900S ikuisuusprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7342
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

J-ani kirjoitti: Eikös se foorumin apc ollut t8:n apc? Sehän ei taida käydä 16 venttiiliseen.
Kyllä se sopii, reagoi vaan hieman herkemmin nakutukseen. Oheislaitteet ovat ihan samat boxi on vaan hieman eri tavalla säädetty.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

J-ani kirjoitti:Tulipas tänään tehtyä kevät huolto, josta tuossa ylempänä mainitsinkin. Ö-suodattimen oli joku tainnut aiemmin vetästä avaimella kiinni kun oli lievästi sanottuna tiukassa. Avaimenkin ostin tuota varten mutta sen sai heittää heti menemään oli sen verran marketti avain. Kiitokset vjbremerille vihjeestä hakata meisseli läpi suodattimesta.. lähtihän se sillä tavalla vaan siitä huolimatta sai väntää ihan tosissaan.

Eikös se foorumin apc ollut t8:n apc? Sehän ei taida käydä 16 venttiiliseen.
No niin, kyllä kaikki osat vaihtuu kun vähän potkii. :D

Tuota, minulla oli itsekin edellisessä t16:ssa t8:n apc, k-potikka (nakutus potentiometri) on säädetty eri arvoon, muuten on kyse melko samanlaisesta piiristä. Jotkut komponentit oli kyllä eri vastuksisia, mutta se saattoi johtua vuosimallierosta myöskin.

Toimi muuten ihan hyvin tuossa t16 moottorissakin.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Huoohkaus .. tuli laihdutettua tänään ainakin 2kg porottavassa helteessä.. Vaihdoin aikani kuluksi uuden puskurin keulalle kun alkuperäisestä oli jäänyt kromilistat matkan varrelle. Nopsakka homma oli taas asentaa .. ei menny kauaa. Tuntihommina vois tähä näitä mutta urakalla ei koskaan :D

Hyvä tuli uudesta tai no ei se istu ihan niin hyvin kuin entinen mutta ompahan kromilistat. Mutta mutta miten se laulu menikään "miljoona miljoona ruostunutta pulttiiiaa/mutteriiaa.. Oli vähän tiukan laisessa saada auki keulalla suolamössössä uineet liitokset auki. Eikä siinä vielä kaikki kun olin aukonut kaiken tarvittavan .. paitsi ne alhaalta päin irroittevat kuusiokolo pultit joihin ei ollut käypästä avainta, yritin ottaa puskurin pois vetämällä ..sitten hakkammaalla .. lopuksi vasaralla hakkaamalla.. yllätys yllätys ei lähtenyt. Ei auttanut kuin kasata umpiot ja muut heebelit maskia lukuun ottamatta takaisin keulalle ja kohti bilteman ihmemaata eli hylly nro 16:sta jossa majailee kaikki kaiken kansan tarvitsemat isommat kuusiokolo avaimet. Avaimen oston jälkeenhän homma kävikin sitten näppärästi. Ei mennyt kauaa kun uusi puskuri oli paikoillaan ja keula parempi kuin ennen. Kävin heittämässä kierrätykseen puskurin roskakatokseen ja ajattelin ottaa muutaman kuvan kun huomasin että jotakin uupuu... Keula näytti jotenkin orvolta ilman rekisterikilpeä :D No onneksi jätemiehet eivät liiku näin vko loppuisin :) eli ei muuta ku puskurista kilpi irti ja uuteen paikoilleen..

Mitähän keksis seuraavaksi.. APC+IC :D apc osat taitaa kohta jo löytyäkkin varastosta mutta ic:tä ei ole vielä.
#1890
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1170
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

Noi puskurit on omassakin kärsineen näköiset, eikä ihan kaikkialla ehjiä priimoja vastaan kävele. Ei siinä että listat puuttuu, mutta etupuskurin nurkka on joskus ajettu johonkun(saumat irvistää) ja ei siitä enää kunnollista taida saada.
Takapuskurissa on muuten muoto ehyt, mutta on koukunkolo ja lista poissa.
Mitä oon katsellut satkuja, niin isossa osassa noi puskurit ei enää ole ryhdissään ja listat on tippuneet. Vähän kuin kaikki olisi kokeilleet puskurien joustoa :) .
Minusta satkun ulkonäön kruunaa hyväkuntoiset puskurit, joissa on listat paikallaan. Jokakerta omassakin niiden kuntoa tulee päiviteltyä 8) .
Ja puskuripäädyt sais olla sitä Aero mallia, missä ei ole niitä haitariosia :wink:
900S(T5.5) M1991(KR)
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Cooleri ja APC odottelevat nyt varastossa. Viikonloppuna sitten saa taas asentaa naapureiden iloksi :D Tosin vain coolerin ajattelin nakata paikoilleen. APC saa odotella vielä hetken laatikossa. Nakuanturin johto on mallia katkottu. Millainen piuha tuohon käy? Jokin häiriösuojattu tottakai mutta mistä lie moisia kannattaa lähtä pk-seudulla kyselemään?
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Yrittelimpä tuossa vaihtaa vaihdelaatikoon öljyä mutta homma tökkäsi heti alkuun kun täyttöreiän pultti ei suostunut aukeamaan ei sitten mitenkään. Nyt tuli sitten mieleen että onko siinä edes kierteitä koko roskassa vai onko se vain ylös vedettävä tulppa jonka ei kuulukkaan pyöriä.

