Samalla oli tarkoitus poistaa tasapainoakselin ketju niin purin oikeanpuolen sisälokasuojan pois edestä että saa kampiakselin hihnapyörän irroitettua...Mutta asiaan,ensimmäinen työ oli saada kansi pois eli ei muutakuin imusarjan,ilmastoinnin kompressorin,pakosarjan,moottorin tukikumien,öljytikun tuen sekä laturin irroitus...Näistä vaiheista ei tullut otettua kuvia...Kannen irroituksen jälkeen selvisi että mistä oli päässyt nesteet sotkeentumaan öljyjen joukkoon,kannessa oli pieni lovi 2 pytyn kohdalla josta ilmeisemmin nesteet olivat päässeet sotkeentumaan,vanha kansipahvi alkoi olemaan jo aika haperoa ja siinäkin näkyi 2 sekä 3 pytyn kohdalla jälkiä nesteen kulkureitistä. Samalla myös selvisi että kansipahvi oli vuotanut pitemmän aikaa,varmaankin jo silloin kun auton ostin eli varmaan edellisen omistajan oli vaan tarve päästä eroon autosta koska niin halvalla myi mutta ei siitä sen enempää

Seuraavaksi kannen irroituksen jälkeen olikin aika siirtyä jakopäänkopan irroitukseen,tätä en itse tehnyt kuten en myöskään kannen irroitusta(tosin olin apuna nostamassa kantta pois). Tälläinen näkymä oli jakopäänkopan irroituksen jälkeen

Sinänsä onni onnettomuudessa oli että sattui tuo kansipahvi palamaan juuri nyt koska oli tuo tasapainoakselin ketju sen verran höllässä että ei olisi kauaa enää ajeltu kun olisi koko moottori tuhoutunut,kerrankin näin päin.
Tässä kuvassa ehkä voi näkyä nuo tasapainoakselien rattaiden erot,ylhäällä oleva ratas on toisesta autosta ja alhaalla oleva ratas on tuosta minun autosta

Kuva männistä,huomaa kuvasta että 2 pytyn mäntä on saanut nestekylpyä ja vähän myös 3 pytyn mäntäkin

Kansi

Nokka-akselit

Huomenna vien kannen koneistamoon ja toivon mukaan saan sen vielä maanantai päivän aikana takaisin jotta pääsisi laittamaan jo autoon kiinni. Kaikki tämä kun auton mittariin tuli lukema 254 895km,eli kannattaa see tasapainoakselinketju varmaan vaihtaa taikka poistaa näissä kilometreissä. Tässä nyt kun huomenna on kansi koneistamolla niin voi vaikka maalailla venttiilikopankantta aikansa kuluksi