9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Jes, eli marraskuussa ostettu :saab: alkaa pikkuhiljaa saamaan itselleen uutta "muotoa". Hakusessa siis kliini look, ei mikään yberty-y-yning! :wink:

Tässä kuvia juuri ostetusta autosta...

Saab Marraskuussa1

Saab Marraskuussa2

Sen jälkeen on tullut otettua ikkunan tummennukset taakse, tuunattua pikkasen etumaskia ja kesänakit alle.

Saab Maaliskuussa1

Saab Maaliskuussa2

Saab Maaliskuussa3

Tästä lähdetään nyt viikonloppuna kaverin kanssa listoja sekä helmoja maalaamaan. -Korin väriseksi tietenkin. Lisää kuvia sunnuntaina jos onni suo... :twisted:

Seuraavaksi sitten Stage1 päivitys ja riippuen lottonumeroista, niin pitäs madalluttaa nopiasti -35mm Koni sport kitillä. Viggen korisarja tietenkin himottaisi, mutta kun ei kukaan tuu tyrkyttää niitä. :twisted: Speedpartsilla olis puskuri, mutta mistäs helmat sekä takapuskin? Aijuu. Sivuvilkut pitäs kans vaihtaa. Kummatkohan... Kirkkaat vaiko mustat? Hmmm...

Saas nähä kui levii käsiin homma. :lol: Kohta saan päähän ostella lisää ja lisää osia... 8)

http://koti.welho.com/rvaris12/Auto/new ... 1_mini.jpg

http://koti.welho.com/rvaris12/Auto/new ... stalla.jpg

http://koti.welho.com/rvaris12/Auto/new ... 2_mini.jpg

Siinä pari suht kunnollista kuvaa Saabista... Nyt alkaa jo näyttää joltain. Pikkuhiljaa etiäppäin. 8) Kuvat otettu elokuussa.
Viimeksi muokannut Risto Vee, Ma Heinä 28, 2008 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Toihan on näyttävä peli, vielä, ku saat listat sävyyn ni avot=P..

ja sehän on varma, et harrastaminen lähtee käsistä heti stagettamisen jälkeen=D
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Ai moro. Näkee täälläkin... 8) Jep, just hain maalit autoihin. Vedetään kaverin Vulva maaliin kanssa. 194€ meni maaleihin, lakkoihin, pohjaväreihin jne. Ei paljoo sinänsä kun kaksi autoa maalataan. Jää vielä komeroon varalle maalia. :wink:

Mut vähän heti rupes himottaa se alustasarja kun näin auton noilla kesärenkailla... Hitto ei vaan oo nyt ollenkaan varaa laittaa siihen rahnoo. :twisted: Pitäs eukon kanssa lähtee Elokuussa etelään jne. Tai kohta se joutuu yksin lähtemään... :idea: :saab:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kappas, lähes samanlaiset autot meillä näköjään. Mullakin on punainen 5-ovinen, vuosimalli, moottorityyppi ja SE-varustelutasot täsmää. Helmasarja löytyy itseltä tosin, ilmeisesti ei sittenkään ole aina vakiona SE:ssä?

Tuon 2000 vuosimallin eli ekan normaalin 9-3 T7:n kanssa on muuten semmoinen jännä homma, että siinä on erikokoiset suuttimet (280cc/min) kuin kaikissa myöhemmissä (350cc/min). Kannattaa muistaa mainita asiasta ja vuosimallista virisoftan tilauksen yhteydessä, edes virifirmat ei aina muista sitä.

Toisaalta yksi toinen mielestäni ihan hyvä tapa virittää tuota kevyesti on hommata ne uudemmat suuttimet sekä 9-5 tai 9-3 Aeron TD04HL-15T5 ahdin ja sitten pistää softaksi aeron vastaava stage1. Isomman ahtimen ansiosta virillä saa huomattavasti enemmän irti kuin 185hp mallin vakioahtimesta. Tekniikaltaan tuo 185hv mallihan on muuten samanlainen aero, eli kestävämmät pakoventtiilit löytyy sekä tietysti turbomittari. :D Putkistolla saa myös varsin isoja etuja näissä, vakio kun on tylsän äänetön ja lisäksi vielä ahdistava. Melko mukavat äänet tulee jo kun vaihtaa takapöntön 3-tuumaiseksi, ulkonäön saa halutessaan pysymään ihan orkkiksena.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

jcarlson kirjoitti: Toisaalta yksi toinen mielestäni ihan hyvä tapa virittää tuota kevyesti on hommata ne uudemmat suuttimet sekä 9-5 tai 9-3 Aeron TD04HL-15T5 ahdin ja sitten pistää softaksi aeron vastaava stage1. Isomman ahtimen ansiosta virillä saa huomattavasti enemmän irti kuin 185hp mallin vakioahtimesta. Melko mukavat äänet tulee jo kun vaihtaa takapöntön 3-tuumaiseksi, ulkonäön saa halutessaan pysymään ihan orkkiksena.
Älä nyt perkele heitä yhtään enempää vettä myllyyn... Näissäkin on nyt hetkeksi sulattelemistä ja ylitöiden tekemistä. :twisted:

Mut joo pitää laittaa korvan taakse.

