Sivu 1/8
Saab 900 i8 kat -90 --> T16
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 18:08
Kirjoittaja jka
Tästä tarinan alkupään autosta ei sitten autoa tullutkaan, vaan se toimii varaosavehkeenä toisen kopan osalta jonka tarina alkaa sivun 5 puolesta välistä
Tollanen tuli ostettua ja tarkoitus on syksyn ja kevään(olisi tarkoitus maaalata keväällä) aikana laittaa kuntoon.
Hitsausta on melko paljon ja työtä tuntuu koppa vaativan
Auto on sisustaltaan ihmeen hyvässä kunnossa ja ajettu vain vähän reilu 250tkm.
Väriksi olen ajatellut kiiltävän mustaa. Mitä mieltä olette kumpi sopii paremmin, kun tohon löytyisi itseltä viistokeulan osat niin pitäiskö lyödä paikalle.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 18:47
Kirjoittaja Coltti
Helpompi ja fiksumpi tapa olisi hankkia T16 koneella oleva ehjempi koppa

.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 18:52
Kirjoittaja Jokke A
Kannattaa vakavasti harkita lähteekö tuota koria enää kunnostamaan, vai siirtääkö tekniikan & sisustan vaikka jonkun 8v ruiskun koppaan.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 19:06
Kirjoittaja v4super
Viisto nokka vain paikolleen. Jos vain intoa löytyy, asiallinen kulkine tulee! ja mustaväri kruunaa koko paketin. kone pelaa vielä piiiiitkään noilla kilometreillä jos vaan on sukua omalle saabilleni

Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 20:03
Kirjoittaja Ronska
v4super kirjoitti:kone pelaa vielä piiiiitkään noilla kilometreillä jos vaan on sukua omalle saabilleni

Tässähän tämä onkelma juuri onkin, maa on pullollaan hyviä koneita,
kunnossa olevien myllyjen loistetta vaan himmentää toivottomat kopat joissa ne asuvat.
Huomattavasti vaikeampi temppu on löytää hyvä koppa jossa huono/hyvä kone.
Antakaa mulle hyvä koppa surkealla koneella any day.
Itse en tekisi, ellei kyseisessä kulkineessa ole jotain maatakaatavan ihmeellistä, mittaamatonta tunnearvoa tms.
Tähän voi kuitenkin kuvitella mut nostamassa kuvitteellista hattuani jos kuitenkin päädyt tuosta kulkupelin tekemään.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 20:42
Kirjoittaja hewidero
Ronska kirjoitti:Antakaa mulle hyvä koppa surkealla koneella any day.
Ihan en antamaan mene, mutta myytävänä mulla saattaisi yksi tuollainen koppa olla. Pitäisi jaksaa väsätä myynti-ilmoitusta jossakin välissä.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ti Loka 07, 2008 21:31
Kirjoittaja jka
Itseasiassa tuo ei nyt niin paha ole miltä näyttää, etujalkatila on vaan pahan näköinen koska sinne on päässyt jostain kosteutta. Hitsattavaa ei oikein ole kuin noi takapyöräkoteloiden etureunat(toisen puolen jo hitsasin ja massasin), takakontin pohjan kulmat on hitsattu joskus joten ne ei ole pahat, lattia apukuskin puolelta ja kuskin puolelle pieni paikka, etupyöräkoteloiden etureunat. Vetarintunnelit oli täysin ehjät ja isän entisestä 900 saa täysin ruosteettomat ovet, mutta siinä on vasta ruosteinen auto. löi pohjaa miltä kohtaa vaan niin aina meni läpi (no mittarissa oli sentään yli 450tkm). Ja itselleni tämä on ensimmainen auto ja korttiinkin on vielä reilut kaksi vuotta joten tuleepa hitsaamista ja maalaamista harjoiteltua halvalla lähtökohdalla. Meinaan maalata ton itse, kyllähän sen pitäisi onnistua kun on riittävän kärsivällinen. Hintaahan oli alle 300 ja ajamalla tuli pihaan ja tuli ajettua melkein 100 kilometriä testiajoa ja kaikki muu toimii paitsi pitkät valot. Koneeltaan on täysin kunnossa paitsi että käynnistyy kolmella pytyllä mutta lämmetessä neljäskin tulee mukaan, johtuu varmaan noista sytytyslaitteista jotka on vanhat ja ainakin virranjakajan kannen nastat oli ihan
hapettuneet enkä ole vielä kattonut tulppia ollenkaan. Venttiilit naputtaa myös vähän. Sopiiko tohon lohkoon suoraan 9000:sen 16v kansi. voisi tuoda vähän lisää tehoo.Joo kyllä tosta varmaan tulee viistokeulainen kun sopii mustaan jotenkin paremmin.
http://kuvablogi.com/nayta/1520637/
Myydään kuvassa näkyvä täysin ehjä "ripamaski" ja konepelti(huonokuntoinen) jossa kummallakin puolella tuuletusrivat. Saa tarjota!
Jos jollain olisi compin turbomerkit ylimääräsenä niin voisin ostaa.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 08:54
Kirjoittaja jakaraik
eihän tuo nyt kuvista päätellen näytä ollenkaan pahalta, siitä vaan askartelemaan kuntoon

