Saab 900 T16 (katsastettu)
Lähetetty: To Maalis 13, 2008 15:02
Pitääpä nyt ittekkin tänne vähän kirjootella tosta omasta harraste-projektista.
Eli autohan on Saab 900s 16v 5d -91 ja musta tietty
Auto ollut itsellä nyt about. 2,5vuotta ja sen verran on rahaa ja aikaa keritty jo sijoittamaan, ettei varmaan ikään kannata ko. autosta luopua
Tällä hetkellä on mittarissa 435tkm ja vertauskuvana voi käyttää viiniä, eli paranee vain vanhetessaan Tässä nyt vähän kertomusta mitä koriin ja tekniikkaan on tehty:
-Tekniikka puolelle on laitettu: 9000 IC(2,5"/2,0"ahtoputkistolla), BSR-Lastu, Simons 2,5" putkisto yhdellä läpiviraavalla vaimentajalla, HT-Tune dumppi, Turbosmart bleedi, Pipecros vapari, kantta viime kesän rempan yhteydessä siistitty ja tietysti ylipainekytkin ohitettu
-Sachs 228mm uusi kytkinpaketti asennettu noin 2kk sitten.
-Vaihdelaatikko on parempi, kun uudessa autossa, turhia ylistys sanoja käyttämättä
Koriin nyt tehty noita perus tuninkeja: Kirkkaat etu-ja sivuvilkut, punaiset takavalot, takaheijastinpaneeli, verkotettu maski, verkotetut ilmanotto suojat, Lesjöön -35mm madallusjouset, Alessio 17" alut 205/45/17 rengastuksella kesäisin, jarrusatulat punaiset ja jtn. pientä kivaa.
Ja kyllä sitä jonkin verran humppavehkeitäkin löytyy ja tietysti ralliratti
Tulevaisuudessa tulossa:
-3" putki alusta loppuun. 3" DP valmistunut jo.
-Akku ilmanputsarikotelon tilalle.
-BMC Twin air suodin.
-Harmaa nahkasisusta. Luovuttaja auto jo hommattu. Ja hakusessa vielä Tonnarin tummanharmaat etupenkit ja harmaat takaovien pahvit.
Tuossa vielä muutama kuvatus:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img968455.jpg
Eli autohan on Saab 900s 16v 5d -91 ja musta tietty
Auto ollut itsellä nyt about. 2,5vuotta ja sen verran on rahaa ja aikaa keritty jo sijoittamaan, ettei varmaan ikään kannata ko. autosta luopua
Tällä hetkellä on mittarissa 435tkm ja vertauskuvana voi käyttää viiniä, eli paranee vain vanhetessaan Tässä nyt vähän kertomusta mitä koriin ja tekniikkaan on tehty:
-Tekniikka puolelle on laitettu: 9000 IC(2,5"/2,0"ahtoputkistolla), BSR-Lastu, Simons 2,5" putkisto yhdellä läpiviraavalla vaimentajalla, HT-Tune dumppi, Turbosmart bleedi, Pipecros vapari, kantta viime kesän rempan yhteydessä siistitty ja tietysti ylipainekytkin ohitettu
-Sachs 228mm uusi kytkinpaketti asennettu noin 2kk sitten.
-Vaihdelaatikko on parempi, kun uudessa autossa, turhia ylistys sanoja käyttämättä
Koriin nyt tehty noita perus tuninkeja: Kirkkaat etu-ja sivuvilkut, punaiset takavalot, takaheijastinpaneeli, verkotettu maski, verkotetut ilmanotto suojat, Lesjöön -35mm madallusjouset, Alessio 17" alut 205/45/17 rengastuksella kesäisin, jarrusatulat punaiset ja jtn. pientä kivaa.
Ja kyllä sitä jonkin verran humppavehkeitäkin löytyy ja tietysti ralliratti
Tulevaisuudessa tulossa:
-3" putki alusta loppuun. 3" DP valmistunut jo.
-Akku ilmanputsarikotelon tilalle.
-BMC Twin air suodin.
-Harmaa nahkasisusta. Luovuttaja auto jo hommattu. Ja hakusessa vielä Tonnarin tummanharmaat etupenkit ja harmaat takaovien pahvit.
Tuossa vielä muutama kuvatus:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img968455.jpg