Sivu 1/7
Projekti Masturbo
Lähetetty: La Elo 04, 2007 13:44
Kirjoittaja Frostwind
Tässä olisi nyt tarkoitus saattaa tuo MP 802138 tuonne T16:sen pellin alle. Ahdin makaa vielä tässä vaiheessa tuossa pöydällä, tosin hukkisen kellon teline on jo valmis. Pitäisi vielä löytää sopivat tykötarpeet imuputkea varten niin voisi aloittaa tuon asentamisen. Imupuolihan tuossa on 70.5mm ja satkun orkkisahtimessa taitaa olla 60mm? Eli ei ihan veny tuo orkkis tuohon masteriin
Outletin kiinnityshän tuossa on tuo sama 3:lla pultilla oleva kuin satkussa.
Tässä muutamat kuvatukset ahtimesta.
Lähetetty: Ti Elo 07, 2007 19:14
Kirjoittaja S1mppa_
käykö tuossa master powerissa öljy kanavat yksiin saabin alkuperästen kans?
Lähetetty: Ti Elo 07, 2007 19:22
Kirjoittaja Frostwind
S1mppa_ kirjoitti:käykö tuossa master powerissa öljy kanavat yksiin saabin alkuperästen kans?
En ole aivan 100% varma, mutta niiden pitäisi olla samat kuin T03:ssa. Päällepäin vaikuttavat ainakin samoilta.
Tässä näkyy MP 802138 mallin mitat.
EDITTIÄ: Melkein kaikissa mastereissa on samat öljykanavat kuin T03:ssa. MP 802312 mallissa tosin on ainakin erilaiset.
EDIT2: 802138:seen sopivat garretin öljyputket suoraan ja myös lähes kaikkiin muihinkin MP:n ahtimiin
Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 14:34
Kirjoittaja Frostwind
Tänään kävin Areksesta hakemassa vähän värkkiä tuota imuputkistoa varten ja pätkän silikoniletkua tuota turbon hotpipea varten kun se orkkis kumi on päässyt vähän rispaantumaan. Niin ja tietysti kiristimiä.
Nyt pitäisi olla kaikki värkit kasassa jotta saan tuon turbon asennettu, tosin hukkiksen ohjauspainetta varten pitää vielä hommata letku. Turbon mukana tuli nippa sitä ohjauspainetta varten ja ajattelin tehdä kaasuläppäkoteloon reiän+kierteet ennen läppää ja ottaa siitä sen paineen kun tuon kompressorikotelon seinämän materiaalivahvuus on niin pieni ettei siihen uskalla tehdä.
EDIT:
Kyllä nyt kelpaa ropata
Tälläistä putkea ostin.
Lähetetty: La Elo 11, 2007 22:20
Kirjoittaja Frostwind
Noniin, tänään tuli asenneltua tuota turboa. Kaikki muu on jo paikoillaan paitsi imuputki jota joutuu vähän ranettamaan.
Tälläisen liitoksen tein ahtoputkeen ennen kaasuläppää hukkiksen ohjauspainetta varten.
Liitos sisältä
Tälläinen
Konepelti aina irti ennen ropausta
Outletti a.k.a ryssänmutka irti
Sopi heittämällä masturboon
Karretti irti
Jotain olennaista puuttuu
Wanha ja uus
Kompuransiipien johtoreunat ovat parhaat päivänsä nähneet
Hieman kauniimpi näky
Asennusta
Ihan "hyvin" jäi tilaa ahtimen ja kytkinkopan väliin
Tälläinen
Ryssänmutkaa paikoilleen
Huomenna pitäisi mennä ja ranettaa tuo loppuun. Ahdin sopi jopa yllättävän hyvin paikoilleen, edes öljynpaluuputken kanssa ei tarvinnut oikeastaan taistella.
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 02:19
Kirjoittaja Suabisti
Nonniin. Hyvinhän tuo näyttänee sujuvan

Prl kun ittellä vaan ollut nytten töitä niin ole keriinnyt auttamaan. Saas nähärä, lähtöökö ton Masterpowerin jälkeen rivakammin kun mun Ässäläänen

Lähetetty: Su Elo 12, 2007 02:22
Kirjoittaja Suabisti
Niin, teitö muuten sitä reikää imuputkeen By-pässiä varten. Meinaan jos siitä imuputkestä jätteis pässin reijän tekemättä ja tekis samanlaasen "dumpin" kun mulla ...vai?
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 08:53
Kirjoittaja Frostwind
Suabisti kirjoitti:Niin, teitö muuten sitä reikää imuputkeen By-pässiä varten. Meinaan jos siitä imuputkestä jätteis pässin reijän tekemättä ja tekis samanlaasen "dumpin" kun mulla ...vai?
Olis vähän tarkootus tehdä sellanen "dumppi"
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 11:04
Kirjoittaja Coltti
Ei voi suositella ainakaan tuota orggisbypassia käyttämään dumppina. Sihahtaa kyllä, mutta sihahtaa pitkään ja ärsyttävästi, kun on niin löysä. Moottoritiellä ahdoilta kun laskee kaasua hiljakseltaan, sihinä jatkui 15-20sek