Kun öljyn vaihto ei onnistunut niin ajattelin pistää IC: paikoilleen. Putket oli vähän kulahtaneet joten ei muuta kuin uutta väriä kylkeen käläkälä pullolla. Hyvän näköset oli putket niin kauan kunnes tuuli pyöräytti alla olleet sanomalehdet kylkeen kiinni. Noh hiekkapaperia ei tietysti ollut tähän hätään joten jääkööt rassaamiset kesälomalle Kajaanissa tehtäväksi. Paikassa jossa kaikkea ei tarvitse heti lähtä ostamaan jos jotakin huomaa puuttuvan.

Päivän saldoksi jäi IC:n telineen kiinnitys :D
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

IC + APC asennettu. :D nyt hymyilyttää. Kulkupuoli on ihan kohdallaan. Pari päivää meni värkätessä mutta kylläpä kannatti.
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Rojekti etenee hiljalleen.. Ovien tiivisteiden ympärille kertyneet ruostepilkut hiottu/hiekkapuhallettu. Tulipa kaikkiin oviin sitten uudet kotelosuoja aineet sisään ja helmoihin kiveniskumassa niin ja tietty maali päälle. On kuin uusi taas.

Tuntuu ahtavan ihan kohtuudella tuon APC:n kanssa. Ahdot ei kovinkaan paljoa tipahda kierroksilla. Mutta eron huomaa jo varmaan selvästi jos käyttää matala oktaanista. Tähän asti on tullut ajeltua lähinnä 98:lla tai ferrari bensalla :D

Olisiko eettisesti väärin laittaa jemmassa olevat turbo merkit kiinni tuohon. Ainakin tuonne luukkuun. Eli lukisi Turbo 900 S.

Tietty tuo houkuttaa heti enemmän varkaita jos tekstit kiinni laittaa.
#1890
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mughs »

J-ani kirjoitti:No niin siinäpä kansalle muutama kuva katseltavaksi osoitteessa http://picasaweb.google.co.uk/jani.pyykonen
Just samanlainen kuin mun 900S.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

laita 900 turbo s

semmonen on oikeestikkin olemassa.
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mughs »

G-mies kirjoitti:Asia harvinaisen selvä, hyvälle näyttää tykit uudemmassakin satkussa. Pariin otteeseen olen nähnyt Kokkolassa viistokeulasatkun, jossa on alla nuo uudemman jaon tykkivanteet ja vieläpä kiillotetulla reunalla, niinkuin kuvakin lisävarustekataloogissa näyttää. Ne on sitten tyylikkäät vanteet, etenkin tumman auton kanssa.

Edit... yksi kysymys vielä vanteista: ovatko 5,5 vai 6 tuumaa leveät? Nuo uudemmat tykit on 6" vanteita.

Matti
Tämä menee hieman off-topic mutta kysyisinkin tuosta pulttijaosta pari asiaa jotka ovat jääneet minulle epäselväksi.
Puhutaan vanhasta ja uudesta pulttijaosta. Minulla on tällainen 900S vm90 ja alla Ronalin tykit, neljällä pultilla ja ohjaintapilla. Eli onko tämä nyt se uudempi jako ja onko koko 108 vai 114,3 ?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

todella ot.... jako on 4x108 .....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

No niin nostetaampas tätäkin projektia kun kevätkin alkaa pikkuhiljaa nostamaan päätään. :)

Luvassa ennen huhtikuun alun käyttöönottoa

-Varmasti "riittävän laaja" Perushuolto
-Isommat suuttimet + lastullinen boksi
-Seosmittari + 2 lambda
-Nakutukselle ledi
-Nahkasisusta
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Toinen päivä menossa ...pikku huolto.. ei paha nakki :D Eipä.. No eilen sentään sai auton liikenteeseen ja tuoreen leiman otteeseen konttorilta. Sormen päät on jo auki mutta kyllä tässä vielä jaksaa rassata. :D
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tähän mennessä tehtyä.

-Öljyt + kaikki suodattimet
-Hihnat
-Bypass venttiili
-Kaasuläpän asentoanturi
-Alkuperäiset ahtoputket omatekeleiden tilalle.
-Katalysaattorin "puhdistus"
-Nakutus ledi
-Toinen lambda seosmittarille
-Punaiset suuttimet vihreiden tilalle
-Ei niin rajoittunut ohjaus boksi lucakselle.
-Ahtopaineen säätö

Kesti muuten puolipäivää säätää niin että saa piikkaamaan karvan verran alle 0,9 bar niin ettei lyö ylipainerajoittimeen pahimmalla kuormalla. Peruspaineet jossain 0,4-0,5 tuntumassa.

Ja nyt sitten laittamaan nahkasisustaa ..sitten jääkin vielä jäljelle iskarit ja jarrut.. :D .. Kyllä tästä vielä kesäksi valmis kesäauto tulee.
#1890
Vastaa Viestiin