Lasikuitupulkka
Re: Lasikuitupulkka
Uusi tehopuola asennettu ja muutenkin puolalle tulevia johtoja korjailtu, niin johan sonetti käy taas.
Luukkulamppujen kytkin jumitti lopullisesti, niin siihen löytyi apu Oulun SP-elektroniikasta:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 4d7ce2.jpg
Uusi kytkin meni paikalle bolt-on. Vielä kun juhannuksen jälkeen joutais käymään leimalla, niin pääsee tälle kesää ajeleen.
Luukkulamppujen kytkin jumitti lopullisesti, niin siihen löytyi apu Oulun SP-elektroniikasta:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 4d7ce2.jpg
Uusi kytkin meni paikalle bolt-on. Vielä kun juhannuksen jälkeen joutais käymään leimalla, niin pääsee tälle kesää ajeleen.
Re: Lasikuitupulkka
Sonetin kävin katsastamassa tänään. Sa nähdä kauanko sitä saa taas huolettomasti kruisailla..
Re: Lasikuitupulkka
Kappas! Minä myös. Vuodenhan sitä saa katsastuksen jälkeen huoletta kruisailla.veijostin kirjoitti:Sonetin kävin katsastamassa tänään. Sa nähdä kauanko sitä saa taas huolettomasti kruisailla..
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Lasikuitupulkka
Jokunen viikko tullut Sonetilla päristeltyä. Tuo vaihteiston käyttö ja meteli alkoin nyppimään. Uusin vaihteistoöljyt, niin vanhat öljyt oli tuon näköiset:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 79167d.jpg
Kyllähän tuo vaihteisto hiljeni hieman. viikko tuosta vaihdoin vielä öljyt uudelleen. Tuo vaihteisto ei ole minun omistuksen aikana toiminut mitenkään kovin miellyttävästi. Pakille vaihtaessa tuossa kuuluisi olla sellainen kuormitusjousi, joka painaa vastaan. Tuo jousi painoi vaihdekeppiä koko ajan, vaikka vaihde olisi vapaalla. Lisäksi kun 2. vaihdetta yritti kytkeä, meinasi vaihde mennä pakille.
Pääsin sitten tarkistamaan toisesta sonetista, miten tuon vaihteiston kuuluisi toimia, niin alkoi ymmärtään mikä omassani oli vikana:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 43ff82.png
kuvassa näkyvä pultti oli sonetistani puuttunut kokonaan ja tuo jousi oli väännetty väärään asentoon->M8 pultti ja sopiva holkki sekä hieman hienosäätölekaa tuolle jouselle, niin johan muuttui vaihteiston käyttö. Samalla hiljeni tuo vaihteisto entisestään. Liekkö toissa kesäisen vaihteiston rikon syynä ollut tuo, että vaihveviusto oli koko ajan väännöksissä...
Seuraava homma oli korjata sonetin nopeusmittari, joka on mallia mailimittari. Siinä ei enää nopeusneula liikkunut. Mittarin saa purettua vääntelemällä varovasti pienellä talttapäämeisselillä tuo mittarin ulkoreunalla kiertävä metallikehä irti. Sitten mailimitarin taulu toiseen mittariin ja takaisin kasaan. Sonetin mittarin kehä oli lisäksi ruosteessa, joten se piti hioa ouhtaaksi ja maalata samalla
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... ce056a.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... c956b7.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 8870fd.jpg
Aikoinaan kun kojelaudan purki, niin tuli tuo "sonett III" tekstikin irroitettua huonolla menestyksellä. Teksti ja tausta varisi pieninä paloina muovista irti:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 867163.jpg
Nyt tuo muovi on ollut likoamassa jarrunesteessä, että loputkin saisi irti. Mistähän tuohon saisi askerreltua tuon tekstin ja mustan taustan? Pitäisi olla jotain peilaavaa kalvoa...
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 79167d.jpg
Kyllähän tuo vaihteisto hiljeni hieman. viikko tuosta vaihdoin vielä öljyt uudelleen. Tuo vaihteisto ei ole minun omistuksen aikana toiminut mitenkään kovin miellyttävästi. Pakille vaihtaessa tuossa kuuluisi olla sellainen kuormitusjousi, joka painaa vastaan. Tuo jousi painoi vaihdekeppiä koko ajan, vaikka vaihde olisi vapaalla. Lisäksi kun 2. vaihdetta yritti kytkeä, meinasi vaihde mennä pakille.
