö sitten Suomen ainoa matalapaine-tuplis?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Isompana, siinähän on valmista kasarilookkia , tummat lasit...vielä portaat takaikkunalle :D

Kuva

Lätkät
Kuva

Mylly
Kuva
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

mites ajattelit bensa-puolen hoitaa? kun eikös tuo tuplis ole kaasari?
vaihdatko turbon jouset? ja jätätkö jarrut vakioiksi?
siinähän niitä kysymyksiä jo tulikin :wink:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tuleepas varmaan kiva auto ajettavavaksi!Onhan kuitenkin 16v tekniikka valovuoden edellä vanhaa t8 tekniikkaa.Meinaatko konttorilla käynnin jälkeen piristää tuota?

Hieno projekti,ei kaikkea tarvitse entisöidä!
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

axtec kirjoitti:mites ajattelit bensa-puolen hoitaa? kun eikös tuo tuplis ole kaasari?
mutta tuossa tulevassa moottorissahan on ruisku kiinni, eli rakentelee vaan johtosarjat ja tankin/pumpun autoon niin... 8) :wink:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

lähinnä meinasin tankkia ja pumppua, kun ei tupliksen ruiskutankkeja ole ihan joka paikassa kaupan.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Rälläkkä älähtää, satkusta pala mukaan ja muutan ton silleen että satkun tankki käy siihen.

Madallussatsia meinasin, kera kaasujousien. Ja kyllä nuo jarrut ainakin tällä hetkellä on jäämässä vakioiksi, katsoo sitten jos tulevaisuudessa on tarvetta.

Jaa piristää konttorilla käynnin jälkeen...Tarkoituksena olisi kyllä hommata kunnon ic, ja jopa lappuset, että sen saa rekkariin. Radallahan sitten saa käyttää isompiakin paineita...
tomaatti kirjoitti:Hieno projekti,ei kaikkea tarvitse entisöidä!
Niimpä, yritän asian tiimoilta sovittaa syntini, ja entisöidä ton mun finkun, loput suapit rakentelen sitten oman mielen mukaan

Ps. mulla on 2 kpl tupliksen ruiskutankkeja, mut molemmilla on jo kohde, siks pitää näyttää pohjalle rälläkkää..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Saab 99 S special Airflow

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

jariha kirjoitti:Suomessa on ysiysejä vielä niin paljon enemmän, kuin ysiysi-harrastajia, että kyllä näitä riittää.

Niin, onhan näitä, mutta lähinnä hain, että näitä special-malleja tolla koppasetillä ei nurkissa taida kasvaa...kiesikin oli niin pitkään myynnissä, että uskals ottaa projektiksi, miul vaa nää projektit on yleensä jotaa iha muuta mitä tehtaan linja on miettiny...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

900turbo3d kirjoitti:Madallussatsia meinasin, kera kaasujousien.
tarkoitat varmaan kaasu-iskunvaimentimia...? :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

joko on asetettu kovia tavotteita milloin on taas liikenteessä??
Vastaa Viestiin