Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Kahden aiemman auton kokemuksella tuo kuskin puoleinen on aina se hankalin. Lienee se puoli enemmän suolan kanssa tekemisissä...kö? Muilta kiireiltä ( lue
liigakiekko ) ei ole vielä oltu apumiehen puolen kimpussa. Ehkä huomenna mennään sille puolelle.
liigakiekko ) ei ole vielä oltu apumiehen puolen kimpussa. Ehkä huomenna mennään sille puolelle.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Joko joko
Kai ainakin kortti on jo taskussa
Kai ainakin kortti on jo taskussa
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Ajolupa on ollut taskussa jo kohta pari tuntiaaxtec kirjoitti:Joko joko
Kai ainakin kortti on jo taskussa
Eli tänään oli inssi ja hyväksytystihän se meni läpi
Auton kasaamisessa menee vielä jonkin aikaa, mutta kohta. Lisää motivaatiota ainakin antoi rakentamiseen, ja onneksi SM-Liigan finaalitkin loppui, niin on iltaisinkin aikaa pajoittaa. Toisaalta... MM-lätkä alkaa kohta, mutta ei anneta sen häiritä projektia niin pahasti kuin finaalit
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Noh, ainakaan Leijonien taso ei anna aihetta nauliutua olohuoneen sohvalle.Pohjalainen jr. kirjoitti:Auton kasaamisessa menee vielä jonkin aikaa, mutta kohta. Lisää motivaatiota ainakin antoi rakentamiseen, ja onneksi SM-Liigan finaalitkin loppui, niin on iltaisinkin aikaa pajoittaa. Toisaalta... MM-lätkä alkaa kohta, mutta ei anneta sen häiritä projektia niin pahasti kuin finaalit
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Kevätkokouksesta selvittyämme ja kotona kahvit juotuamme jatkettiin puuhastelua satkun parissa.
Alkuun irroitin polvisuojuksen, että sain ämyripiuhoja vedettyä paremmin, kun oli tosiaan pientä häiriön poikasta havaittavissa. Ongelma ratkesikin RCA piuhojen vetämisellä eri paikasta, olivat liian lähellä virtakaapelia.
Siinä samalla sitten tutkittiin miksi rammari buuttasi itsensä aina virtojen sammutuksen yhteydessä. Syynä oli, ettei jatkuvan virran johto saanutkaan jatkuvaa virtaa, koska liittimessä oli piuhat väärin. Ei ole enää. Ongelma hävisi, ja asetukset ja kanavat jää rammariin, vaikka sammuttaakin auton.
Niin ja lopuksi sitten ennen polvisuojan asentamista ja keskikonsolin uudelleen kasaamista, laitettiin äänieristeet paikoilleen, mitkä tulee sinne polvisuojan paikkeille.
Ei mitään suurta edistystä, mutta jotain kuitenkin. Oikeanpuoleiset iskarit, jarrut ja jouset vuorossa seuraavaksi. Etupenkit pitäisi myöskin koota.
Alkuun irroitin polvisuojuksen, että sain ämyripiuhoja vedettyä paremmin, kun oli tosiaan pientä häiriön poikasta havaittavissa. Ongelma ratkesikin RCA piuhojen vetämisellä eri paikasta, olivat liian lähellä virtakaapelia.
Siinä samalla sitten tutkittiin miksi rammari buuttasi itsensä aina virtojen sammutuksen yhteydessä. Syynä oli, ettei jatkuvan virran johto saanutkaan jatkuvaa virtaa, koska liittimessä oli piuhat väärin. Ei ole enää. Ongelma hävisi, ja asetukset ja kanavat jää rammariin, vaikka sammuttaakin auton.
Niin ja lopuksi sitten ennen polvisuojan asentamista ja keskikonsolin uudelleen kasaamista, laitettiin äänieristeet paikoilleen, mitkä tulee sinne polvisuojan paikkeille.
Ei mitään suurta edistystä, mutta jotain kuitenkin. Oikeanpuoleiset iskarit, jarrut ja jouset vuorossa seuraavaksi. Etupenkit pitäisi myöskin koota.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Tänään punnerrettiin etupenkkeihin verhoukset takaisin ja laitettiin penkit paikoilleen autoon. Ihan hyviltä penkeiltä vaikuttavat, toppaukset ihan hyvässä kuosissa ja kankaat siistit pesun jäljiltä. Kattoverhoilun vielä, kun saisi kuntoon ja paikoilleen, niin sisusta alkaisikin jo olemaan aikaslailla valmis.
