Saab 96 Mild Custom

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Tero_s kirjoitti:Komee on. Takavalot istuu hienosti, mitä taisin joskus epäillä.

Saataisko me WST:ssä raggari (kustom) parkki aikaan?
Noissa kuvissa tuo näyttää paremmalta mitä todellisuudessa on. Jos auto ei jätä matkanvarrelle, ni eiköhän tuo raggari parkki onnistu :D

Tänään tuli taas vähän hipisteltyä tuota autoa. Vähän lisää äänieristetä ja kaikkea muuta pientä.

Edit: 29.5.2011
Pahasti näyttää että ei noita peltilokasuojia kerkee maalaamaan ennen WST:tä vaan ei anneta sen haitata, pääasia että auto on ajokunnossa.

Tuossa kuva tosta toisen lokasuojan paikasta.
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1306683594
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1306683594
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 1306683594
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Näin Customisi eilen vilahdukselta torinrannassa. Komeat soundit! :)
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Oulu-Tampere ilman isompia ongelmia. Pariin otteeseen pidettiin tarkistus tauko, ja homma jatkui kun ei mitään hälyttäviä vikoja löytynyt :D
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Noniin, tollanen 1500km:n testilenkki tuli heitettyä ilman isompia ongelmia. Mitä nyt tyhjäkäynti hävis loppumatkasta, ilmeisesti kaasari veti hernemaissipaprikat suuttimeen, ku en hoksannu polttoainesuodatinta vaihtaa tarpeeksi ajoissa. Muuten selvittiin pelkillä tarkasteluilla.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Tänään auton livenä nähneenä täytyy kyllä myöntää että on todella maukkaan näköinen 8)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Pitää se vissiin alkaa keskittymään ton auton kaasuttimeen ja sytytyksen osiin vähän tarkemmin, ku auto tuntuu olevan joskus todella haluton lähtemään käyntiin puolilämpimänä. Onneksi nyt ei kovin julkisilla paikoilla ole tarvinut starttailla, mitä nyt Torinrannassa ja Tuiran uimarannalla :oops: Kylmänä ja kuumana taas hörähtää vallan mainiosti.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Kuuppaan löyty rompetorilta uus kierroslukumittari, toivottavasti vaan toimii.
Lepa
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Touko 08, 2008 18:16
Paikkakunta: Eesti

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Lepa »

Puolilämpimän auton käynistusongelmasta saat irti kun laitat kaasutimen ja imusarjan väliin lämmöneristyslevyn, vaika tästä: http://freetechnics.fi/weberdgv.htm
Kuva

Jos sulla on Solex kaasarina, niin pitäisi menna heitämällä, kun Weber DGV pulttijako on samaa. Tietysti on sellaisen levyn itse tekeminenkin helpo, teollisuusmuovista vaikka.

Omalla oli sama ongelma viime kesällä, nyt vaihdoin kaasarin DGAV'n ja laitoin samalla lämmöneristyslevyn - starta hetkessä :wink:

The usual problem is that the whole engine gets thoroughly hot, and when you switch off, there is a 'heat soak' period when the temperature in the tinware and engine compartment rises because the residual heat in the cylinder/heats isn't getting blown away by the fan. The heads run at about 265-285oF (130-140oC) and can run up to about 355oF (180oC) on a really hard run which is pretty hot.

This causes the metal fuel line around the tinware, the fuel pump, and the carburetor to all heat up somewhat, causing either excess vaporization of the fuel in the carburetor, or and actual vapor lock in the fuel line or fuel pump.

As a result, starting is sometimes hard. With hot fuel in the carburetor, the least reduction in pressure (through the carburetor throat) causes instant vaporization, perhaps of fuel in the float bowl too (which breathes into the top of the carburetor throat), and of course a vapor lock in the fuel line or pump is even worse, because it will result in an empty fuel bowl in the carburetor - the car uses that fuel and stalls because it can't get any more. Then it takes a lot of cranking to fill the fuel bowl, once the vapor lock itself is cleared.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Imusarjan ja kaasuttimen (Weber DGV) välissä on jo 5mm välipala, mutta käynnisysongelmia oli silti. Paitsi nyt on ongelmat hävinneet kun ilmat viilenivät, ei kone näemmä tykkää tollasista +30 asteen lämpötiloista.

3000km tullu tälle kesälle tolla romulla päristeltyä.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Tuossa viikolla kävin ostaan vähän matskuja ilmajousien jousilautasten tekoon, Taakse sainkin jo lautasten osia värkkäiltyä, ensviikolla pitää rueta sovitteleen varaosa-autoon noita, että tietää minkälaiseen asentoon niitä pitää alkaa hitsaileen. Tarkoitus tehdä taakse sellaset lautaset jotka saa orggis paikoille kiinni ilman hitsailuja.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Täppäsin toisen yläpään jousilautasen muutamalla pisteellä kasaan ja kävin sovittamassa sitä varaosa-autoon, yllättävän hyvältä vaikuttaa :D
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 277112.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... C02985.jpg
Ilmaliitin tulee osoittamaan eteempäin.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Nyt on jousilautaset hitsattu loppuun ja sovitettu vielä varaosa-autoon. Vähän pitää vielä alapäätä parannella, ettei vedä noin vinoon pusseja. Sitte pitäski alkaa suunnitteleen että mistä vetää nuo ilmaputket.
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 277115.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 277119.jpg
http://i86.photobucket.com/albums/k120/ ... 277117.jpg
Lepa
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Touko 08, 2008 18:16
Paikkakunta: Eesti

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Lepa »

Tiedätkö suurinpiirtein, miten paljon koko paketti mene maksamaan? Siis pussit, kompressori jm tarvikeet.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Kaikki palikat tulee maksaan n. 800-900e. Varmaan jo jonkun puolivalmiin setin tuolla hintaa olis jo saanut, vaan ku ostaa näin osina, ni ei tartte kaikkia maksaa kerralla :lol:
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3349
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 96 Mild Custom

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Saakos Kuupasta sitten vaihdettua renkaat ilman tunkkia? :D
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin