og 900 aero -84
og 900 aero -84
Työkaveri kertoilu tuossa kesällä että hänen poikansa saabbista on ilmeisesti kansipahvi hajonnut kun ajanut jäähdytin nesteet yhteen pyttyyn. Siinä samalla kyseli olisinko kiinnostunut autonsa kun hän meinasi ettei autoa kannata enää korjata kun tulee niin kalliiksi kansiremontin teettäminen.
Kerroin autostani siskolle Kuopion reissun aikana paremmin ja että olisi sellainen tiedossa sekä miten harviaisesta mallista oli kyse. Kovin hän halusi tietää minkä näköinen ja kovin tuntui kiinnostuvan. Kävin sitten elokuussa autoa katsomassa ja selvisi että pahvi hajonnut koska jäähdytin vuosi ja varmaan ajettu jossain vaiheessa vähillä nesteillä.
Tuossa käynniltä muutama kuva: aero
Siskon kanssa auto käytiin myöhemmin katsomassa jossa yhteydessä tehtiin kaupat ja auto noudettiin seuraavana päivänä narun avustuksella koska jäähdytin vuosi reippaasti ja öljyt oli ihan siirappia.
Siinä vaiheessa kun kantta piti alkaa repimään itselleni tuli työpaikan vaihto ja työmatkat piteni + oli reippaasti ylitöitä joten valmistuminen venyi lukuisten kommelluksien myötä joista kerron paremmin myöhemmin kun saan kuviakin lisää
Nyt auto on kuitenkin katsastettu 30.12 jossa kuitenkin tuli otteeseen merkintä oikeasta takaiskarista mutta onneksi vain korjauskehoitus aero saa ainakin kevääseen asti vain ajoa ja jossain vaiheessa tarkoitus aloittaa kunnostaminen
Kerroin autostani siskolle Kuopion reissun aikana paremmin ja että olisi sellainen tiedossa sekä miten harviaisesta mallista oli kyse. Kovin hän halusi tietää minkä näköinen ja kovin tuntui kiinnostuvan. Kävin sitten elokuussa autoa katsomassa ja selvisi että pahvi hajonnut koska jäähdytin vuosi ja varmaan ajettu jossain vaiheessa vähillä nesteillä.
Tuossa käynniltä muutama kuva: aero
Siskon kanssa auto käytiin myöhemmin katsomassa jossa yhteydessä tehtiin kaupat ja auto noudettiin seuraavana päivänä narun avustuksella koska jäähdytin vuosi reippaasti ja öljyt oli ihan siirappia.
Siinä vaiheessa kun kantta piti alkaa repimään itselleni tuli työpaikan vaihto ja työmatkat piteni + oli reippaasti ylitöitä joten valmistuminen venyi lukuisten kommelluksien myötä joista kerron paremmin myöhemmin kun saan kuviakin lisää
Nyt auto on kuitenkin katsastettu 30.12 jossa kuitenkin tuli otteeseen merkintä oikeasta takaiskarista mutta onneksi vain korjauskehoitus aero saa ainakin kevääseen asti vain ajoa ja jossain vaiheessa tarkoitus aloittaa kunnostaminen
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: og 900 aero -84
Tuo on nätti ilmestys,näitä ei oo koskaan liikaa tarjolla Saanko udella että paljonko tuosta joutui maksamaan?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: og 900 aero -84
Myyjähän ei oikein osannut sanoa mitään hintaa...kun paha verratakaan mihinkään kun ei näitä juuri myynnissä ole. Sisko siis oli lähinnä ostajana ja minä apuna paikalla ja tarjosin autosta 600. Myyjä kysyi heti että kuuluisiko muka talvirenkaat kauppaan, jotka viime syksynä ostetut uudet ja melkein ajamattomat (huom. ei mitkään pinnatut/kiinalaiset). Totesin tähän että niistä on täällä pyydetty sellaista 200 joten renkaiden kanssa 800.
Tuolla 800:lla systerini sitten löi kaupat lukkoon. Tiedä häntä oliko kallis vai halpa...kunto ei enää mikään priima ja tuolla summalla olisi saanut i16 ajovalmiina..tämän kun oli katsastuskin ummessa jo
Onhan autossa niitä vikojakin:
-kuskin penkin nahkojen ompeleet auki...jos kunnollisen haluu niin molemmat etupenkit pitäs uusia
-kuskin ovessa kuvissa näkyvä lumppu joka kylläkin jo oikaistu mutta jälki jäi
-sähköpeilit ei oikein toimi kuinka kuuluisi
-samoin sähkölaseissa fiksattavaa
-hälytin boksi irti kun viallinen, joten ei edes keskuslukko toimi
-vakkari ei toimi (vanha omistaja sanoi kyllä että pelas...)