Kuvia laittelen tässä joku päivä.
Kuvia laittelen tässä joku päivä.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Ei hyvää päivää.......
On tuo apparin puoleinen alapultti vielä pahemp. Edes muttei ei halunnut lähteä.
Kaasua komisaario Palmu, sitä nyt tarvitaan.... . Periksi ei anneta, koska valoa jo näkyy tunnelin päässä hankkeen loppuun saamiseksi. Tavoitteena lienee CSM
edit:
Pikkuinen nestekaasupoltin pelasti pulasta. Hieman lämpöä ja jäähtymistä. Pikku hiljaa pultti antoi periksi, eikä mitään särkynyt. Vielä etunurkka ja sittenpä onkin alustaan nyt tehtävät jutut valmiina.
On tuo apparin puoleinen alapultti vielä pahemp. Edes muttei ei halunnut lähteä.
Kaasua komisaario Palmu, sitä nyt tarvitaan.... . Periksi ei anneta, koska valoa jo näkyy tunnelin päässä hankkeen loppuun saamiseksi. Tavoitteena lienee CSM
edit:
Pikkuinen nestekaasupoltin pelasti pulasta. Hieman lämpöä ja jäähtymistä. Pikku hiljaa pultti antoi periksi, eikä mitään särkynyt. Vielä etunurkka ja sittenpä onkin alustaan nyt tehtävät jutut valmiina.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Joo, eli tänään saatiin iskari vaihdetuksi ja ruostesuojaaineita ruiskutettua.
Puskurien kunnostamista aloiteltiin myös. Vanhat puskimet on sen verran kolhitut, ettei niitä viitsi sellaisenaan laittaa paikoilleen, niin kokeillaan hieman kunnostaa niitä. Elikkästen tarkoituksena olisi kokeilla maalata ne helmasarjan värisiksi ja paikkoa hieman kolhuja ja koloja. Jos menee kokeilu pieleen, niin sitten hommataan toiset tilalle.
Puskurien kunnostamista aloiteltiin myös. Vanhat puskimet on sen verran kolhitut, ettei niitä viitsi sellaisenaan laittaa paikoilleen, niin kokeillaan hieman kunnostaa niitä. Elikkästen tarkoituksena olisi kokeilla maalata ne helmasarjan värisiksi ja paikkoa hieman kolhuja ja koloja. Jos menee kokeilu pieleen, niin sitten hommataan toiset tilalle.
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (kokoamista pikkuhiljaa)
Taas vähän edistystä saatiin aikaan.
Nyt on kaikki jarrut ja iskarit uusittu. Kolmet jouset on vaihdettu, mutta tänään päädyttiin sellaiseen tulokseen, että varmaan kuitenkin laitetaan Lesjöforssit alle, eli vielä pitää jouset kertaalleen vaihtaa. Onneksi kuitenkin kelit lämpiää, niin pääsee taas pihalle pajoittamaan. Alkaa pikkuhiljaa jo olemaan katsastuskunnossa
Nyt on kaikki jarrut ja iskarit uusittu. Kolmet jouset on vaihdettu, mutta tänään päädyttiin sellaiseen tulokseen, että varmaan kuitenkin laitetaan Lesjöforssit alle, eli vielä pitää jouset kertaalleen vaihtaa. Onneksi kuitenkin kelit lämpiää, niin pääsee taas pihalle pajoittamaan. Alkaa pikkuhiljaa jo olemaan katsastuskunnossa
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Näinhän siinä kävi. Etupää olisi aika hyvä, mutta takapää on kuin -70 luvun jenkki hottentotissa. Ei sovi tyyliin ollenkaan.
Kun kaikki muukin on yritetty tehdä hartaalla tunteella ja pikkutarkkuudella, ei hommaa jätetä jousista kiinni. Eiköhän Riku ja PCS auta asiassa. Rouvakin huomasi ilmiön ja oli sitä mieltä, ettei sitä kai tuollaiseksi jätetä. Liekö alkanut jäsenyys heti hionut silmää kriittiseksi. Joka tapauksessa tunnelin päässä näkyy nyt jo muutakin kuin junan valot.
