NG 900 2.5 v6
NG 900 2.5 v6
Aihiona toimii käyttöauton virkaa tällä hetkellä toimittava kulkuri.
Alustaan ja moottoriin tulee uutta osaa ja auto käy ruostesuojauksen kautta ennen kuin aletaan niputtaa.Sisustaan tulee jotain pientä parannusta uusien jakkaroiden muodossa ja jenkkaloota vaihtuu hieman parempaan.Haaveissa on vielä saada takapenkki verhoilijalle,mutta se voi siirtyä myöhempään ajankohtaan.Ulkoasuun ei muuten puututa muuta kuin alustan madalluksella ja pikkusen isomman putkiston avulla.Ei bling blinggiä millään isoilla vanteilla jotka tuplaavat budjetin tms.Sleeper on ehkä oikea kuvaus tulevasta kulkurista.
Tilattuja osia:Mekaaninen ahdin
Konehan on vapaasti hengittävä ja nyt on tarkoitus saada siihen pieni parannus aikaan.Kone on purettuna ja uudestaan kasauksessa päämääränä tehdä sellanen moottori joka kestää ahtimen tuoman tehonlisäyksen.Jätän tämän sellasille ammatti-ihmisille jotka sen osaa niin voi ainakin syyttää jotakuta toista jos kone porsii Myös ahtimen asennus ja sen tuomat muutokset tekee samat kaverit.
Alusta:Konin jäykyyssäädettävä alusta
Mies tilausta tehdessä sanoi että kyseiseen autoon ei ole saatavissa Konilta alustasarjaa.Hetkeä myöhemmin mielepide muuttui ja saatiin tilaus vetämään.Uretaanipuslaa yms tulee vielä alustaan.
Tässä nyt ihan pinnallinen katsaus mitä tulee autoon tapahtumaan tämän kevään aikana.
Auton tämän hetkinen tila:Kone pajalla ja ruho korikorjaamolla ruostekorjauksessa/suojauksessa.Tilatut osat tulee toivon mukaan tämän kuun aikana ja projekti jatkuu aika hyvällä mallilla.
Alustaan ja moottoriin tulee uutta osaa ja auto käy ruostesuojauksen kautta ennen kuin aletaan niputtaa.Sisustaan tulee jotain pientä parannusta uusien jakkaroiden muodossa ja jenkkaloota vaihtuu hieman parempaan.Haaveissa on vielä saada takapenkki verhoilijalle,mutta se voi siirtyä myöhempään ajankohtaan.Ulkoasuun ei muuten puututa muuta kuin alustan madalluksella ja pikkusen isomman putkiston avulla.Ei bling blinggiä millään isoilla vanteilla jotka tuplaavat budjetin tms.Sleeper on ehkä oikea kuvaus tulevasta kulkurista.
Tilattuja osia:Mekaaninen ahdin
Konehan on vapaasti hengittävä ja nyt on tarkoitus saada siihen pieni parannus aikaan.Kone on purettuna ja uudestaan kasauksessa päämääränä tehdä sellanen moottori joka kestää ahtimen tuoman tehonlisäyksen.Jätän tämän sellasille ammatti-ihmisille jotka sen osaa niin voi ainakin syyttää jotakuta toista jos kone porsii Myös ahtimen asennus ja sen tuomat muutokset tekee samat kaverit.
Alusta:Konin jäykyyssäädettävä alusta
Mies tilausta tehdessä sanoi että kyseiseen autoon ei ole saatavissa Konilta alustasarjaa.Hetkeä myöhemmin mielepide muuttui ja saatiin tilaus vetämään.Uretaanipuslaa yms tulee vielä alustaan.
Tässä nyt ihan pinnallinen katsaus mitä tulee autoon tapahtumaan tämän kevään aikana.
Auton tämän hetkinen tila:Kone pajalla ja ruho korikorjaamolla ruostekorjauksessa/suojauksessa.Tilatut osat tulee toivon mukaan tämän kuun aikana ja projekti jatkuu aika hyvällä mallilla.
Re: NG 900 2.5 v6
Minkaslainen tehotavoite?
Mitenkäs meinasit saada katsastettua mekaaniselle ahtimelle, tarvitsee ilmeisesti VTT:n kautta hommatut päästölaput? Itse olen ainakin näin käsittänyt näiden vähäpäästöisten autojen ahtamisen kanssa, kaipa sellainen helposti onnistuu mutta aika kalliiksi vaan tulee pelkät päästömittaukset.
Mitenkäs meinasit saada katsastettua mekaaniselle ahtimelle, tarvitsee ilmeisesti VTT:n kautta hommatut päästölaput? Itse olen ainakin näin käsittänyt näiden vähäpäästöisten autojen ahtamisen kanssa, kaipa sellainen helposti onnistuu mutta aika kalliiksi vaan tulee pelkät päästömittaukset.