Pääsin sitten tarkistamaan toisesta sonetista, miten tuon vaihteiston kuuluisi toimia, niin alkoi ymmärtään mikä omassani oli vikana:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 43ff82.png
kuvassa näkyvä pultti oli sonetistani puuttunut kokonaan ja tuo jousi oli väännetty väärään asentoon->M8 pultti ja sopiva holkki sekä hieman hienosäätölekaa tuolle jouselle, niin johan muuttui vaihteiston käyttö. Samalla hiljeni tuo vaihteisto entisestään. Liekkö toissa kesäisen vaihteiston rikon syynä ollut tuo, että vaihveviusto oli koko ajan väännöksissä...
Seuraava homma oli korjata sonetin nopeusmittari, joka on mallia mailimittari. Siinä ei enää nopeusneula liikkunut. Mittarin saa purettua vääntelemällä varovasti pienellä talttapäämeisselillä tuo mittarin ulkoreunalla kiertävä metallikehä irti. Sitten mailimitarin taulu toiseen mittariin ja takaisin kasaan. Sonetin mittarin kehä oli lisäksi ruosteessa, joten se piti hioa ouhtaaksi ja maalata samalla
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... ce056a.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... c956b7.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 8870fd.jpg
Aikoinaan kun kojelaudan purki, niin tuli tuo "sonett III" tekstikin irroitettua huonolla menestyksellä. Teksti ja tausta varisi pieninä paloina muovista irti:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 867163.jpg
Nyt tuo muovi on ollut likoamassa jarrunesteessä, että loputkin saisi irti. Mistähän tuohon saisi askerreltua tuon tekstin ja mustan taustan? Pitäisi olla jotain peilaavaa kalvoa...
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti Heinä 23, 2013 12:18
Re: Lasikuitupulkka
Ovissa oli piuhat valmiina saabilla näköjään laitettu. Helpotti todella paljon asennusta.
Re: Lasikuitupulkka
Villi idea: teippauttaisi tuon sonetin? Hyvät ideat/aiheet tervetulleita!
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... nimetn.png
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... nimetn.png
Re: Lasikuitupulkka
Tuota logon entisöintiä ajatellen on olemassa sellaista lehtikullan oloista mutta krominväristä foliota, jota käytetään muovisten merkkien kromien entisöintiin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Lasikuitupulkka
http://timo.santerihapponen.net/muovimerkki/index3.htmltsaarela kirjoitti:Tuota logon entisöintiä ajatellen on olemassa sellaista lehtikullan oloista mutta krominväristä foliota, jota käytetään muovisten merkkien kromien entisöintiin.
Sivuilla muitakin hyviä ohjeita.
Re: Lasikuitupulkka
Juuri tuo ohje oli itselläkin mielessä.Juha K kirjoitti: http://timo.santerihapponen.net/muovimerkki/index3.html
Sivuilla muitakin hyviä ohjeita.
Pitäisi jossain vaiheessa koettaa tehdä noiden ohjeiden mukaisesti oikeanväriset sivuvalot omaan pulkkaan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Lasikuitupulkka
Voisitko muuten ajatella tekeväsi muotin tuosta Sonett III -merkistä?
Täällä olisi käyttöä yhdelle.
Täällä olisi käyttöä yhdelle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Lasikuitupulkka
Tuosta merkistä voisi kyllä tehdä muotin ja sitä myötä uusia merkkejä. Varsinkin kun alkuperäisessä merkissä on halkeamia.
Oli kyllä hyviä ohjeita tuolla sivuilla.
Oli kyllä hyviä ohjeita tuolla sivuilla.
Re: Lasikuitupulkka
Jaa eihän tuosta ole edes kahta vuotta kun viimeksi projektikertomusta päivitetty. Vähän on saatu jatkojalostettua pulkkaa. Etulippa tuli talven/kevään aikana värkättyä. aihiona toimi Golf II GTI:n etulippa. Sitä sitten lyhennettiin ja päädyt muotoiltiin uretaanilla. Tästä sitten kuitumuotti ja muotista kuitulippa, jota sai vaan "vähän" kitata. Kuvia:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... jetzvh.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... l05yuu.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... jebbys.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 6zuhuj.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... ln6rjl.jpg
Peräpäähän tuli leikeltyä ja liimattua tuollainen "spoileri":
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... dqzwiy.jpg
Putkistoa on muutettu vähemmän äänekkääksi. Eli simonsin kuuppaan tarkoitettu sarja tuplana. tuosta sarjasta käytetty vain molemmat vaimentimet ja vaimentimien väliin tuleva putki. Em. putki piti tietenkin laittaa poikki ja hitsata peilikuvaksi, jotta se istui toiselle puolelle. Päätyvaimentimien kanssa en huomannut ottaa huomioon että sonetissa "takakontti"/auton perä taka-akselista taaksepäin on hieman lyhkäsempi kuin kuupassa, niin jälkimmäiset vaimentimet ei tahdo mahtua mitenkäänpäin sinne... Eli kysymys kuuluu mistä lyhkäset päätyvaimentimet?? Joko pyöreät kuin tuossa simonsin sarjassa tai epäkeskeiset, kuten:
http://www.martelius.com/verkkokauppa/f ... uct=600110
ei vaan saa olla noin korkea kuin tuossa linkissä.
Ajovaloumpiot tuli myös uusittua luukkuihin. 7" golf II:n umpiot. luukkujen aukkoja piti hieman sorvata jotta sai mahtumaan.
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 3aeas7.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... jetzvh.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... l05yuu.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... jebbys.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 6zuhuj.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... ln6rjl.jpg
Peräpäähän tuli leikeltyä ja liimattua tuollainen "spoileri":
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... dqzwiy.jpg
Putkistoa on muutettu vähemmän äänekkääksi. Eli simonsin kuuppaan tarkoitettu sarja tuplana. tuosta sarjasta käytetty vain molemmat vaimentimet ja vaimentimien väliin tuleva putki. Em. putki piti tietenkin laittaa poikki ja hitsata peilikuvaksi, jotta se istui toiselle puolelle. Päätyvaimentimien kanssa en huomannut ottaa huomioon että sonetissa "takakontti"/auton perä taka-akselista taaksepäin on hieman lyhkäsempi kuin kuupassa, niin jälkimmäiset vaimentimet ei tahdo mahtua mitenkäänpäin sinne... Eli kysymys kuuluu mistä lyhkäset päätyvaimentimet?? Joko pyöreät kuin tuossa simonsin sarjassa tai epäkeskeiset, kuten:
http://www.martelius.com/verkkokauppa/f ... uct=600110
ei vaan saa olla noin korkea kuin tuossa linkissä.
Ajovaloumpiot tuli myös uusittua luukkuihin. 7" golf II:n umpiot. luukkujen aukkoja piti hieman sorvata jotta sai mahtumaan.
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 3aeas7.jpg
Re: Lasikuitupulkka
Tuntuvat olevan merkittävämmässä asemassa nuo Sonettin peräpään vaimentimet. Ainakin CSS:n jäsenlehden uustuotanto-osien myyntipalstalla etuvaimentimet ovat mallia läpivirtaavat kapselit ja sitten takavaimentajat ovat sitten pyöreät ja taitavat tehdä aika mutkan pöntön sisällä.
http://www.sonettclub.se/clubsonett/wp- ... 6/4-14.pdf
Omassa putkistossa korvattiin nuo läpivirtaavat kapselit ei niin läpivirtaavilla pöntöillä. Äänestä leikkautui pahin terävyys ja maantiellä pystyy joten kuten jo ajamaan ilman tulppia, vaan suorien Simonsin takapönttöjen ansiosta Sonetti on kyllä edelleen suht äänekäs, kun vieressä seisoo.
http://www.sonettclub.se/clubsonett/wp- ... 6/4-14.pdf
Omassa putkistossa korvattiin nuo läpivirtaavat kapselit ei niin läpivirtaavilla pöntöillä. Äänestä leikkautui pahin terävyys ja maantiellä pystyy joten kuten jo ajamaan ilman tulppia, vaan suorien Simonsin takapönttöjen ansiosta Sonetti on kyllä edelleen suht äänekäs, kun vieressä seisoo.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 704
- Liittynyt: Ma Elo 06, 2012 10:25
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Lasikuitupulkka
Kiitos kiitos. Mistä hommasit Tero ne päätyvaimentimet? Siis Simonsit? Millä numerolla?