.
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 11:10
Kirjoittaja Suabisti
Coltti kirjoitti:Ei voi suositella ainakaan tuota orggisbypassia käyttämään dumppina. Sihahtaa kyllä, mutta sihahtaa pitkään ja ärsyttävästi, kun on niin löysä. Moottoritiellä ahdoilta kun laskee kaasua hiljakseltaan, sihinä jatkui 15-20sek

.
Näin on. Takaiskuventtiili kun on vielä Pässin jatkeena niin homma toimii paremmin

Lähetetty: Su Elo 12, 2007 12:09
Kirjoittaja Sukellusvene
Onko sulla tulossa tuonne ruiskun puolelle millaisia muutoksia?
Yllättävän nätisti se Master istuu paikalleen entisen sijoille. Kiva seurata miten homma etenee

.
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 14:11
Kirjoittaja Frostwind
Nyt on koeajot ajettu. Masterin omalla hukkiksella ahdot n. 0,7 bar. Pitääs pistää tuo vanha APC-kello niin sais pistää ton APC.n toimintaan. Sillekkin joutuu sitten tekemään uuden telineen kun se on isompi kuin masterin.
Spoolaa 2000 rpm. Täydet ahdot n. 3500 rpm. Ahdot nousevat ihmeen verkkaisesti. Voi olla että tuo huomattavasti isompi kompressori vaikuttaa asiaan. Yläkierroksilla tuntuu vetävän paremmin kuin vanhalla ahtimella.
Pitäisi käydä penkissä katsomassa vähän säätöjä... riippuu siitä sitten, että mitä tuolle ruiskulle tekee.
EDIT: Tuossa tosiaan on BSR:n lastu, joten ei mene laihalle ainakaan niin helposti kuin vakiolla, pitää tosin ajella nyt rauhallisesti kunnes saa seokset mitattua.
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 18:42
Kirjoittaja Frostwind
Tässä lopullinen kuva konetilasta
Hotpipeen pistin silikonin kun vanha oli aika heikossa kunnossa, ja tietenkin kunnon kiristimet. Pitäisi kyllä vaihtaa nuo kaikki...
Ranetin orkkis by-passista "dumpin". Ennen dumppia asennettu takaiskuventtiili. Ei kyllä kovin lujaa sihahda, taitaa peittyä aika hyvin moottorin äänen alle?
Moottoritila toiselta puolelta
Tosiaan tein tuossa vähän testilenkkiä, alle 3000 rpm ei oikein tapahdu mitään verrattuna vakio T03:seen, melkein voisi väittää laiskemmaksi, mutta yli kolmentonnin alkaa pauhaamaan ihan mukavasti. Ahtomittari kuitenkin plussan puolelle jo 2000rpm?! Tosiaan n. 0,7 bar @ 3000 rpm.
Lähetetty: Su Elo 12, 2007 19:30
Kirjoittaja Mertmi
Frostwind kirjoitti:Nyt on koeajot ajettu. Masterin omalla hukkiksella ahdot n. 0,7 bar. Pitääs pistää tuo vanha APC-kello niin sais pistää ton APC.n toimintaan. Sillekkin joutuu sitten tekemään uuden telineen kun se on isompi kuin masterin.
Spoolaa 2000 rpm. Täydet ahdot n. 3500 rpm. Ahdot nousevat ihmeen verkkaisesti. Voi olla että tuo huomattavasti isompi kompressori vaikuttaa asiaan. Yläkierroksilla tuntuu vetävän paremmin kuin vanhalla ahtimella.
Pitäisi käydä penkissä katsomassa vähän säätöjä... riippuu siitä sitten, että mitä tuolle ruiskulle tekee.
EDIT: Tuossa tosiaan on BSR:n lastu, joten ei mene laihalle ainakaan niin helposti kuin vakiolla, pitää tosin ajella nyt rauhallisesti kunnes saa seokset mitattua.
APC:n kanssa spoolaa paremmin. Kannattaa asentaa se toimintaan ennen hätiköityjä johtopäätöksiä.
Lähetetty: Ti Elo 14, 2007 16:48
Kirjoittaja frost
Ei liity varsinaiseen aiheeseen mutta ihan uteliaisuuttanu kysyn että mitä nuo keltaiset letkut on tuolla konehuoneessa?