Sivu 1/7

Saab 99 T16, projekti jatkuu uudessa kodissa

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 04:58
Kirjoittaja 900turbo3d
Tällaisella mallimerkinnällä tuo 99 tulee minun omistuksessa seuraavalla kerralla olemaan kilvissä. Osat on jo kaikki hommattu, enään on kiinni ajasta, kun edellinenkin prokkis vielä vähän kesken, mutta tämä on melko helppo viedä loppuun...

Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 08:54
Kirjoittaja Jokke A
Tuleeko keulille B- vai H-kone? Ja tosiaan ainahan se on parempi, että auto on kadulla missä kunnossa tahansa kuin paalissa tai ladon takana. :)

Re: Saab 99 S special Airflow

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 10:48
Kirjoittaja jariha
Mistä toi S tulee? Tsemppiä projektille, mielenkiinnolla seuraan valmistumista :D
900turbo3d kirjoitti:Ja jos jotakuta taas harmittaa kun "harvinainen" originaali airfolw special joutuu "raiskatuksi", niin olisit ostanut kun oli edullisesti myynnissä, sillä nyt, hinta on kova....
Suomessa on ysiysejä vielä niin paljon enemmän, kuin ysiysi-harrastajia, että kyllä näitä riittää. Halpahan siitä tulee vasta sitten, kun on sinulle tarpeeton. Kukapa sitä hyvästä autosta muuten luopuisi.

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 19:50
Kirjoittaja axtec
onko kyseessä tuo avatarissasi oleva harmaa tuplis?
tänne vaan kunnon projekti päiväkirja niin jos muutkin innostuisivat jatkamaan omia tuplis projektejaan :wink:
tuleekos tuohon sen varaosa ässäsi tekniikka?

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 22:10
Kirjoittaja 900turbo3d
Jariha: Se on 900 mallisarjan matalapaineturbon tunnus, nyt se vaan siirtyy 99:n

Joo, ysikymppisestä 900 ässästä 16-venttiilinen turbopata. Ootan kovasti, että pääsee liimaaman sen S-merkin 99 paksiin :wink: ja kiesin kilpiin, keväällä sitten...piti ensin tehdä tästä talviauto, mutta....

Tekniikkahan on tehoiltaa 145 heppanen, eli menee muutoskatsastamalla
, kun 99 turboissakin on samat tehot. Tää kun on Special, niin on turbon sisustuskin valmiin, jota kyllä joutuu vähän fiksailemaan.

Koneen käytän auki, vaihdan punametallilaakerit, tiivisteet ym, ja männänrenkaat ja hoonauskin saattaa tulla tehtyä. koria joutuu jonkun verran hitsaamaan, ja Airflow palikoita korjaamaan, ja vähän leikkimään kuidulla, että saa tehtyä tulevaisuudessa lisää noita palikoita muihin 99:hin

Sitten mulla on siihen uudet turbo-lätkät konepeltiin ja Inca-vanteetkin. Saa nyt nähdä tuleeko laitettua...

Kiesi on tuo avattaren kottero.

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 22:25
Kirjoittaja jariha
900turbo3d kirjoitti:Jariha: Se on 900 mallisarjan matalapaineturbon tunnus, nyt se vaan siirtyy 99:n.
Arvelinkin. Liekö sitten Suomen ainoa matalapaine-tuplis?

Lähetetty: Su Joulu 17, 2006 22:33
Kirjoittaja 900turbo3d
Isompana, siinähän on valmista kasarilookkia , tummat lasit...vielä portaat takaikkunalle :D

Kuva

Lätkät
Kuva

Mylly
Kuva

Lähetetty: Ma Joulu 18, 2006 16:31
Kirjoittaja axtec
mites ajattelit bensa-puolen hoitaa? kun eikös tuo tuplis ole kaasari?
vaihdatko turbon jouset? ja jätätkö jarrut vakioiksi?
siinähän niitä kysymyksiä jo tulikin :wink:

Lähetetty: Ma Joulu 18, 2006 17:00
Kirjoittaja tomaatti
Tuleepas varmaan kiva auto ajettavavaksi!Onhan kuitenkin 16v tekniikka valovuoden edellä vanhaa t8 tekniikkaa.Meinaatko konttorilla käynnin jälkeen piristää tuota?

Hieno projekti,ei kaikkea tarvitse entisöidä!

Lähetetty: Ma Joulu 18, 2006 17:11
Kirjoittaja gls
axtec kirjoitti:mites ajattelit bensa-puolen hoitaa? kun eikös tuo tuplis ole kaasari?
mutta tuossa tulevassa moottorissahan on ruisku kiinni, eli rakentelee vaan johtosarjat ja tankin/pumpun autoon niin... 8) :wink:

Lähetetty: Ma Joulu 18, 2006 17:29
Kirjoittaja axtec
lähinnä meinasin tankkia ja pumppua, kun ei tupliksen ruiskutankkeja ole ihan joka paikassa kaupan.

Lähetetty: Ti Joulu 19, 2006 20:20
Kirjoittaja 900turbo3d
Rälläkkä älähtää, satkusta pala mukaan ja muutan ton silleen että satkun tankki käy siihen.

Madallussatsia meinasin, kera kaasujousien. Ja kyllä nuo jarrut ainakin tällä hetkellä on jäämässä vakioiksi, katsoo sitten jos tulevaisuudessa on tarvetta.

Jaa piristää konttorilla käynnin jälkeen...Tarkoituksena olisi kyllä hommata kunnon ic, ja jopa lappuset, että sen saa rekkariin. Radallahan sitten saa käyttää isompiakin paineita...
tomaatti kirjoitti:Hieno projekti,ei kaikkea tarvitse entisöidä!
Niimpä, yritän asian tiimoilta sovittaa syntini, ja entisöidä ton mun finkun, loput suapit rakentelen sitten oman mielen mukaan

Ps. mulla on 2 kpl tupliksen ruiskutankkeja, mut molemmilla on jo kohde, siks pitää näyttää pohjalle rälläkkää..

Re: Saab 99 S special Airflow

Lähetetty: Ti Joulu 19, 2006 20:58
Kirjoittaja 900turbo3d
jariha kirjoitti:Suomessa on ysiysejä vielä niin paljon enemmän, kuin ysiysi-harrastajia, että kyllä näitä riittää.

Niin, onhan näitä, mutta lähinnä hain, että näitä special-malleja tolla koppasetillä ei nurkissa taida kasvaa...kiesikin oli niin pitkään myynnissä, että uskals ottaa projektiksi, miul vaa nää projektit on yleensä jotaa iha muuta mitä tehtaan linja on miettiny...

Lähetetty: Ti Joulu 19, 2006 21:09
Kirjoittaja gls
900turbo3d kirjoitti:Madallussatsia meinasin, kera kaasujousien.
tarkoitat varmaan kaasu-iskunvaimentimia...? :)

Lähetetty: Ke Joulu 20, 2006 17:33
Kirjoittaja axtec
joko on asetettu kovia tavotteita milloin on taas liikenteessä??