NG900 -94 2.0i Käyttöauto

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

NG900 -94 2.0i Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Tuli tuossa parisen viikkoa takaperin ostettua Jyväskyläläisestä autokaupasta itselle käyttöautoksi tuollainen uudemman mallinen 900 saappi. Autolle olikin jo tarvetta, koska vanha käyttöauto oli -86 vm 900, jossa ei paljoa varusteita ollut... ei edes ohjauksentehostinta ja auton pitäisi olla kumminkin sellainen millä tuo avopuolisokin voisi ajaa :oops:. Sekä sitten tuo projekti turbo tonttu pitäisi hukata pois, kun ei enää ole tiloja missä rakentaa.

Niin tässä olikin jo tarvetta autolle millä ajaa sen aikaa että koulu loppuu ja pääsee koulutusta vastaavaan työhön ja sitten voi alkaa etsimään "kunnon" autoa ( aeroa luultavasti :twisted: ).

Kuva

Kuva

Sitten autosta... auto oli siksi halpa koska sitä ei oltu katsastettu ja sen vuoksi ajokiellossa. Vikoja/puutteita autossa oli ja on vieläkin. Ensinnäkin abs-valo paloi, pakoputki vuosi jne. jne. jne. Auto on ilmeisesti ollut edellisellä omistajalla jonkinlaisena koiran kuljetus autona ja sen kyllä huomaa. Auton sisusta oli todella likainen ja koiran karvoissa, takapenkkien päänojat on heitetty menemään ja tilalle oli laitettu jonkinlainen kehikko koiria varten.

Takakontissa oli neljä talvirengasta ja yksi niistä oli vararenkaan paikalla jonka vuoksi ilmeisesti oli jouduttu heittämään vararengas, tunkki sekä pohja vaneeri pois.

Saabin oma soitin on revitty pois ja tilalle laitettu jokin pioneerin cd-soitin ( heikolla menestyksellä ). Ainoastaan vasemman puolen kaiuttimista kuuluu mitään ( Jos säätää täysin vasemmalle balanssin, niin kuuluu eestä vasemmalta. Jos säätää oikealle, kuuluu takaa vasemmalta. 8O ). Katsoin soittimen taakse ja siellähän oli riemukas näky, taisi mennä 3 johtoa jopa soittimeen ja muuten oli irti olevia johdon pätkiä ja sokeripaloja jne. riittämiin.

Moottorin osalta oli öljyt niin mustat kuin voi olla, tulpat aivan loppu. Abs-anturin liitin ilmeisesti oli rikki, mutta isä sai sen korjattua päivän työn/kiroilun päätteeksi. Pakoputkea oli yritety paikkailla rautalangalla ja jollakin folion tyyppisellä :lol:, mutta sekin tuli päivän kiroilun päätteeksi isältä korjattua hitsin avulla. Vasemman kallistuksenvakaajan pää oli ilmeisesti hajonnut myös edestä, mutta sekin on nyt uusi, sekä oikean etuvalon moottori on vaihdettu uuteen. Niin ja myös takajarrujen levyt vaihdettiin uusiin, vanhojen ollessa täysin loppu.

Moottorin tuennat on ilmeisesti huonokuntoiset, tämän huomaa matalilla kaupunkiajossa esim. vaihdetta vaihtaessa ja kiihdyttäessä. Ilmeisesti tässä on vaijerikytkin, sen verran olen foorumeilta kalastellut ( alussa paljon vapaata kytkimessä, suht jäykkä ja irrottaa vasta aika pohjassa ).

Autossa on jo ovissa, takakontissa ja parissa muussakin paikkaa alkavaa ruostetta, mutta kaippa nuo vielä saa hoidettua ilman hitsailuja? :).

Sitten pikkaisen kysyttävää...

1. Paikaltaan lähdettäessä peruttamaan pakki monesti ponnahtaa pois paikoiltaa. Voisiko tämä johtua noista huonokuntoisista moottorin tuennoista?

2. Kiihdyttäessä ja varsinkin kun pistää kytkimen pohjaan, kuuluu auton vasemmalta puolelta edestä outoa ääntä (vaikea kuvailla tätä, mutta yritetään eli kuullostaa vähän kuin esim ketjut pyörisivät vapaana?! 8O ). Mistä tämä voisi johtua?



Niin ja jos jollain olisi myydä HALVALLA noita takapenkkien päänojia (harmaita) ja takakontin pohjavaneeria. Olisin todella kiitollinen 8).

Tosissaan tuo vanha 900 tulee myyntiin halvalla, kunhan isä katsastaa sen. Auto on vaalean sininen vuosimallia 1986, vähän ajettu ikäisekseen ja takalasissa mainitaan jotain että olisi valmistettu suomessa ( muistaakseni avain missä suomenlippu 8) ). Eli tästä jollekkin hyvä käyttöauto tai kunnostuksen kohde :D .
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
RapidBoost
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
Paikkakunta: Helsinki, Viikki
Viesti:

Re: NG900 -94 2.0i Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja RapidBoost »

Niin tosissaa oikea peilin lasi on myös onnistuttu hajoittamaan edellisen omistajan puolesta ja tietty siitä tuli merkintä, vaikka peilistä näkee ihan hyvin. Sitten tuossa kellon vieressä oleva ulkolämpötilan näyttö näyttää tasaista -35 astetta :lol:, varmaankin anturivika :?: Pitäsi kyllä sekin korjata, kunhan saa noita muita isompia ongelmia ratkotuksi.

Niin ja kuskin penkin kippaus mekanismista vaijeri katkesi ja nyt ei siltä puolelta paljoa taakse mennä. Eikä tuo apparin puolen penkinkään mekanismi mitenkään sutjakka ole. Onko näihin mitään helppoa ( lue halpaa :oops: ) korjaus mahdollisuutta?

Jospa tuo tuosta alkaisi sutjaantua ja saisi ajaa kunnossa olevalla autolla joskus...
RapidBoost kirjoitti:Tosissaan tuo vanha 900 tulee myyntiin halvalla, kunhan isä katsastaa sen. Auto on vaalean sininen vuosimallia 1986, vähän ajettu ikäisekseen ja takalasissa mainitaan jotain että olisi valmistettu suomessa ( muistaakseni avain missä suomenlippu 8) ). Eli tästä jollekkin hyvä käyttöauto tai kunnostuksen kohde :D .
Nyt tuo olisi myynnissä 300 euroon! KATSOPPA
Ex: 9-3 SS 2,8TS V6 Aero -07
Nykyinen: BMW e92 320dA Coupé -08
#4717
Vastaa Viestiin