-ruostevikoja löytyy varmasti kun alkaa tonkimaan
-maalaus tarttis suorittaa...
Autohan on erään tälläkin palstalla käyvän entinen kulkine, jonka jälkeen ollut kaksi omistajaa ja nyt siskoni...joka jo miettii jäsenyyttä klubiin (puoliso onkin jo)
Tuolla 800:lla systerini sitten löi kaupat lukkoon. Tiedä häntä oliko kallis vai halpa...kunto ei enää mikään priima ja tuolla summalla olisi saanut i16 ajovalmiina..tämän kun oli katsastuskin ummessa jo
Onhan autossa niitä vikojakin:
-kuskin penkin nahkojen ompeleet auki...jos kunnollisen haluu niin molemmat etupenkit pitäs uusia
-kuskin ovessa kuvissa näkyvä lumppu joka kylläkin jo oikaistu mutta jälki jäi
-sähköpeilit ei oikein toimi kuinka kuuluisi
-samoin sähkölaseissa fiksattavaa
-hälytin boksi irti kun viallinen, joten ei edes keskuslukko toimi
-vakkari ei toimi (vanha omistaja sanoi kyllä että pelas...)
-ruostevikoja löytyy varmasti kun alkaa tonkimaan
-maalaus tarttis suorittaa...
Autohan on erään tälläkin palstalla käyvän entinen kulkine, jonka jälkeen ollut kaksi omistajaa ja nyt siskoni...joka jo miettii jäsenyyttä klubiin (puoliso onkin jo)
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: og 900 aero -84
Niin se Napen Aero löysi taas uuden kodin. Nähtävästi tällä kertaa auton kunnolle voisi tapahtua jotain positiivistakin kehitystä.
Onnea projektiin! :-)
Onnea projektiin! :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: og 900 aero -84
Kiitos kannatuksesta!
Ehkä näillä kommenteilla saa vieläkin vahvistettua siskon uskoa millainen auto todella on kyseessä....näin saisi täysi läpi käynnin alkuun ja rahaa tähän.
No auto on olllu käytössä jokusen päivän ja siskon "rumemman" puoliskon 900s -97 jääny kyllä aikalailla katokseen seisomaan. Niin ollaan aeron ajo ominaisuuksiin ihastuttu perheessä....ja ehkä näillä keleillä lämpöön (ei sillä että uudemmat olis kylmempi) .
Vaikka mielestäni kulmat hiukan pielessä koska hiukan auto hakee satasen nopeudessa mielestäni......ainakin oma 99 menee ihan erilailla.
Viimeinen omistaja ei varmaan autolla muuta kun ajanut ja kengittänyt, sillä molemmat etupyöränlaakerit oli niin selvät etten saabissa ole tavannut (väljät). Miten niin "autolle voisi tapahtua jotain positiivista"? eikö se ainakin napella saanut lisää potkua ja kilometrejä? mistä muusta saabi sitten tykkäis
ps. ei se kauaa kestänyt kun ratkesi vaikka annoin "salaisen" tehtävän auton entisestä omistajasta
Ehkä näillä kommenteilla saa vieläkin vahvistettua siskon uskoa millainen auto todella on kyseessä....näin saisi täysi läpi käynnin alkuun ja rahaa tähän.
No auto on olllu käytössä jokusen päivän ja siskon "rumemman" puoliskon 900s -97 jääny kyllä aikalailla katokseen seisomaan. Niin ollaan aeron ajo ominaisuuksiin ihastuttu perheessä....ja ehkä näillä keleillä lämpöön (ei sillä että uudemmat olis kylmempi) .
Vaikka mielestäni kulmat hiukan pielessä koska hiukan auto hakee satasen nopeudessa mielestäni......ainakin oma 99 menee ihan erilailla.
Viimeinen omistaja ei varmaan autolla muuta kun ajanut ja kengittänyt, sillä molemmat etupyöränlaakerit oli niin selvät etten saabissa ole tavannut (väljät). Miten niin "autolle voisi tapahtua jotain positiivista"? eikö se ainakin napella saanut lisää potkua ja kilometrejä? mistä muusta saabi sitten tykkäis
ps. ei se kauaa kestänyt kun ratkesi vaikka annoin "salaisen" tehtävän auton entisestä omistajasta
Viimeksi muokannut Kipe_9000, Ti Tammi 06, 2009 21:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: og 900 aero -84
Jos päättelee kertomuksestasi auton nykykunnosta, niin ei sillä ole selvästikään muuta tehty, kuin ajeltu kovaa viime vuodet. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: og 900 aero -84
Mä omistin ton kans pari vuotta sitten. Mun hallusta lähti sitten Forssaan. Silloin ei toiminu vakkari eikä keskuslukko. Joudut melko varmasti maalaamaan koko auton jos haluat hyvän. C-pilarit on aika härskit kun maali halkeilee ellei ole korjattu.
