Sivu 21/31

Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)

Lähetetty: Su Touko 17, 2009 16:17
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
No niin, kattoverhous on eniromainen (0100100) :mrgreen: ja paikallaan.
Tuulilasin kanssa loppui usko suotta, olisi mennyt juuri niin kuin könyttiin, mutta laitatettiin ihan uusi ruskea lasi paikallisen tietäjän verstaalla.
Sieväsen autohuolto pelaa myös sunnuntaisin ja tarvittaessa milloin vain. :lol:
Ruseka tuulilasi löytyi hyllystä. Varmaan siellä Popedan kannentiivisteen vieressä. :mrgreen:

Vielä vaihdetaan öljyt ja suodatin, pestään ja siivotaan, niin sitten se alkaa olla vaiheessa. C-pilarien verhoilut tehdään ja puskurit maalataan ennen CSM -happeningiä. Kajakin koneswapin tosin saa unohtaa. :( Tullaan cabbella tai vanhemman pojan Halpiksella.

Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 16:29
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Se on siinä!
Leima saatiin, kaikki palikat ja pelit OK.
Auton on pakko olla kunnossa, sillä katsastaja sattuikin olemaan Volvo-kerhon entinen hallituksen jäsen :mrgreen:

Kovasti hyväksyntää Paten Pappamobiili sai osakseen. Auto on nyt 99%:sti kasassa. Ensikommentit omistajalta olivat: "Ihan hyvä ajaa, muttei se mihinkään kulje" Ehkä tunnelmaa söi ajetut kilometrit turbo dieselilä ja T16 cabbella. No aikansa kutakin ja nyt vedetään hieman henkeä ja siten aletaan patahommiin tuonnempana.

Hohhoijaa :)

Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 19:37
Kirjoittaja pakinen
Hieno homma! Komee :saab: siitä tuli! Talvella sitten koneenvaihto :)

Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 19:39
Kirjoittaja MNeva
Mainiota, suuri työ palkittu uudella rekisteriotteella. Ei muuta paljon ajoa puurtamisen jälkeen 8)

Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 20:02
Kirjoittaja McWerkko
Komealta näyttää :saab: . On tainnut Pohjalainen jr hävitä tien päälle, kun ei ole hetkeen malttanut itse kirjoitella 8)

Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)

Lähetetty: Ma Touko 18, 2009 20:42
Kirjoittaja Pohjalainen jr.
No pakko myöntää, että tuli ajettua suhteellisen pitkä lenkki heti katsastuksen jälkeen, kun tankkikin oli täynnä :D
Mutta onhan se mukava, että sai nyt tältä osin valmiiksi tämänkin. Vielä muutamia pikkujuttuja jäljellä ennen Hyvinkään reissua, mutta eiköhän ne saada tehtyä.

Hyvinkäällä tavataan!

Ja kiitoksia kaikille projektia seuranneille mielenkiinnosta, tätä ketjua jatketaan kyllä vielä, viimeistään koneen päivityksen aikaan :mrgreen: :lol:

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Ti Touko 19, 2009 08:11
Kirjoittaja tsaarela
Onnittelut tuoreesta leimasta ja mukavia ajokilometrejä!

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: To Touko 21, 2009 18:56
Kirjoittaja Ville
Kyllä oli pappamobiili hienossa kunnossa CSM:ssä! *peukkua ylöspäin näyttävä hymiö*

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: To Touko 21, 2009 21:57
Kirjoittaja Kipe_9000
Projektia tullut seurattua ja ei voi kun hattua nostaa :D

Hieno saabi on tosiaan tullut :!:
Hyvinkäälle piti itsekin tulla mutta tällä kertaa ei kerinnyt joten jos tämän sitten Hangossa näkis 8)

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Pe Touko 22, 2009 08:34
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Havintoja reissun jälkeen:

Takakontissa vettä, luultavasti takavalojen saumat vuotavat, eli tilkitään.
Käynnissä muutaman kerran nykimistä. Tilataan uusi kaasarin neulasarja.
Meno oli parin kolmen tonnin kierroksilla kuin täi tervassa. Ryyppy olisi varmaan auttanut. Kun sai vauhtiin, laukkasi sitten ihan hyvin. Sama vika kuin omassa nurkkapielissä ajetussa eli kulunut neulatsydeemi.

