Eli kohde on vm84 99, sopivan ruma sellainen.
Projekti oikeastaan alkoi jo useampia vuosia sitten kun kaasari sai kyytiä ja tilalle tuli k-jet,
sittemmin kyseinen moottori tutustui jätelavaan ja korvattiin T8-tekniikalla.
Eräänä keväänä peltitöiden ohella alustaan laitettiin jo olemassa olevien konin iskareiden kaveriksi lesjön jouset ja kallistuksenvakaajat.
T8:lla ajeltiin pari-kolme vuotta tyytyväisenä, sittemmin sytkänohjaus vaihtui megan harteille.
Iloa kesti puolisen vuotta jonka jälkeen T8 koki saman kohtalon kuin aikaisempi vapaastihengittävä mylly, eli roskiin.
Tilalle laskettiin '86 tonnarista peräisin oleva T16 mylly,
ruiskun ja sytkän hoitaa mega, moottorin johtosarja rakennettiin tyhjästä uusiksi.
Kone jäi kolmannella startilla käymään, jonka jälkeen todettiin vuotojen loistavan poissaolollaan.
Tämän jälkeen ajoin kyseisellä värkillä kotiin, eikä tekniikkaa ole sen jälkeen räplätty,
säädöt on haettu jokapäiväisessä ajossa.
T16-muutos on tapahtunut joskus keväällä.
Viime viikolla vanhat akselistot ja jarrut muuttivat tallikaverin varastoihin asustelemaan,
tilalle tuli vm88-> olevat kamppeet.
Käsijarru sovitettiin 99:n koriin käyttäen kaikkia siihen liittyviä satkusta napattuja kamoja,
eli vanhan kahvan teline, mukaan lukien penkin kiinnikkeet, rälläköitiin pois ja tilalle hitsattiin satkun rojut.
Samalla etuiskarit vaihtuivat spaxeihin
ja vanhat konit löysivät kodin allekirjoituksessa olevasta kuupasta,
kuupan takaiskarit taasen ovat satkun etuiskarit
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
No joo, uusien kilkkeiden koeajo hoidettiin ajamalla Jyväskylään,
matka tosin meinasi tyssätä heti alusta kun pyöränpultit löystyivät.
Kamojen lopullinen kokoonpano oli tehty edellisenä iltana järjettömässä krapulassa
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Perille päästiin ja poiskin vielä.
Jotain ylimalkaisia speksejä:
-kone vakio t16
-megasquirt 'n spark extra
-laajakaistalambda
-suuttimet 390cc
-APC ohjaa paineita ja tunnistelee nakutusta
-ahdin muuten vakio t16-koneesta paitsi pakopesä vaihdettu a/r 0,63 pesään
Seuraavaksi keulalle sovitetaan liian pieni välijäähdytin.