Saab 9000 2,0T Airflow

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tiiviste oli hyvä. Täytyy huomenna hakea sitä 11 metriä lisää. Yllättävän paljo sitä vaan kuluu ku oikeen alkaa mittomaan. Jotain 3,5m meni kuskin oveen.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Harrastatko TeePee punttailua? Voimafoorumia selailin nii sattu tuttu nikki silmään ja jotai youtube videoitaki löyty 8)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Kyllähän niitä painoja tulee kolisteltua! :D Aika suuri syy nimenomaan kyseinen harrastus siihen ettei tää projekti välillä etene ollenkaan...

EDIT: Ja nyt tuli hommattua suzuki swift gti:n 1,3litranen 16V tekniikka joka ehkä jonain päivänä istuu Minin keulilla.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Saabi edelleen sähköistettävänä. 2-4 viikon työ kestäny nyt yli 4kk eikä mitään oo kuulunu. Vaan eipä sillä väliä, ei tallissa olis nyt tilaakaan ku on Mini-projekti keskellä lattiaa...
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja tema »

Joko on tunnelma sähköistynyt? Onks nyt AC vai DC? :mrgreen:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Teepee, sun allekirjoitus on liian pitkä!
Mites se mun hinauskoukku, joko se on kasvanut korkoa? :mrgreen:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
JaniV
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ti Marras 01, 2011 21:27
Paikkakunta: Loimaa/Forssa/Turku

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja JaniV »

TeePee kirjoitti:Kyllähän niitä painoja tulee kolisteltua! :D Aika suuri syy nimenomaan kyseinen harrastus siihen ettei tää projekti välillä etene ollenkaan...

EDIT: Ja nyt tuli hommattua suzuki swift gti:n 1,3litranen 16V tekniikka joka ehkä jonain päivänä istuu Minin keulilla.

Meillä on töissä täällä työnalla erään asiakkaan Mini mihin tulee mainitsemasi tekniikka. Sähkömiehemme tekee koneen johtosarjaa autoon. Tämä moottori tulee varmasti viemään koppia vauhdilla!
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

tema kirjoitti:Joko on tunnelma sähköistynyt? Onks nyt AC vai DC? :mrgreen:
Ei ole vieläkään sähköistynyt ja taitaa tulla ADHD!
Money For Nothing kirjoitti:Teepee, sun allekirjoitus on liian pitkä!
Mites se mun hinauskoukku, joko se on kasvanut korkoa? :mrgreen:
Allekirjoitus korjattu lyhyemmäksi.
JaniV kirjoitti:
TeePee kirjoitti:Kyllähän niitä painoja tulee kolisteltua! :D Aika suuri syy nimenomaan kyseinen harrastus siihen ettei tää projekti välillä etene ollenkaan...

EDIT: Ja nyt tuli hommattua suzuki swift gti:n 1,3litranen 16V tekniikka joka ehkä jonain päivänä istuu Minin keulilla.

Meillä on töissä täällä työnalla erään asiakkaan Mini mihin tulee mainitsemasi tekniikka. Sähkömiehemme tekee koneen johtosarjaa autoon. Tämä moottori tulee varmasti viemään koppia vauhdilla!
Kyllä toi kone niin kevyttä autoa varmasti vie aika kyytiä! Mulla on tämä oma mini-projektikin vielä kesken. Pakko kai ottaa itseään niskasta kiinni ja tosissaan tehdä nää autoprojektit valmiiks asti, ennenku ne sit lopullisesti jää jonnekki tallin nurkkaan homehtumaan.

Tonnari on nyt ollu vähä reilun vuoden sähkömiehellä, mutta ollaan sovittu ettei mitään kiirettä, ku tallissakaan ei just nyt oo tilaa enää yhdellekään autolle. Sinne tuotiin broidin evo 4 mitsu konevammasena seisomaan viime talvena ja siellä se seisoo edelleen samassa paikassa. Ei sillekään oo jaksanu mitään tehdä...
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Ota multa mallia ja paalaa ne. :D
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Liikaa rahaa kiinni, muuten vois olla hyväkin vaihtoehto.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Saab haettu sähkömiehen tallista puolivalmiina 1 vuoden ja 4 kuukauden odottelun jälkeen. Siltä oli nyt lähtenyt lämmin talli alta, niin eipä sitä tuola pakkasessakaan oikeen viitti työstää. Nyt taas lämpösessä tallissa.

http://www.ihanaa.com/kuvat/Rami/saabi.jpg
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tänään tehtyä:

-Turvakaaret hitsattu valmiiksi ja maalattu ekan kerran.
-Kuskin puolen vetarin ulompi pää kiinnitetty. Suojakumit pitää ostaa niin saa laittaa vetarit paikoilleen.
-Sähkömies pääsi aika pitkälle oman hommansa kanssa.
-Korin hitsattuja kohtia maalailtu.
-Ahtoputket tehty.
-Jarruputket kiristelty ja jarrut ilmattu.
-Pakolämpömittarille tehty teline.
-Sulakeboksille tehty teline.
-Bensantäyttöputken liittimet hitsattu ja maalattu.
-Öljyntäyttöputki kiinnitetty.
-Ohjaustehostimen nestesäiliö kiinnitetty.
-Imusarjaan porattu 6kpl reikiä alipaineletkujen liitäntöjä varten.
-Jakohihna asennettu ja kiristetty.
-Jako säädetty kohdilleen. Hienosäätö puuttuu, kun on säädettävät nokkapyörät.
-Moottorin öljykanaviin pumpattu öljyä.

Saattaa olla, että tuli jotain muutaki tehtyä, mut en nyt just muista.
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Hain alipaineletkuille pikaliittimet niin on helpompi sit irrottaa tarvittaessa. Isompi liitin on jarrutehostimen letkua varten.

https://dl.dropbox.com/u/15108929/WP_002138.jpg
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Tänään sähkömies taas käväs tekemässä asennuksiaan, lupas tulla huomenna jatkamaan.

Muuta:
-Imusarja kiinnitetty
-Ahtoputki coolerilta imusarjaan kiinnitetty
-Alipaineletkuja ostettu ja laitettu kiinni
-Kuskin puoleinen vetari kiinnitetty
-Vesipumpun letkut kiinnitetty
-Bensalinjaan vaihdettu metallinen Y-haara muovisen tilalle
-Nokka-akselin asentotunnistimelle rakennettu teline vanhasta virranjakajasta
-Jäähdytinnestesäiliölle katottu paikka, huomenna hitsataan kiinnike
-Ohjaustehostimen säiliöllekin katottu paikka, huomenna hitsataan sillekin kiinnike

Jaa olikohan muuta, ei vissiin. No huomenna taas lisää. Tossa vähä kuvia

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Saab 9000 2,0T Airflow

Viesti Kirjoittaja haffu »

Saisko tarkempia tietoja tuosta nokka-akselin asentotunnistinsysteemistä? Eli mistä anturi ja mitä töitä joutui tekemään tuota varten. Kiinnostaa lähinnä oman projektin tulevaisuudenvisioita miettiessä.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Vastaa Viestiin