Saab 900 -88 (Episode II - Karvalakista Deluxeen)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
No niin, kattoverhous on eniromainen (0100100) ja paikallaan.
Tuulilasin kanssa loppui usko suotta, olisi mennyt juuri niin kuin könyttiin, mutta laitatettiin ihan uusi ruskea lasi paikallisen tietäjän verstaalla.
Sieväsen autohuolto pelaa myös sunnuntaisin ja tarvittaessa milloin vain.
Ruseka tuulilasi löytyi hyllystä. Varmaan siellä Popedan kannentiivisteen vieressä.
Vielä vaihdetaan öljyt ja suodatin, pestään ja siivotaan, niin sitten se alkaa olla vaiheessa. C-pilarien verhoilut tehdään ja puskurit maalataan ennen CSM -happeningiä. Kajakin koneswapin tosin saa unohtaa. Tullaan cabbella tai vanhemman pojan Halpiksella.
Tuulilasin kanssa loppui usko suotta, olisi mennyt juuri niin kuin könyttiin, mutta laitatettiin ihan uusi ruskea lasi paikallisen tietäjän verstaalla.
Sieväsen autohuolto pelaa myös sunnuntaisin ja tarvittaessa milloin vain.
Ruseka tuulilasi löytyi hyllystä. Varmaan siellä Popedan kannentiivisteen vieressä.
Vielä vaihdetaan öljyt ja suodatin, pestään ja siivotaan, niin sitten se alkaa olla vaiheessa. C-pilarien verhoilut tehdään ja puskurit maalataan ennen CSM -happeningiä. Kajakin koneswapin tosin saa unohtaa. Tullaan cabbella tai vanhemman pojan Halpiksella.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Se on siinä!
Leima saatiin, kaikki palikat ja pelit OK.
Auton on pakko olla kunnossa, sillä katsastaja sattuikin olemaan Volvo-kerhon entinen hallituksen jäsen
Kovasti hyväksyntää Paten Pappamobiili sai osakseen. Auto on nyt 99%:sti kasassa. Ensikommentit omistajalta olivat: "Ihan hyvä ajaa, muttei se mihinkään kulje" Ehkä tunnelmaa söi ajetut kilometrit turbo dieselilä ja T16 cabbella. No aikansa kutakin ja nyt vedetään hieman henkeä ja siten aletaan patahommiin tuonnempana.
Hohhoijaa
Leima saatiin, kaikki palikat ja pelit OK.
Auton on pakko olla kunnossa, sillä katsastaja sattuikin olemaan Volvo-kerhon entinen hallituksen jäsen
Kovasti hyväksyntää Paten Pappamobiili sai osakseen. Auto on nyt 99%:sti kasassa. Ensikommentit omistajalta olivat: "Ihan hyvä ajaa, muttei se mihinkään kulje" Ehkä tunnelmaa söi ajetut kilometrit turbo dieselilä ja T16 cabbella. No aikansa kutakin ja nyt vedetään hieman henkeä ja siten aletaan patahommiin tuonnempana.
Hohhoijaa
Viimeksi muokannut Vesa Pohjalainen, Ma Touko 18, 2009 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Hieno homma! Komee siitä tuli! Talvella sitten koneenvaihto
Saab 900S Combicoupe
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Mainiota, suuri työ palkittu uudella rekisteriotteella. Ei muuta paljon ajoa puurtamisen jälkeen
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
Komealta näyttää . On tainnut Pohjalainen jr hävitä tien päälle, kun ei ole hetkeen malttanut itse kirjoitella
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (loppu alkaa häämöttää)
No pakko myöntää, että tuli ajettua suhteellisen pitkä lenkki heti katsastuksen jälkeen, kun tankkikin oli täynnä
Mutta onhan se mukava, että sai nyt tältä osin valmiiksi tämänkin. Vielä muutamia pikkujuttuja jäljellä ennen Hyvinkään reissua, mutta eiköhän ne saada tehtyä.
Hyvinkäällä tavataan!
Ja kiitoksia kaikille projektia seuranneille mielenkiinnosta, tätä ketjua jatketaan kyllä vielä, viimeistään koneen päivityksen aikaan
Mutta onhan se mukava, että sai nyt tältä osin valmiiksi tämänkin. Vielä muutamia pikkujuttuja jäljellä ennen Hyvinkään reissua, mutta eiköhän ne saada tehtyä.
Hyvinkäällä tavataan!
Ja kiitoksia kaikille projektia seuranneille mielenkiinnosta, tätä ketjua jatketaan kyllä vielä, viimeistään koneen päivityksen aikaan
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Onnittelut tuoreesta leimasta ja mukavia ajokilometrejä!
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Kyllä oli pappamobiili hienossa kunnossa CSM:ssä! *peukkua ylöspäin näyttävä hymiö*
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Projektia tullut seurattua ja ei voi kun hattua nostaa
Hieno saabi on tosiaan tullut
Hyvinkäälle piti itsekin tulla mutta tällä kertaa ei kerinnyt joten jos tämän sitten Hangossa näkis
Hieno saabi on tosiaan tullut
Hyvinkäälle piti itsekin tulla mutta tällä kertaa ei kerinnyt joten jos tämän sitten Hangossa näkis
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Havintoja reissun jälkeen:
Takakontissa vettä, luultavasti takavalojen saumat vuotavat, eli tilkitään.