Re: og 900 aero -84
A-HAA Tiedänkö oikein että tällä kaverilla oli joku kolaroitu aero tonninen ja se meni vaihdossa? Siis sulle vai? Voi olla että ei pidä paikkaansa kun kuulin sen omistajan isältä ja tuntuu vähän juttu muuttuvan matkoilla välillä....marg3 kirjoitti:Mä omistin ton kans pari vuotta sitten. Mun hallusta lähti sitten Forssaan. Silloin ei toiminu vakkari eikä keskuslukko. Joudut melko varmasti maalaamaan koko auton jos haluat hyvän. C-pilarit on aika härskit kun maali halkeilee ellei ole korjattu.
C-pilarit on tosiaan entisellään ja kuvia niistä tulee joskus...
Mut onhan siinä kyllä muutakin pientä fiksattavaa...varmaan kun lokarit laittaa kuntoon niin kuumenemisen johdosta maalit palaa.
Vakkari tosiaan napsauttaa relettä mut ei jää kyl päälle...tutkitaan joskus.
lämppärin termostaatti kans jumissa...
Se entinen omistajahan taisi asua jossain siellä seinäjoen korkeuksilla ja nyt muutti isänsä luo tänne Forssaan jokin aika sitten...
ps. teille nentisille omistajille, onkohan autoon vaihdettu bensapumppu missään vaiheessa? tietäs vähän sihenkin varautuun sit...
ps2.mitkä ihmeen jouset alla kun on niin pirun matalan tuntunen? itelläkin nuo motonetista ostetut madallus satsi ollu satkussa alla mut ei se noin matala ollut...
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: og 900 aero -84
Se 9000 aero meni mun kaverille, kaverilta tuli toi 9000 2.0tA mulle, mun aero meni välirahana sille 9000 aeron ex-omistajalle Maksoin sitte viä vähä ite väliä tohon pienpaineautomaattihi. Bensapumpusta ei tietoa. Jotkut madallusjouset siinä on, kunnon kivireki mutta mutkiin pääsee lujaa Nappe varmaan tietäis parhaiten mitkä siinä on.Kipe_9000 kirjoitti:A-HAA Tiedänkö oikein että tällä kaverilla oli joku kolaroitu aero tonninen ja se meni vaihdossa? Siis sulle vai? Voi olla että ei pidä paikkaansa kun kuulin sen omistajan isältä ja tuntuu vähän juttu muuttuvan matkoilla välillä....marg3 kirjoitti:Mä omistin ton kans pari vuotta sitten. Mun hallusta lähti sitten Forssaan. Silloin ei toiminu vakkari eikä keskuslukko. Joudut melko varmasti maalaamaan koko auton jos haluat hyvän. C-pilarit on aika härskit kun maali halkeilee ellei ole korjattu.
C-pilarit on tosiaan entisellään ja kuvia niistä tulee joskus...
Mut onhan siinä kyllä muutakin pientä fiksattavaa...varmaan kun lokarit laittaa kuntoon niin kuumenemisen johdosta maalit palaa.
Vakkari tosiaan napsauttaa relettä mut ei jää kyl päälle...tutkitaan joskus.
lämppärin termostaatti kans jumissa...
Se entinen omistajahan taisi asua jossain siellä seinäjoen korkeuksilla ja nyt muutti isänsä luo tänne Forssaan jokin aika sitten...
ps. teille nentisille omistajille, onkohan autoon vaihdettu bensapumppu missään vaiheessa? tietäs vähän sihenkin varautuun sit...
ps2.mitkä ihmeen jouset alla kun on niin pirun matalan tuntunen? itelläkin nuo motonetista ostetut madallus satsi ollu satkussa alla mut ei se noin matala ollut...
Re: og 900 aero -84
1) Ei ainakaan minun aikana ole vaihdettu, tai sitten en muistaKipe_9000 kirjoitti: ps. teille nentisille omistajille, onkohan autoon vaihdettu bensapumppu missään vaiheessa? tietäs vähän sihenkin varautuun sit...
ps2.mitkä ihmeen jouset alla kun on niin pirun matalan tuntunen? itelläkin nuo motonetista ostetut madallus satsi ollu satkussa alla mut ei se noin matala ollut...
2) Minä tykkään matalista saabeista
Takana Bilteman 90-luvun loppupuoliskon madallussarjan jouset
Edessä G&M madallusjouset
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: og 900 aero -84
http://www.youtube.com/watch?v=M83OHR7OLfo
Linkin takaa löytyvässä Wheeler Deelers -jaksossa fiksaillaan -85 Aeroa. Tuossakaan ei sähköikkunat toimineet. Korjaantui nostimen moottoreiden vaihdolla.
