900S ikuisuusprojekti

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ohita koko ylipainekytkin, nii ei ole ongelmia, jos kerta nakuvalo löytyy..

jos ymmärsin mistä kysee :D
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Joo ymmärsit yskän. Eli APC ja alkuperäinen cooleri tuli asenneltua jo viime kesänä. Nyt kun tuo seos on varmati riittävä ja nakutuksen näkee kabiinista niin nostin perusahdot niin ylös kuin pystyy. Meni useampaan otteeseen kolmos ja nelos vaihteella jarrulla kuormittaen yli 0,9 barin jolloin tuo ylipaine katkaisin puuttui peliin. En kuitenkaan haluaisi ottaa tuota ylipaine katkaisijaa kokonaan pois. Mutta sen säätäminen kyllä kiinnostaisi. Jos sen saisi katkaisemaan vaikka 1,1 barissa niin silloin olisi vähän enemmän pelivaraa.

En tiedä onko tuosta nakutuksen tunnistuksesta mitään hyötyä kun en ole omilla ajoillani tätä ajokkia koskaan saanut nakuttamaan. Tosin tankissa on aina ollut vähintään 98:a ja kesäaikaan yleensä 99 plussaa.

Jostain kun vielä saisi sopivan löysän jousen tuonne hukkaporttiin. Laskee melko reilusti kierroksilla ahdot.. ilman nakutusta. Polkimien palautus jouset lienevät liian jäykkiä.

Matille terveisiä.. tänä aamuna tarkastin putken pään.. mustaa puskee :D
#1890
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Omassa mandariinimitsussa piti ainakin olla jousen melko tiukalla ennenkuin edes huomasi vaikutusta. Laitoin kunnollisen nippusiteen kellon ympärille johon jousen toisen pään kiinni. Kokeilemalla kiristin nippusidettä kunnes saavutin halutun jäykkyyden. Asentamiseen meni ehkä se 30sek ja säätämiseen pari minuuttia. Eihän tuo suuri vaiva olisi kokeilla kuinka vaikuttaa, laittaa löysempää jousta jos tarvitsee...

EDIT: Onkos tuota APC:tä modattu/ ahtaako tuo nyt apc:llä vai "peruspaineilla"?
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Ei ole APC:tä modattu ..APC antaa lisää tuohon nostettujen peruspaineiden päälle sen vakion 0,4 baria. Huippuja näyttää tällä hetkellä APC:n kanssa noin 0,8-0,9, ilman APC:tä peruspaineet 0,4-0,5. Mittarina huippulaadukas ja tarkka equus johon en kyllä luota mutta tuohon ylipainekatkaisimeen luotan. Eli alle 0,9 baria siellä on nyt APC:n kanssa. Aikaisemmin oli yli kun hukkaportin tankoa lyhentelin.. ja silloin se nappasi kiinni ylipainerajaan.
#1890
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

Mietiskelin vaan että jos orkkis-APC ohjaa paineita niin eikös se APC:kin jo laske paineita kierrosten noustessa (R42:n ohittaminen boksista)...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Lista jatkuu, nahkajakkarat, uudet iskarit, jarrut ympäriinsä, vetarin kumit...done. kyllä se nyt menee seuraavaan öljyn vaihtoon asti :D

Niin tuo APC taitaakin laskea kierroksilla noita ahtoja.. mutta sama homma käy peruspaineillakin kun APC on kytketty pois pelistä. 0,5 baarista tippuu 0,3 baariin kierroksilla.

Tulipa ajeltua eilisen aikana auto talvisäilö paikkakunnalta etelään ja nyt olis kesäauto ajossa taasen ..voinkin laittaa kuvan miten kesäiselle auto näytti matkan varrella. Tuli tosiaan kevätfiilikset! Talvisin keli koko talvena. Tosin kulutus ennätys tuli tehtyä huonosta kelistä huolimatta 8,1l/100km. Ihan kohtuullinen verrattuna entiseen 10l/100km.
#1890
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Eipä ollut näköjään käyttöä pöläreille sittenkään? No heitänpä varastoon, saavat lojua siellä hyllyllä..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tuli laitettua lisäjousi tuohon hukkaportille. Ei enää romahda ahdot yläkierroksilla aivan radikaalisti. Ensimmäistä kertaa tuntuu, että luvatut 175 hevosta todella löytyvät tarvittaessa. Nyt tarvitaan enää malttia, että vaihdelaatikko kestäisi.

Ps. Onkohan nyt tarpeeksi hyvät ilmat, että voisi aloittaa potkijaisissa käynnit. Missähän ne potkut vain mahtavat olla tällä viikolla.. Hagassa vai Keimolassa?
#1890
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Säätöjen hakeminen etenee. Ei päässyt ahtojen piikkaamisesta eroon APC:n kanssa joten tuli hommatua turbosmartin säätöventtiili. APC:n siirsin kyttäämään nakutusta. Nyt ahtopaine nousee nätisti ilman suurta piikkiä ja kierroksilla ei ahdot häiritsevästi laske. Toki toimeen olisi tullut edelliselläkin kokoonpanolla mutta se "dieselmäisyys" alkoi häiritsemään. Ylipainekytkimen säädin ottamaan hiukan ylempää. Kytkin kun on T8:sta ja otti kiinni 0,95 baarissa, nyt 1,25 barissa. Tosin pelkoa ei liene rajaan osumisesta kun max ahdot on 0,9 - 1 bar osateholla ja kierroksilla 0,8 baria.

Jahans kysymys kun edelleen kuitenkin on ikuisuus projektista niin mitähän sitä seuraavaksi keksisi. Tehoja on nyt riittävästi eli lain sallima maksimi :)

Mitenköhän vaikea tuo ois ilmastointi rakennella? ...muitakin hyviä ideoita otetaan vastaan?

ps. kiitos sukellusveneelle, alustarille ja bremerille vinkeistä.
#1890
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1819
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Onko sulla muuten kuvia tosta sisustasta?
Kun itsellä on kans Ässään suunnitteella tummanharmaat nahat, niin näkis vähän osviittaa :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Re: 900S ikuisuusprojekti

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Tuli sitten kesäloma taasen ja pohjoiseen lähtö.. ja kuinkas sitten kävikään.. Perille pääsi mutta koko matkan nyki satunnaisesti ..eli hävisi totaalisesti kipinä tai bensansaanti aina 2 sekunnin ajaksi. Ajatuksia aiheuttajasta?

Eikä siinä vielä kaikki :) Manuaalilaatikosta alkoi matkan aikana löytyä automaattilaatikon ominaisuuksia isommilla vaihteilla... Hyvin luistaa.. liekkö kytkin jumpan aloitus huomenna edessä näin aluksi.
#1890
Vastaa Viestiin