Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Kerkko66
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:20

Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Viesti Kirjoittaja Kerkko66 »

Ostin eräältä klubilaiselta kuukausi sitten tuollaisen 9000 saabin ja Hän suositteli tutustumaan foorumiin, koska täältä saa hyviä neuvoja ja porukka on asiallista.

Autohan on 2.3Turbo vuosimallia 1992. Varusteita löytyy moneen lähtöön mm. TCS,Ilmastointi,Etukaiuttimet jne. Kori on ikäisekseen siisti, vain etulokasuojat,kuskin etuovi, takaluukku ja kattoluukun ympärystä ruosteessa.
Vikojakin oli/on: TCS valo palaa kokoajan, kansi vuotaa hieman, 3 vaihde ei toimi, kytkin hieman täryyttää, käy välillä kolmella(di poksi varmaan rikki???) ja sitten konepellin saab-logo halki. Halvalla kun sain (6800e) niin oli pakko ostaa.

Kunnostustalkoot olen jo aloittanut hankkimalla hiekkapaperia sekä saab-logon. Miten logon saa nätisti irti?

Pikkuongelmat kun saan fiksattua niin pieni lisätehokaan ei olisi pahitteeksi ;) ;)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Halvalla? 8O

Logo lähtee helposti esim. lämmittämällä hiustenkuivaajalla ja sitten lanka/siima alle ja hinkuttamaan.

Tervetuloa foorumille.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Eikös konepellin merkki ole sellasilla muovitapeilla kiinni? Varovasti vain ruuvimeisselillä nostaa reunasta
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Viesti Kirjoittaja saba90 »

99 GL kirjoitti:Eikös konepellin merkki ole sellasilla muovitapeilla kiinni? Varovasti vain ruuvimeisselillä nostaa reunasta
Edellisessä tonnarissa oli tuollein,tosin oli kyllä viistokeula ja 92vuosmallia...Ruuvarilla ite otin vanhan merkin pois ja oli muovitapeilla kiinni
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Kerkko66
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: La Joulu 13, 2008 20:20

Re: Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Viesti Kirjoittaja Kerkko66 »

Kiitoksia nopeista vastauksista. Ruuvarikikka todellakin toimi ja logon sain vaihdettua. Aloitin ruosteiden hiomista lokasuojista, mutta näyttää siltä että tarvii ottaa kulmahiomakone ja hitsi käyttöön. Kuvia koitan ottaa ja laittaa näytille jos vain osaan :(
Mukava on vaan taas yli 20vuoden tauon jälkeen korjailla Saabia :)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Re: Saab 9000 CS kunnostusta ajan kanssa

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Multa oisit saanut puoleen hintaan samanlaisen tonnarin mikä tääläkin myynnissä, olisi ollut ehjä, ja ei olisi tarvinut ruosteita hioa. no vkl ja lähden tuon vaihtaa pontiaciin(kikkarapää kikkarapää :D ), kun ei se näytä kelpaavan. Onko sitten liian halpa kun ei tuota kyselty ole :lol:

di boksi, tai kansipahvi. jompi kumpi.
TCS: ne varmuusventtiilit ensin. Sitten sen jälkeen katsoa muita vaihtoehtoja, kuten läppäkotelo. 9-5 varmuusventtilit sopii muuten, ja paljon halvemmat.

Kattoluukkun ympärystä onkin sitten pahempi. Ei taida saada muuten siistiä, kun vaihtamalla kattopellin. ruostuuko kattopelti CS:tä myös????? En ole tuota vielä kuulutkaan. Onneksi omassa se on ehjä.
Etuloksut löytyy varmaan purkaamolta. Ostelin toisen itselle clubilaiselta, ja toisen purkaamolta. Mätiä lokasuojia ei kannata alkaa korjailla. paljon työtä, ja käytettyjä hyviä saa suht halvalla( noin 120€/kpl)
Ruosteet kannattaa hiekkapuhallellla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Lukittu