Kattoverhous on tekemättä, helmat asentamatta, puskurit maalaamatta/paremmat hankkimatta, apumiehen puoleinen vetarin ulkonivel vaihtamatta ja tuulilasi asentamatta, mutta sitten alkaakin jo olla eväät turvallisuustarkastukselle. Pohja pestään sen jälkeen ja öljytään sopivilla aineilla.
Ensiesiintymisen tavoite lienee CSM/WST ja ainakin kesätapahtuma Hangossa. Haluaa kuulemma asentaja mennä sinne omilla rattailla....jotenkin tuon kaiken askartelun jälkeen hyvin ymmärrän ajatuksen.
Kun kaikki muukin on yritetty tehdä hartaalla tunteella ja pikkutarkkuudella, ei hommaa jätetä jousista kiinni. Eiköhän Riku ja PCS auta asiassa. Rouvakin huomasi ilmiön ja oli sitä mieltä, ettei sitä kai tuollaiseksi jätetä. Liekö alkanut jäsenyys heti hionut silmää kriittiseksi. Joka tapauksessa tunnelin päässä näkyy nyt jo muutakin kuin junan valot.
Kattoverhous on tekemättä, helmat asentamatta, puskurit maalaamatta/paremmat hankkimatta, apumiehen puoleinen vetarin ulkonivel vaihtamatta ja tuulilasi asentamatta, mutta sitten alkaakin jo olla eväät turvallisuustarkastukselle. Pohja pestään sen jälkeen ja öljytään sopivilla aineilla.
Ensiesiintymisen tavoite lienee CSM/WST ja ainakin kesätapahtuma Hangossa. Haluaa kuulemma asentaja mennä sinne omilla rattailla....jotenkin tuon kaiken askartelun jälkeen hyvin ymmärrän ajatuksen.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Tänään asennettiin aero-palat kiinni lopullisesti, vielä ei ole alhaalta tosin kiinni. Myös lokasuojien listat laitettiin paikoilleen. Viistokeula aeron listat on hieman lyhyet pystykeulan paloille, mutta pienellä fiksaamisella niistä saadaan ihan toimivat.
Puskuri projekti meni mönkään, mikä ei sinällään ollut yllätys
Pitäisi löytää niin hyvät puskimet, ettei tarvitsisi hioa yhtään, että saisi kunnolliset aikaan. Luultavasti on siis tyydyttävä tavallisiin mustiin.
Harmaat olisi olleet varmaan komiammat, mutta menee ne mustatkin
Mutta, huomenna jatketaan. Pitäisi varmaan illatkin tehdä hommia, kun tuo Suomen peli on mitä on...
Puskuri projekti meni mönkään, mikä ei sinällään ollut yllätys
Pitäisi löytää niin hyvät puskimet, ettei tarvitsisi hioa yhtään, että saisi kunnolliset aikaan. Luultavasti on siis tyydyttävä tavallisiin mustiin.
Harmaat olisi olleet varmaan komiammat, mutta menee ne mustatkin
Mutta, huomenna jatketaan. Pitäisi varmaan illatkin tehdä hommia, kun tuo Suomen peli on mitä on...
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Tänään saatiin parempi etupuskuri, ja sitä vähän kunnostin alkuun ja sitten laitettiin paikoilleen. Ei tuokaan puskuri mitenkään huippukuntoinen ole, mutta on se ainakin parempi kuin alkuperäinen. Täytyy jostain etsiä parempi jossain vaiheessa ja takapuskuri pitää nyt ainakin etsiä jostain.
Siinäpä olikin sitten tämän päivän saldo
Mutta muutama kuva kuitenkin kyytipojaksi:
Huomatkaa komeat esittelyauton kilvet
Ja TÄÄLLÄ pari kuvaa lisää.
Siinäpä olikin sitten tämän päivän saldo
Mutta muutama kuva kuitenkin kyytipojaksi:
Huomatkaa komeat esittelyauton kilvet
Ja TÄÄLLÄ pari kuvaa lisää.
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
kyllä muuten tulee komea ysiysatanen..!
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Alustasarjaa kehiin niin traktori look poistuu..