Reilusti vaa leikkaa mätää peltiä pois ja uutta tilalle,kannattaa samalla käydä vähänkin epäilyttävät kohdat läpit ettei tule vuoden kahden päästä yllätyksiä, muuten oikeen hyvä harjoittelu kohde. kiiltävällä mustalla maalaaminen on vähän haastellista, varsinkin pohjatöiden takia, ajan kanssa vaan tekee pohjat kunnolla ja vähän perehtyy maalaamiseen niin eiköhän sekin onnistu.
Spii se 16v kansi lohkoon suoraan, mutta täytyy vähän kaikkea muutakin ympäriltä vaihtaa samalla.
niin ja saattaa se kolmella käynnistyminen johtua myös halkeamasta kannessa, eräs oma t8 teki samoja oireita juuri saman vian takia.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 13:34
Kirjoittaja jka
Niin tuo kansihomma niin onko pakosarjan ja imusarjan kiinnitykset samanlaiset ja entä nokka-akseli? sopiiko satkun nokka-akselin ratas suoraan tonnisen nokka-akselin päähän ja onko jako silloin hyvä. Miten toimi satkun vakio imusarjalla ja muuten. Olisi se vaan hienomman näköinen jos ei muuta.Mikä tossa muuten voisi olla kun on tyhjäkäynti n. 1500rpm eikä laske sen alle ollenkaan, mutta ei myöskään seilaa. Voisko olla imuvuoto tai joku säätö(mikä ja missä?).Ja onhan tuota maalausta tullut katteltua kunisäpuoli on muutaman auton maalannut ja tehnyt paikkamaalauksia, joten ruisku ja pohjatyöt ei ole ihan vieraita.
maalit
Eikös ton maalin pitäisi ylimaalaukseen riittää(konehuonetta ei vielä tässä vaiheessa maalata)
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 13:37
Kirjoittaja nalleolut
jka kirjoitti:Niin tuo kansihomma niin onko pakosarjan ja imusarjan kiinnitykset samanlaiset ja entä nokka-akseli? sopiiko satkun nokka-akselin ratas suoraan tonnisen nokka-akselin päähän ja onko jako silloin hyvä. Miten toimi satkun vakio imusarjalla ja muuten. Olisi se vaan hienomman näköinen jos ei muuta.Mikä tossa muuten voisi olla kun on tyhjäkäynti n. 1500rpm eikä laske sen alle ollenkaan, mutta ei myöskään seilaa. Voisko olla imuvuoto tai joku säätö(mikä ja missä?).
pakosarja vaihtuu,imusarjasta en oo varma. tuos on h-kone 1 akseli ja tonnaris 2 akselii.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 13:43
Kirjoittaja jka
pakosarja vaihtuu,imusarjasta en oo varma. tuos on h-kone 1 akseli ja tonnaris 2 akselii.
Voi sitten olla parempi ettei kantta vaihda.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 13:47
Kirjoittaja tomaatti
pakosarja vaihtuu,imusarjasta en oo varma. tuos on h-kone 1 akseli ja tonnaris 2 akselii.[/quote]
Kyllä imusarjakin on erilainen.
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 15:44
Kirjoittaja nalleolut
lol....samaan perään kysyn pystyykö imusarjaa hitsaamaan vai onko jotain paskavalua....
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 16:05
Kirjoittaja jka
Semmonen juttu vielä että saako noita kirkkaita viistokeulan etuvilkkuja mistään tai onko kellään hyviä käytettyjä myytävänä? Onko kellään kuvaa missä olisi musta compisatku tummenetuilla takavaloilla? Voisi olla aika hyvännäköinen.
Mitkä olisi apc:hen hyvät kaikkien potikoiden vakioarvot(myos k) ja mitkä olisi semmoset että pelkästään niitä ruuvaamalla olisi mahdollisimman tehokas?
Re: Saab 900 T8 -86
Lähetetty: Ke Loka 08, 2008 16:12
Kirjoittaja nalleolut
kirkkaat vilkut löytyy motonetista