Re: NG 900 2.5 v6
V6 turbo kuulostaa hyvältä . Ei muuta kuin kuvia kehiin kunhan projekti etenee.
Re: NG 900 2.5 v6
Kuulostaa kyllä hyvälle, mutta tästä ei sellaista ole tekstin perusteella tulossa. V6 ja mekaaninen ahdin taas kuulostaa erittäin mukavalle ja eksoottiselle SAABISSA.AP kirjoitti:V6 turbo kuulostaa hyvältä
#2277
Re: NG 900 2.5 v6
Täytyykö sitä siis käydä VTT:llä, jos laittaa mekaanisen ahtimen ja mittaa tehoiksi sen vaikka +20% ja muutoskatsastaa? Olettaen tietysti että päästökatsastuksesta menee läpi..Zebe kirjoitti:Minkaslainen tehotavoite?
Mitenkäs meinasit saada katsastettua mekaaniselle ahtimelle, tarvitsee ilmeisesti VTT:n kautta hommatut päästölaput? Itse olen ainakin näin käsittänyt näiden vähäpäästöisten autojen ahtamisen kanssa, kaipa sellainen helposti onnistuu mutta aika kalliiksi vaan tulee pelkät päästömittaukset.
Saab 900S Combicoupe
Re: NG 900 2.5 v6
Mietin tuossa, että saahan erääseen baijerilaiseenkin vaihtaa kutoskoneen nelosen tilalle, turbottaa ym, kunhan tehot ovat max +20% tehokkaimmasta sarjavalmisteisesta ja alustan osat ym vastaavat kyseista mallia. Päästöjäkin on todennettu vain suurempien mallien lukemilla. Voin olla absoluuttisen väärässäkin, mutta ihan mielenkiinnolla odottelen topicin aloittajan selvennystä asiaan. Olisihan tuo aika muhevaa remmiahdettu V6 Saabin nokalla . Onnea projektiin!!
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: NG 900 2.5 v6
Juu, sitä pähkäsinkin mielessäni, mutta en saanut kirjoitetuksi. No, joka tapauksessa odotamme innolla lisätietoja .Mimmi kirjoitti:Vain riittävän vanhoissa onnistuu.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: NG 900 2.5 v6
Oho, tulipa pikku kirjoitusvirheJohnny V4 kirjoitti:Kuulostaa kyllä hyvälle, mutta tästä ei sellaista ole tekstin perusteella tulossa. V6 ja mekaaninen ahdin taas kuulostaa erittäin mukavalle ja eksoottiselle SAABISSA.AP kirjoitti:V6 turbo kuulostaa hyvältä
Tosiaan, eipä varmaan kovin usein tule vastaan remmiahdettua sabaa. Mielenkiinnolla seurataan...
Re: NG 900 2.5 v6
No joo..pientä päivitystä tuli tuohon ahdin hommaan.Mitä ilmeisemmin ahdin tulee ProChargerilta,mikä on mielestäni hyvä asia ja oli oikeastaan ensisijainen toiveeni.
Moottori itsessään on jo saanut uudet männät reserviin ja kannet koneistuksessa.Venttiileihin tulee myös pieni muutos.
Kyllä mä niitä kuvia tulen ottamaan mutta vasta sen jälkeen kun pannu on paikoillaan asennettuna.Pajalle en mene häiritsemään,työrauha on pyhä asia.
Olen myös noita säädöksiä tarkastellut ja tuo 20% plussaa tulee aika heittämällä.En anna sen kuitenkaan häiritä projektia.(Edit:käsitykseni mukaan tehokkain Saab on ollut tuolloin 2.0 turbo jossa on 185 hv,V6:ssa 170hv,tällä käsitykselle ei ole kuitenkaan haettu varmaa tietoa)
Korikorjaamolta ei ole kuulunut mitään joten kaipa se homma edistyy sielläkin kuten pitää
Moottori itsessään on jo saanut uudet männät reserviin ja kannet koneistuksessa.Venttiileihin tulee myös pieni muutos.
Kyllä mä niitä kuvia tulen ottamaan mutta vasta sen jälkeen kun pannu on paikoillaan asennettuna.Pajalle en mene häiritsemään,työrauha on pyhä asia.
Olen myös noita säädöksiä tarkastellut ja tuo 20% plussaa tulee aika heittämällä.En anna sen kuitenkaan häiritä projektia.(Edit:käsitykseni mukaan tehokkain Saab on ollut tuolloin 2.0 turbo jossa on 185 hv,V6:ssa 170hv,tällä käsitykselle ei ole kuitenkaan haettu varmaa tietoa)
Korikorjaamolta ei ole kuulunut mitään joten kaipa se homma edistyy sielläkin kuten pitää
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Re: NG 900 2.5 v6
Harvinaislaatuinen rojekti teknisesti ja siinä mielessä hieno.
Seurannu yhen kaverin taisteluja remmiahtimen kanssa niin sinnikkyyttä on vaatinu.
Mutta on ne komiat äänet kutoskoneella remmin vikinällä kuorrutettuna.
Melkein vois luulla että täällä jokku tienaa leipänsä tekemällä päästötestejä.
Tai sitten muuten vaan puhdasmielisten lainoppineiden keskittymä.
Antaa kukkien kukkia ja miesten rakentaa mitä rakentavat.
Seurannu yhen kaverin taisteluja remmiahtimen kanssa niin sinnikkyyttä on vaatinu.
Mutta on ne komiat äänet kutoskoneella remmin vikinällä kuorrutettuna.
Melkein vois luulla että täällä jokku tienaa leipänsä tekemällä päästötestejä.
Tai sitten muuten vaan puhdasmielisten lainoppineiden keskittymä.
Antaa kukkien kukkia ja miesten rakentaa mitä rakentavat.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Re: NG 900 2.5 v6
Ahtimen saa asentaa,mutta päästöjä ei varmasti tarvitse mitata,jos se ei pyöri(remmi irti)???Mimmi kirjoitti:Autosi on laillinen VASTA muutoskatsastuksen jälkeen. Ahtimen asennus vaatii AINA muutoskatsastuksen, oli tehot mitä tahansa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: NG 900 2.5 v6
tottakai se vaatii muutoskatsastuksen.Kyllä auton on tarkoitus tulla tieliikennekäyttöön asennusten jälkeenkin.Ahtimella varustettua Saabbia kun ei nyt taida jokaisella parkkipaikalla olla,ainakaan tieliikennekäytössä.Eiköhän ne speksit muutoksiin ja rajoituksiin löytyne Akelta jonka puitteissa se lopullinen säätö tehdään.Läpihuutojuttu tämä ei todellakaan ole,älä Mimmi ole huolissasi.
Re: NG 900 2.5 v6
Terve,
Minuakin aihe kiinnostaa kun olen kuvitellut että tekisin omalle v6 tonnarille saman jutun kuin mitä olet jo toteuttamassa. Autoahan saa virittää ilman muutoskatsastusta mutta perinteisimmillä keinoilla kuten kansityöt jne. Ahtimen lisääminen verrataan aina koneen vaihtamiseen suuremmaksi ja näin ollen muutoskatsastus ja päästötodistukset tarvitaan jotta peli olisi laillinen.
Kerro projektin etenemisestä niin ehkä tässä itsekin innostun . Omaani kun saisi laittaa +20% säännön mukaan tehoa (225x1,2) 270 hv, tietenkin muutoskatsastuksella ja päästötodistuksilla.
Steimetziltä löytyy valmissarja (tehty mv6 opeliin) mutta on aivan taivas-kallis.
Kuvat ja toteutuneet kustannukset kiinnostavat kunhan saat homman valmiiksi.
Minuakin aihe kiinnostaa kun olen kuvitellut että tekisin omalle v6 tonnarille saman jutun kuin mitä olet jo toteuttamassa. Autoahan saa virittää ilman muutoskatsastusta mutta perinteisimmillä keinoilla kuten kansityöt jne. Ahtimen lisääminen verrataan aina koneen vaihtamiseen suuremmaksi ja näin ollen muutoskatsastus ja päästötodistukset tarvitaan jotta peli olisi laillinen.
Kerro projektin etenemisestä niin ehkä tässä itsekin innostun . Omaani kun saisi laittaa +20% säännön mukaan tehoa (225x1,2) 270 hv, tietenkin muutoskatsastuksella ja päästötodistuksilla.
Steimetziltä löytyy valmissarja (tehty mv6 opeliin) mutta on aivan taivas-kallis.
Kuvat ja toteutuneet kustannukset kiinnostavat kunhan saat homman valmiiksi.
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
Re: NG 900 2.5 v6
No hei ja siis häh?
siis jo minimissään 211 hv (155 kW rekisteriotteessa) x 1,2 = 253 hv. 225 hv olisi vain 6,63 %. Käsittääkseni auto on samoilla jarruilla yms varustettu kuin aero. Varustetaso on vain griffinissä hieman parempi ?
siis jo minimissään 211 hv (155 kW rekisteriotteessa) x 1,2 = 253 hv. 225 hv olisi vain 6,63 %. Käsittääkseni auto on samoilla jarruilla yms varustettu kuin aero. Varustetaso on vain griffinissä hieman parempi ?
Hyllystä lytyy: Saab 9000 3.0 V6 Griffin -95, Saab 9-5 3.0 Tid wagon -02, Saab 9-3 1.8t wagon -05
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
varastossa olleet
9-5 SE -00, 900 - 94, 900 GLS -80, 99 -72
Re: NG 900 2.5 v6
Muistattehan muutoskatsastaa myös stegsaabit! Muutenhan sellaisella ajo olisi laitonta!
Hieno projekti ja koita taistella pykäläviidakossa.
Hieno projekti ja koita taistella pykäläviidakossa.
Aki Peltola #1132