Käynnissä muutaman kerran nykimistä. Tilataan uusi kaasarin neulasarja.
Meno oli parin kolmen tonnin kierroksilla kuin täi tervassa. Ryyppy olisi varmaan auttanut. Kun sai vauhtiin, laukkasi sitten ihan hyvin. Sama vika kuin omassa nurkkapielissä ajetussa eli kulunut neulatsydeemi.
Kulutus oli 9,1 litraa. Matkaa tehtiin Tampereen kautta, joten yli puolet oli 120-130 mittarissa, joten ei tuo ihan mahdoton ole. Kun saadaan seokset kohdalleen, voi vielä pudota kulutus.
Alusta ja jarrut ovat melkoisen hyvät. Jämäkä ajettava, eikä kolise yhtään. Äänieristyskin on selkeästi parantunut.
Turbokoneen vaihto tulee varmaan ajankohtaiseksi vuoden opetteluajeluiden jälkeen, sillä kukapa olisi täysin valmis liikenteeseen juuri kortin saatuaan, onko edes koskaan.....
Takakontissa vettä, luultavasti takavalojen saumat vuotavat, eli tilkitään.
Käynnissä muutaman kerran nykimistä. Tilataan uusi kaasarin neulasarja.
Meno oli parin kolmen tonnin kierroksilla kuin täi tervassa. Ryyppy olisi varmaan auttanut. Kun sai vauhtiin, laukkasi sitten ihan hyvin. Sama vika kuin omassa nurkkapielissä ajetussa eli kulunut neulatsydeemi.
Kulutus oli 9,1 litraa. Matkaa tehtiin Tampereen kautta, joten yli puolet oli 120-130 mittarissa, joten ei tuo ihan mahdoton ole. Kun saadaan seokset kohdalleen, voi vielä pudota kulutus.
Alusta ja jarrut ovat melkoisen hyvät. Jämäkä ajettava, eikä kolise yhtään. Äänieristyskin on selkeästi parantunut.
Turbokoneen vaihto tulee varmaan ajankohtaiseksi vuoden opetteluajeluiden jälkeen, sillä kukapa olisi täysin valmis liikenteeseen juuri kortin saatuaan, onko edes koskaan.....
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Kyllä on nätti auto! Toivottavasti saatte nuo kontin vesivuodot pois. Itse päädyin tekemään uudet vedenpoistoreiät kontin nurkkiin, mihin vesi jää makaamaan.
Muutama kyssä, jotka varmasti olisi löytynyt, mut ei jaksa hitaalla yhteydellä selata.
Mikä takaspoileri kyseessä/mistä? Mitä bilsteinit tuli maksamaan ja mistä?
Muutama kyssä, jotka varmasti olisi löytynyt, mut ei jaksa hitaalla yhteydellä selata.
Mikä takaspoileri kyseessä/mistä? Mitä bilsteinit tuli maksamaan ja mistä?
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Aero"
- Viestit: 339
- Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 19:08
- Paikkakunta: Espoo
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Bridge takaspoleri kyseessä, Saabin alkuperäinen malli. Kannattaa Briteistä lähteä kyselemään, kun sinne niitä vietiin 2-ovisten T16 "aerojen" mukana.himmee kirjoitti: Mikä takaspoileri kyseessä/mistä? Mitä bilsteinit tuli maksamaan ja mistä?
esim. täältä kannattaa kysellä
http://www.paradisesaabs.com/
Bilsteinit vissiin tilattiin Jämsän Tammer Dieselin kautta, mutta hintaa en muista.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Bilsteinit on ns. aeron normipumput ei siis sportit, ettei mene ihan älyttömän jäykäksi. Cabbessa näkyy olevan samat, oisko numerot 1954 ja 1953 tjs. vitsailivat kuitenkin Tammerissa, että vanhoihinpa nämä käyvät.
Hinta taisi olla jossain about 350 e / kierros .....jaa-a enpä enää muista, mutta jonkin verran edukkaammat kuin sportit kuitenkin. Alusta toimii ainakin maatienopeuksissa hyvin = laillisilla nopeuksilla.
Hinta taisi olla jossain about 350 e / kierros .....jaa-a enpä enää muista, mutta jonkin verran edukkaammat kuin sportit kuitenkin. Alusta toimii ainakin maatienopeuksissa hyvin = laillisilla nopeuksilla.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Eli siis sellaista pomppimista ei ole havaittavissa?
VW transporter 2.5tdi vm.99
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 900 -88 (katsastettu)
Siis millaista pomppimista? Onhan se selvästi jäykempi ja lyhytjoustoisempi kuin vanhemman pojan 2,1i, joka on alkuperäinen ja siten mukavampi ja miellyttävämpi ainakin vanhemman polven ajotapaa ajatellen, mutta ei kai lyhyemmillä jousilla ja jäykemmillä vaimentimilla ainakaan lisää mukavuutta ja pehmeyttä muutenkin lyhyt joustoiseen autoon voi saadakaan. Ajolleen tuo madallettu on hyvin jämerän tuntuinen, muttei se minusta pompi mihinkään. Pohjaanlyöntikumit ovat alkuperäiset. Eli ei mikään kivireki kuitenkaan, lähinnä hyvin jämäkkä.himmee kirjoitti:Eli siis sellaista pomppimista ei ole havaittavissa?
# 419 Vesa Pohjalainen