Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa
Tällaisella mallimerkinnällä tuo 99 tulee minun omistuksessa seuraavalla kerralla olemaan kilvissä. Osat on jo kaikki hommattu, enään on kiinni ajasta, kun edellinenkin prokkis vielä vähän kesken, mutta tämä on melko helppo viedä loppuun...
Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....
Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....
Viimeksi muokannut 900turbo3d, Pe Maalis 14, 2014 22:32. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Re: Saab 99 S special Airflow
Mistä toi S tulee? Tsemppiä projektille, mielenkiinnolla seuraan valmistumista
Suomessa on ysiysejä vielä niin paljon enemmän, kuin ysiysi-harrastajia, että kyllä näitä riittää. Halpahan siitä tulee vasta sitten, kun on sinulle tarpeeton. Kukapa sitä hyvästä autosta muuten luopuisi.900turbo3d kirjoitti:Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Jariha: Se on 900 mallisarjan matalapaineturbon tunnus, nyt se vaan siirtyy 99:n
Joo, ysikymppisestä 900 ässästä 16-venttiilinen turbopata. Ootan kovasti, että pääsee liimaaman sen S-merkin 99 paksiin ja kiesin kilpiin, keväällä sitten...piti ensin tehdä tästä talviauto, mutta....
Tekniikkahan on tehoiltaa 145 heppanen, eli menee muutoskatsastamalla
, kun 99 turboissakin on samat tehot. Tää kun on Special, niin on turbon sisustuskin valmiin, jota kyllä joutuu vähän fiksailemaan.
Koneen käytän auki, vaihdan punametallilaakerit, tiivisteet ym, ja männänrenkaat ja hoonauskin saattaa tulla tehtyä. koria joutuu jonkun verran hitsaamaan, ja Airflow palikoita korjaamaan, ja vähän leikkimään kuidulla, että saa tehtyä tulevaisuudessa lisää noita palikoita muihin 99:hin
Sitten mulla on siihen uudet turbo-lätkät konepeltiin ja Inca-vanteetkin. Saa nyt nähdä tuleeko laitettua...
Kiesi on tuo avattaren kottero.
Joo, ysikymppisestä 900 ässästä 16-venttiilinen turbopata. Ootan kovasti, että pääsee liimaaman sen S-merkin 99 paksiin ja kiesin kilpiin, keväällä sitten...piti ensin tehdä tästä talviauto, mutta....
Tekniikkahan on tehoiltaa 145 heppanen, eli menee muutoskatsastamalla
, kun 99 turboissakin on samat tehot. Tää kun on Special, niin on turbon sisustuskin valmiin, jota kyllä joutuu vähän fiksailemaan.
Koneen käytän auki, vaihdan punametallilaakerit, tiivisteet ym, ja männänrenkaat ja hoonauskin saattaa tulla tehtyä. koria joutuu jonkun verran hitsaamaan, ja Airflow palikoita korjaamaan, ja vähän leikkimään kuidulla, että saa tehtyä tulevaisuudessa lisää noita palikoita muihin 99:hin
Sitten mulla on siihen uudet turbo-lätkät konepeltiin ja Inca-vanteetkin. Saa nyt nähdä tuleeko laitettua...
Kiesi on tuo avattaren kottero.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Arvelinkin. Liekö sitten Suomen ainoa matalapaine-tuplis?900turbo3d kirjoitti:Jariha: Se on 900 mallisarjan matalapaineturbon tunnus, nyt se vaan siirtyy 99:n.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Rälläkkä älähtää, satkusta pala mukaan ja muutan ton silleen että satkun tankki käy siihen.
Madallussatsia meinasin, kera kaasujousien. Ja kyllä nuo jarrut ainakin tällä hetkellä on jäämässä vakioiksi, katsoo sitten jos tulevaisuudessa on tarvetta.
Jaa piristää konttorilla käynnin jälkeen...Tarkoituksena olisi kyllä hommata kunnon ic, ja jopa lappuset, että sen saa rekkariin. Radallahan sitten saa käyttää isompiakin paineita...
Ps. mulla on 2 kpl tupliksen ruiskutankkeja, mut molemmilla on jo kohde, siks pitää näyttää pohjalle rälläkkää..
Madallussatsia meinasin, kera kaasujousien. Ja kyllä nuo jarrut ainakin tällä hetkellä on jäämässä vakioiksi, katsoo sitten jos tulevaisuudessa on tarvetta.
Jaa piristää konttorilla käynnin jälkeen...Tarkoituksena olisi kyllä hommata kunnon ic, ja jopa lappuset, että sen saa rekkariin. Radallahan sitten saa käyttää isompiakin paineita...
Niimpä, yritän asian tiimoilta sovittaa syntini, ja entisöidä ton mun finkun, loput suapit rakentelen sitten oman mielen mukaantomaatti kirjoitti:Hieno projekti,ei kaikkea tarvitse entisöidä!
Ps. mulla on 2 kpl tupliksen ruiskutankkeja, mut molemmilla on jo kohde, siks pitää näyttää pohjalle rälläkkää..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Saab 99 S special Airflow
jariha kirjoitti:Suomessa on ysiysejä vielä niin paljon enemmän, kuin ysiysi-harrastajia, että kyllä näitä riittää.
Niin, onhan näitä, mutta lähinnä hain, että näitä special-malleja tolla koppasetillä ei nurkissa taida kasvaa...kiesikin oli niin pitkään myynnissä, että uskals ottaa projektiksi, miul vaa nää projektit on yleensä jotaa iha muuta mitä tehtaan linja on miettiny...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S