Kulutus oli 9,1 litraa. Matkaa tehtiin Tampereen kautta, joten yli puolet oli 120-130 mittarissa, joten ei tuo ihan mahdoton ole. Kun saadaan seokset kohdalleen, voi vielä pudota kulutus.

Alusta ja jarrut ovat melkoisen hyvät. Jämäkä ajettava, eikä kolise yhtään. Äänieristyskin on selkeästi parantunut.

Turbokoneen vaihto tulee varmaan ajankohtaiseksi vuoden opetteluajeluiden jälkeen, sillä kukapa olisi täysin valmis liikenteeseen juuri kortin saatuaan, onko edes koskaan..... :roll:

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 11:35
Kirjoittaja himmee
Kyllä on nätti auto! Toivottavasti saatte nuo kontin vesivuodot pois. Itse päädyin tekemään uudet vedenpoistoreiät kontin nurkkiin, mihin vesi jää makaamaan.

Muutama kyssä, jotka varmasti olisi löytynyt, mut ei jaksa hitaalla yhteydellä selata.

Mikä takaspoileri kyseessä/mistä? Mitä bilsteinit tuli maksamaan ja mistä?

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 12:30
Kirjoittaja Pohjalainen jr.
himmee kirjoitti: Mikä takaspoileri kyseessä/mistä? Mitä bilsteinit tuli maksamaan ja mistä?
Bridge takaspoleri kyseessä, Saabin alkuperäinen malli. Kannattaa Briteistä lähteä kyselemään, kun sinne niitä vietiin 2-ovisten T16 "aerojen" mukana.
esim. täältä kannattaa kysellä
http://www.paradisesaabs.com/


Bilsteinit vissiin tilattiin Jämsän Tammer Dieselin kautta, mutta hintaa en muista.

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 13:02
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
Bilsteinit on ns. aeron normipumput ei siis sportit, ettei mene ihan älyttömän jäykäksi. Cabbessa näkyy olevan samat, oisko numerot 1954 ja 1953 tjs. vitsailivat kuitenkin Tammerissa, että vanhoihinpa nämä käyvät. :mrgreen:

Hinta taisi olla jossain about 350 e / kierros .....jaa-a enpä enää muista, mutta jonkin verran edukkaammat kuin sportit kuitenkin. Alusta toimii ainakin maatienopeuksissa hyvin = laillisilla nopeuksilla. :D

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 16:54
Kirjoittaja himmee
Eli siis sellaista pomppimista ei ole havaittavissa?

Re: Saab 900 -88 (katsastettu)

Lähetetty: Ke Kesä 03, 2009 17:20
Kirjoittaja Vesa Pohjalainen
himmee kirjoitti:Eli siis sellaista pomppimista ei ole havaittavissa?
Siis millaista pomppimista? Onhan se selvästi jäykempi ja lyhytjoustoisempi kuin vanhemman pojan 2,1i, joka on alkuperäinen ja siten mukavampi ja miellyttävämpi ainakin vanhemman polven ajotapaa ajatellen, mutta ei kai lyhyemmillä jousilla ja jäykemmillä vaimentimilla ainakaan lisää mukavuutta ja pehmeyttä muutenkin lyhyt joustoiseen autoon voi saadakaan. Ajolleen tuo madallettu on hyvin jämerän tuntuinen, muttei se minusta pompi mihinkään. Pohjaanlyöntikumit ovat alkuperäiset. Eli ei mikään kivireki kuitenkaan, lähinnä hyvin jämäkkä.