Pelastusvene (900i16)
Lähetetty: Pe Huhti 25, 2008 18:26
Kerrotaanpa nyt tästäkin kun kahdesta muusta samalla tallilla rakenneltavasta autosta on täällä jo juttua 
Pikkusisko jätti muinoin vanhan satkunsa minulle kun päivitti M92 2.1:een.
Tässä pari vuotta vanha kuva kyseisestä helmestä:

Ei kannata antaa turbo-merkin häiritä, kyseessä on M89 i16..
Tarkoituksena olisi siis rakentaa pelastusvene eli kolmosauto jonka voisi ottaa käyttöön kun onnistuu rikkomaan tonnarista laatikon tai sitä pitää taas hitsata.
Ihan sellaisenaan tuota ei voinut ottaa käyttöön kun toinen vetaritunneli on mätä, se lienee seisotuksesta ruostuneiden levyjen lisäksi ainoat katsastusta haittaavat viat. Harmitusta aiheutti lisäksi öljyä polttava ja vuotava kone. Onneksi laatikko on kuitenkin suorastaan loistavassa kunnossa eikä kaipaa kuin korkeintaan öljynvaihdon.
Ratkaisu ongelmiin: nostetaan tekniikka keulalta, tehdään kone uusiksi 8v vaparin alakerralla ja uusitaan tiivisteet. Samalla onkin sitten helppo hitsailla vetaritunnelia kun on ylimääräiset osat pois tieltä.
Nyt on päästy sellaiseen tilanteeseen, että keulalta on romut purettu ja konehuonetta kasteltu vähän painepesurilla, alakerta on ollut moottoripukissa jo ties kuinka kauan. Seuraavaksi pitäisi jaksaa pestä loput koneen osat ja hommata tiivisteet, niin pääsee koneen kasaamaan. Jos ensi viikolla hyvät kelit jatkuu niin pitänee hitsailutkin hoitaa pois alta(laitos on pihalla kun sisälle ei mahdu)
Purkaessa selvisi myös kiihdyttäessä tuntuneen tärinän syy: toisen sisemmän vetarin tripodista oli yhden laakerin neulat päässeet karkuun...

Pikkusisko jätti muinoin vanhan satkunsa minulle kun päivitti M92 2.1:een.
Tässä pari vuotta vanha kuva kyseisestä helmestä:
Ei kannata antaa turbo-merkin häiritä, kyseessä on M89 i16..
Tarkoituksena olisi siis rakentaa pelastusvene eli kolmosauto jonka voisi ottaa käyttöön kun onnistuu rikkomaan tonnarista laatikon tai sitä pitää taas hitsata.
Ihan sellaisenaan tuota ei voinut ottaa käyttöön kun toinen vetaritunneli on mätä, se lienee seisotuksesta ruostuneiden levyjen lisäksi ainoat katsastusta haittaavat viat. Harmitusta aiheutti lisäksi öljyä polttava ja vuotava kone. Onneksi laatikko on kuitenkin suorastaan loistavassa kunnossa eikä kaipaa kuin korkeintaan öljynvaihdon.
Ratkaisu ongelmiin: nostetaan tekniikka keulalta, tehdään kone uusiksi 8v vaparin alakerralla ja uusitaan tiivisteet. Samalla onkin sitten helppo hitsailla vetaritunnelia kun on ylimääräiset osat pois tieltä.
Nyt on päästy sellaiseen tilanteeseen, että keulalta on romut purettu ja konehuonetta kasteltu vähän painepesurilla, alakerta on ollut moottoripukissa jo ties kuinka kauan. Seuraavaksi pitäisi jaksaa pestä loput koneen osat ja hommata tiivisteet, niin pääsee koneen kasaamaan. Jos ensi viikolla hyvät kelit jatkuu niin pitänee hitsailutkin hoitaa pois alta(laitos on pihalla kun sisälle ei mahdu)
Purkaessa selvisi myös kiihdyttäessä tuntuneen tärinän syy: toisen sisemmän vetarin tripodista oli yhden laakerin neulat päässeet karkuun...