9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Samaa toivon.

Viisaampien neuvojen pohjalta syylliseksi epäilen uudemman mallin öputkea suodattimen jalasta lohkoon(lohkoon liitos päässä "torvi"). Lohko siis vm.94 ja putki vm.97:sta.

Vanhemman putkessa tuo pää on suora ja nuo ei sovi ristiin kunnolla. Menee kyllä mutta ilmeisen huonosti...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Mulla on ollu tommone bilhelvetin adapteri käytössä abaut vuoden ilman ongelmia
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Juu kaverilla on kans tommonen tonnarissa ongelmitta, 2bar siinä tyhjiksellä paineet lämpimällä koneella. Huomenna taidan ruveta kurkkii öljypohjaa jne. mitä löytyy(ottaa suodattimenjalan irti ja kattoo onko se putki paikoillaan ees)...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Öljyputki oli tosiaan erilainen, vaikea oli saada irti kun oli ihan kanissa eikä siitä oikein ottanut selvää oliko se paikoillaan vai ei.
Kuva

Kuva

"Torvi" mallinen(oikealla) oli paikoillaan ja tuohon lohkoon kuului tuo missä suora pääty. Kasasin nyt käypäsellä putkella ja uusilla o-renkailla.

Ei se ollut kunnolla tosiaan sopinut kun hieman nirhausta öpohjan tuossa putken lovessa
Kuva

Sihti oli myös tosi likainen(täynnä jotain pientä roskaa), sen putsasin ja vaihdoin o-renkaan
Kuva

Pitää käydä ostaa lisää mineraaliöljyä jostain ja kasata tänään loppuun ja testata...

Ps. käytin kolmos runkolaakeripukin irti samoin ku kakos kangen pukin, laakerit ok.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Mistä se nyt jo kerkis roskia saada sihtiinsä 8O

Pidämmä peukkuja ja varpaitakin tanassa :D
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Mistä se nyt jo kerkis roskia saada sihtiinsä 8O
Hyvä kysymys, jonnekkin vissiin jäänyt kasausvaiheessa vieläkin...
Pidämmä peukkuja ja varpaitakin tanassa :D
Kiitokset mut ei auttanut silti :(

Kasasin uudestaan tuon öpohjan ja pistin öljyt sisään, starttailin muutaman kerran ilman di kasetin liitintä ja kuulosti normaalilta. Liitin kiinni ja lähti ekalla käyntiin mutta ei vaan sammu öpainevalo ja 0bar näyttää mittari edelleen.

Alkaa ideat loppua minulta... :cry:
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Ei kai siinä paljon muuta voi kuin ö-pumppua irrottelemaan :evil:
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hmm nyt laitoin naarmusemmat pumpun rattaat, pumpun kannen, pumpun käyttörattaan ja rajotin venan sekä otin mutterin venan jousen alta pois. Paineita kierroksista riippuen 1-4bar, mitähän hittoa...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2645
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Eikö tuo lie roska sitten kuitenkin ollu venttiilissä. Mutta paljonkos se piti kuumana olla tyhjäkäynti paineet, jotain 1,5-2 vai miten se meni.
Mullahan oli sillon parivuotta sitten hätäilanne päällänsä kun otettiin tp-akselien ketju pois ja mitattiin siinä sitten ö-paineet, no alakantiinhan ne oli. Mutta kun viikonpäästä mitattiin toisella mittarilla uudestaan niin paineet oli ihan OK. Nii että varmista siekkii :wink:
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Taas oma kokemus: ( ja kaikkia kiinnostaa) kuumana huonoilla öljyillä vaikea saada kovinkaan suurta painetta tyhjäkäynnillä.. hyvä ettei övalo pala. :mrgreen: Hienoa jos näin vähällä selviää tämä
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Vahvana epäilyksenä nyt että kun tp-ketjun laahaimetkaan ole paikoillaan että kusee se kiristin öljyä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Tasapainoketjun kiristimen rakenne on kyllä sellainen että öljyn ohivirtausta on ihan yhtälailla oli se sitten käytössä tai ei..
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tasapainoketjun kiristimen rakenne on kyllä sellainen että öljyn ohivirtausta on ihan yhtälailla oli se sitten käytössä tai ei..
Ilmeisesti se mäntä voi tulla liian ulos paineenalaisena(ja ruveta vuotaa) jos ei ole se laahain tiellä.

Toisekseen jakoketjun laahain voi päästä liikkumaan sivusuunnassa kun ei ole tosiaan se tp ketjun laahain siinä päällä.

Eilen taas testailin tyhjäkäynnillä, aluksi painetta about 2bar ja kun öljyt alkoi olla lämpimät niin enää alle 1bar - valo ei kyllä tällä kertaa ehtinyt syttyä. Kierroksilla nostaa kyllä paineita.

Uusi öpumppu ja rajotinvena tilauksessa, lisäksi aion aukoa jakopäänkopan ja tukkia vanhojen ja viisaiden(ja lihavien) saabistien ohjeistusten mukaan tp ketjun kiristimen ja laittaa se laahaimen holkin paikoilleen(dremelöi vaikka sen varren pois).

Se on varmaa aika viddumainen rasti tuo jakopäänkopan irrotus kun kone paikoillaan autossa?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

j0ne kirjoitti: Se on varmaa aika viddumainen rasti tuo jakopäänkopan irrotus kun kone paikoillaan autossa?
Noemmänytiiä, peruspulttausta ahtaissa raoissa...tarkkana vaan ettei mene kansipahvi kurttuun jakopäänkopan takaisinasennuksen yhteydessä.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2529
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 9000 Aero -97 - pientä kivaa pikkuhiljaa

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Nii ö-pohja eka irti ja sitten jakopäänkoppa? Kannen antaa olla paikoillaan? Tarvisko siinä laturin jalkaa tai jotain ruuvailla tieltä kun sitä koppaa rupee taiteilemaan pois sieltä välistä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin