Sivu 1/1

saab 99 1974

Lähetetty: Su Touko 04, 2008 21:25
Kirjoittaja vakari 1
Hankin hiljattain ensimmäiseltä omistajalta triumpin 1,85 varustetun 74 mallia olevan metallihohto vihreän tupliksen,jota tarkoitus pikkuhiljaa laittaa parempaan kuntoon. Tarkoitus katsastaa ensiviikon perjantaihin mennessä,joka näillänäkymin aivan mahdollisuuksien rajoissa. Jarrut käytiin jo viikonlopun aikana läpi, koottiin käyttämällä samoja osia. Vielä täytyisi hitsata molempien etupyörien etupuolelta löytyneet ruostereijät ja maalata tietysti. Tällä hetkellä vielä pelottaa tuo triumphin kone kun osien saanti ilmeisesti heikkoa... Auton ensimmäinen omistaja ajanut autolla vain talvisin 8O . päivittelen kun projekti etenee...

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Ma Touko 05, 2008 18:07
Kirjoittaja KN/Lieto
No, täällä on pelätty jo kohta kaksi vuotta tuota 1,85 moottoria, mutta mitään vikaa siihen ei ole ilmaantunut. Toisaalta tuollaisella autolla tulee ajoa melkoisen vähän, joten eipä kai kannentiivisteet ym.tyyppiviat välttämättä tule koskaan eteen - ennen näillä ajeltiin vapailla nopeuksilla ympäri vuoden. Vesipumppu kannattaa ottaa talteen, jos jostain vielä löytyy.

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Ma Touko 05, 2008 19:20
Kirjoittaja 66Saab74
Oma harrastepeli on samaa vuotta samalla koneella.Tyyppiviat taitaa/toivos olevan tähän koneen viimeiseen vuoteen korjattu. Mieles käynny jos kone levii niin vaihtaa 2l. kone .Tätä konetta oli jo v.1973 Saabissa. Osia saa ja jotain onkin tallessa.

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Ma Touko 05, 2008 22:35
Kirjoittaja vakari 1
hienoa kuulla ettei ole ongelmia ollut,vaikkakin jo varaosa autosta kaupanteko jo menossa... ainahan varaosia tarvitaan ja varsinkin kun kyseessä on 34 vuotias veteraani. en ole ajatellut 2l asennusta,jottei auton alkuperäisyys kärsisi enempää.
tämän päivän projektiajan söi lampun pesimien kiukutteleva moottori,joka ei vieläkään toimi täytynee purkaa atomeiksi ja osa kerrallaan herkistellä ja kasailla.

Re: saab 99 1974

Lähetetty: To Touko 15, 2008 22:08
Kirjoittaja vakari 1
Tänään leimattu huomautuksitta! ennen leimalle menoa hitsattiin 2 ruostereikää ja jarrut herkisteltiin... Nyt voi kesä alkaa!

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Pe Touko 16, 2008 20:06
Kirjoittaja 99_GL_77
Kuvia?

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Su Elo 10, 2008 15:53
Kirjoittaja 66Saab74
Vesipumppu ongelmaan olen jos/ja kun tulee eteen ajatellut laittaa 12v. kiertovesipumpun. Mersuissa ja vaunuissa niitä on .Vesipumppuina ei ,mutta kiertovesipumppuna kyllä. Kaiketi riittäs Saabin rauhalliseen ajoon ja pumppuja on saatavilla ja halvalla.

Re: saab 99 1974

Lähetetty: La Helmi 07, 2009 19:46
Kirjoittaja vakari 1
pitkään kesti,mutta nyt on kuva sähköisessä muodossa....

http://s47.photobucket.com/albums/f190/ ... 009048.jpg

toistaiseksi saa olla ilman isompia remontteja ,katsotaan laimataanko sitä
ensikesäksi ollenkaan vai annetaanko olla hallissa "talviunilla"...

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Su Helmi 08, 2009 00:26
Kirjoittaja hatami
330tkm ja sitten meni nokkaketju, ei muuta ongelmaa koneessa. Ihan hyvä oli tekniikka kunnoltaan.

Re: saab 99 1974

Lähetetty: Ma Helmi 09, 2009 15:11
Kirjoittaja kayak75
Juuri tuollainen oli se ensimmäinen auto jolla ikinä ajoin, 13-vuotiaana metsätiellä. Alkuperäinen veronanvihreä sävy oli ylimaalattu tuollaisella metallisävyllä.

Re: saab 99 1974

Lähetetty: La Maalis 21, 2009 23:00
Kirjoittaja vakari 1
kayak75 kirjoitti:Juuri tuollainen oli se ensimmäinen auto jolla ikinä ajoin, 13-vuotiaana metsätiellä. Alkuperäinen veronanvihreä sävy oli ylimaalattu tuollaisella metallisävyllä.

Sama asia pätee myös tässä: alkuperäinen savy juurikin tuo veronanvihrea ja nykuinen tuo metallihohtovihreä... On se kerrassaan hieno auto... ja mikä parasta matka-ajossa vie vain n.7l/100km, pistäkää paremmaksi saman painoluokan autolla :D

Re: saab 99 1974

Lähetetty: To Touko 14, 2009 13:42
Kirjoittaja tsaarela
Et ole ajatellut Triumph Dolomite Sprintin 16-tappista konetta laittaa tuohon. :)

Re: saab 99 1974

Lähetetty: To Touko 14, 2009 21:42
Kirjoittaja vakari 1
[quote="tsaarela"]Et ole ajatellut Triumph Dolomite Sprintin 16-tappista konetta laittaa tuohon. :)[/quo


En ole,alkuperäinen tekniikka toiminut erinomaisesti. Katsotaan mitä tehdään jos alkaa ongelmia esiintymään liikaa tuon nykyisen padan kanssa...