Jos muuten noiden penkkien verhoilut on muuten iskussa, niin nuo auenneet ompeleet varmaan saisi korjattua.
Linkin takaa löytyvässä Wheeler Deelers -jaksossa fiksaillaan -85 Aeroa. Tuossakaan ei sähköikkunat toimineet. Korjaantui nostimen moottoreiden vaihdolla.
Jos muuten noiden penkkien verhoilut on muuten iskussa, niin nuo auenneet ompeleet varmaan saisi korjattua.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: og 900 aero -84
Tuo ruoste on aika merkittävä ominaisuus, noinkin vanhassa satkussa, pahimmassa tapauksessa se pysäyttää koko kunnostusurakan, tai ainakin hidastaa sitä huomattavasti.
Oma aerokaan ei näyttänyt ruosteiselta ostettaessa, mutta kyllä peltihommia on riittänyt.
Edelleenkään ei ole enää olemassa ruosteetonta kasikytluvunsatkua, on vain enemmän tai vähemmän ruostuneita.
Repa
Oma aerokaan ei näyttänyt ruosteiselta ostettaessa, mutta kyllä peltihommia on riittänyt.
Edelleenkään ei ole enää olemassa ruosteetonta kasikytluvunsatkua, on vain enemmän tai vähemmän ruostuneita.
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: og 900 aero -84
Nyt alkaa tämäkin projekti liikahtaa käyntiin. Auto meni seisontaan 27.7 ja samana iltana sisusta sai liikuntaa. Laittamista löytyy aika reippaasti mm. helmojen kiinnityksien alta ja jalkatiloista joihin vuotanut vettä kattoluukun kautta. Takaluukun pohja vaatii myös huomiota osakseen, mutta muuten ainakin vielä koriltaa ihan suht ok.
muutama kuva osoitteessa:http://kuvablogi.com/blog/3184/7/
viimeinen kuva viikonlopulta reilun pakkeli kerroksen poistolta...
Onko jollain hyviä vinkkejä pohjamaalien osalle? siis imeekö kaikki kosteutta? kun tarkoitus laitella ehkä syksyllä/alku talvesta ja maalaus vasta keväällä....
muutama kuva osoitteessa:http://kuvablogi.com/blog/3184/7/
viimeinen kuva viikonlopulta reilun pakkeli kerroksen poistolta...
Onko jollain hyviä vinkkejä pohjamaalien osalle? siis imeekö kaikki kosteutta? kun tarkoitus laitella ehkä syksyllä/alku talvesta ja maalaus vasta keväällä....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: og 900 aero -84
Jos maalailet auton vasta keväällä niin kaavi näkyvät ruosteet pois ja uita niihin fosforihappoo ja päälle vaikka Hammeri. Joudut kuitenkin pakkeloimaan ruostekohdat uudestaan sitten maalausta varten. Ei pitäis ainakaan ruosteen levitä pidemmälle/ syvemmälle. Happopohjamaalit on kai hyviä pohjamaaleja.
t.mika
t.mika
9-3 1.8 farkku -09, 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi
Re: og 900 aero -84
Nyt on lopulta projekti polkaistu käyntiin
Hitaasti kylläkin, mutta hiljalleen tapahtuu jotain:
-Uus/vanhaa ahdinta (hiukan isompaa) soviteltu paikalle ja todettu toimivan
-kone nostettu pois nokalta ja kori huilaa pressu tallissa melkein "raakana" akseleineen, laseineen yms. pientä vielä kiinni
-moottori pistetty tallissa palasiksi ja hiukan näyttää kiertokankien laakerit jo punertavat mäntien puolilta. Osien liotus menossa sekä lohkon putsaus sekä maalaus. Onkohan joku noita alumiini osia maalaillu ja millä menestyksellä?
ps.kuvia tulee jossain vaiheessa
Hitaasti kylläkin, mutta hiljalleen tapahtuu jotain:
-Uus/vanhaa ahdinta (hiukan isompaa) soviteltu paikalle ja todettu toimivan
-kone nostettu pois nokalta ja kori huilaa pressu tallissa melkein "raakana" akseleineen, laseineen yms. pientä vielä kiinni
-moottori pistetty tallissa palasiksi ja hiukan näyttää kiertokankien laakerit jo punertavat mäntien puolilta. Osien liotus menossa sekä lohkon putsaus sekä maalaus. Onkohan joku noita alumiini osia maalaillu ja millä menestyksellä?
ps.kuvia tulee jossain vaiheessa
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92