Sivu 1/1
moottorin vaihto
Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 20:21
Kirjoittaja pystykone
Olisi tarkoitus vaihtaa Saab 9000 2.0 i v.m 92 2,3 turbo kone saman vuoden autosta.Mitä papereita tarvitsee ja mistä saa? Tiedän kommentit :Käytä etsi valikkoa! Olen käyttänyt useamman tunnin, en vaan löydä tarvittavaa tietoa!
Toimii toi iivari liian hyvin täytyy löytää lisää haasteita

Re: moottorin vaihto
Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 20:45
Kirjoittaja tetammi
esim. tässä topiikissa on aika hyvin käyty toi pykäläpuoli läpi
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=11&t=42341
ja siellä lisää linkkejäkin.
Re: moottorin vaihto
Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 20:46
Kirjoittaja mestari
eikai samanlaiseen moottoriin vaihtoa tarvitse paperityöllä pilata? jos on samantehoiset ja näköiset niin eikös se hoidu kun nostaa myllyn pois ja uuden tilalle?
ei kai siinä konttorilla tarvii käydä
Re: moottorin vaihto
Lähetetty: Ke Tammi 09, 2008 20:52
Kirjoittaja tetammi
Kyllä saa vuosikatsastuksessa melkonen munkki käydä jossei siellä huomata että turbo ilmestyny konehuoneeseen.
En nyt jaksa enempää etsiä mutta eikös 2.3:sen ja 2-litrasen kiinnityksissäkin ollu eroja vai johtuiko ne vaan vuosimalleista jolloin 2-litranen turbo ois ehkä se helpompi vaihtoehto.
Re: moottorin vaihto
Lähetetty: To Tammi 10, 2008 06:55
Kirjoittaja Jamppa
tetammi kirjoitti:
En nyt jaksa enempää etsiä mutta eikös 2.3:sen ja 2-litrasen kiinnityksissäkin ollu eroja vai johtuiko ne vaan vuosimalleista jolloin 2-litranen turbo ois ehkä se helpompi vaihtoehto.
taitaa juu olla apurungossa vähän eroja, sillä ainakin 88 2.0T->91 2.3T vaati apurungon vaihdon. Ei saanut 2 L apurunkoon mitenkään 2.3 konetta istumaan.
Re: moottorin vaihto
Lähetetty: To Tammi 10, 2008 16:24
Kirjoittaja pystykone
Olisi tarkoitus vaihtaa eturunkoineen koko hela hoito 2,3 autosta. Mistähän saisi jotain todistuksia 2.0 i-2.3T välisistä eroista, ja mitä osia tarvitsee vaihtaa ja mitkä on molemmissa samoja? Olisikohan jollakin puh num:tai jotain muuta yhteys osoitetta
Re: moottorin vaihto
Lähetetty: To Tammi 10, 2008 18:34
Kirjoittaja Ronska
carimat kirjoitti:Joo Teemu puhuu asiaa...itse käytin iivarin madallus sarjan vuoksi konttorilla(niinkuin pykälät määrää) ja yllätys oli suuri kun otteeseen tuli merkinnät kirkkaista etu- ja sivuvilkuista ja sisustuksen (nahka) vaihtumisesta myös. Olin laittanut uuden kromimaskin, josta en viitsinyt irrottaa turbo merkkiä, eli arvaa vain että syynättiin ettei turboa konehuoneessa ole...heh
Prosentteja kertyi vain 5...
Kävitkö sattumoisin Suolijärven konttorilla?
Aika kyyläämiseltä kuulostaa...