Vähänkö tekis mieli rykästä ja kokeilla pelkkiä madallusjousia tohon alle. Möis ne sit vaikka kun on kunnolla rahaa alustasarjaan. :twisted:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Itse meinasin laittaa juuri pelkät madallusjouset mutta pitää vakioiskarit. Täydellä alustasarjalla tahtoo tulla melkoinen kivireki, pelkällä jousien vaihdolla saattaisi toimia normaaliajossakin mukavasti. Mitään ratapeliähän tästä ei kuitenkaan koskaan tule. Melkoinen hintaerokin pelkillä jousilla ja koko satsilla on..

Ei muuten kovinkaan kalliiksi tullut tuo suuttimien ja ahtimen vaihto, koska sain myytyä sekä vanhat suuttimet että vanhan ahtimen ja noilla "uusilla" osilla ei hirvittävästi hintaa ollut kun käytettynä löysi. Oletettavasti vielä isompien tieltä. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Jep nyt on Saab sitten uudessa maalissa... Hyvältä perkules näyttää, vaikka itse sanonkin... Tässä muutama projektikuva... 8)

Saban maalausprojekti

Huomenna ehkäpä jotain pientä stooria. Nyt ei jaksa ku makoilla sohvalla! Ny pitää alkaa miettimään sitä auton madaltamista... :wink:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Jep, eli me tehtiin niin että pestiin ensin auto kokonaan huolellisesti autopesuaineella sekä painepesurilla. Sitten käytiin listat läpi silikoninpoistoaineella sekä rätillä. Sen jälkeen näytettiin listoille sekä helmoille karhunkieltä, jolla kevyt karhennus. Sitten vielä päälle uusi kierros silikoninpoistoaineella.

Sen jälkeen teipit maalattavien kohteiden ympärille.

itse maalausvaihe...

-Pohjalle muovipohjamaali.
-Muovipohjamaalin jälkeen vedettiin filleri pohjamaali.
-Kevyt hionta, tai tarpeen mukaan enemmänkin hiomista.
-punanen kevyt pohjaväri ennen maalausta
-hionta
-Maali n.3kerrosta
-Lakka n.3kerrosta

Sitten vaan teipit pois kun lakka oli kuivunut kosketuskuivaksi. Sen jälkeen annettiin autojen kuivua sisätiloissa reilu 12tuntia. (mielummin kauemminkin)

Konepesussa en ole käynyt vielä, mutta painepesurin kestää mainiosti.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

-40mm FK jouset tilattu. Ne laitetaan ny alkuun, et saa auton lähemmäs tonttia. Sit myöhemmin pitää kattoo kunnollista alustasarjaa. 8)

Saa nähä millanen kivireki tosta tulee noilla. :lol: No ei se miltä se tuntuu, vaan miltä näyttää... No ei kait. :oops:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Tänään uutta. Uusi mankka tuli ostettua kun se wanha oli niin paska ku ei se soita mitään kivaa. :wink: Sitten hain kirkkaat sivuvilkut Motonetistä sekä tietty autopesu ja pari pakollista kevätkuvaa!

Kevätsaba1

Kevätsaba2

Kevätsaba3

Kevätsaba4


Missäs sais halvalla koodattua ton vanhan mankan irti mun autosta pääkaupunkiseudulla? Metro auto Airport pyys 30€ siitä hommasta ja lähin kävelemään... :wink: Pitäs saada myytyy toi wanha mankka katsokaas.

Uudessa mankassa ei toimi jostain syystä memory +12V. Katsoin kytkentäkaavioista, että pitäs kyllä olla samassa paikassa, mutta ei toimi. Muuten toimii kaikki hyvin! :? :x No kuhan faija jaksaa tulla kahtomaan, ni mitataan et tuleeko siihen virtaa...

Tässä pari rasittavan isoa kuvaa "mankkarojektista"... Rojektikuvat
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja pocky »

Hyvältä näyttää.
Mieshän ropaa enemmän ku laki sallii :lol:

Onko seuraavana vuorossa Airon jakkarat vaiko TD04?

EDIT: Ja ne kirkkaat sivuvilkut on paremmat!

-- Sargent black smoke :twisted:
#3431
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja nsn »

Muistaakseni kun vaihdat herätteen ja itse virran ristiin toistensa kanssa niin pysyy kanavatkin muistissa. Ite ihmettelin aikoinaan samaa asiaa. Joku fiksumpi voi kertoa oikeilla termeillä. :wink:
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Joo kiitos vastauksista. Hitto ei oo vaan tohon isoliittimen johtoihin mitään avainta millä saan ne irti. Oliskohan motonetissä? :wink: Mitattiin yleismittarilla johdot ja päädyttiin samaan tulokseen. No huomenna/ylihuomenna kuntoon...


Kato "Kessukin" täällä! Haha. 8)
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Mulla värit oli punainen ja punaruskea. Laitettiin faijan kanssa siihen sellanen pistokemainen sokeripala.. Eli sen voi halutessaan kääntää toisinpäin, niin sitten jytää wanhalla soittimella! 8) Kätevää.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 SE vm 2000 pientä viilausta...

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Nonni nyt on alla Maptune Stage1. Kulkee vähän virkkaammin, mutta ai kun alko kasvaa nälkä syödessä... :twisted: Väänkö ton Kiikalan jälkee rupes tekee mieli rakentaa auto kokonaan uusiks. 8)
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Vastaa Viestiin