Saab 900 t16 project RedEvil

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

siis sintteri antautuu vasta pitkillä kierroksilla.. neljään tonniin asti kytkimen pito on hyvä.

näillä kaasuilla ei ollu mitään suuria odotuksia/vaatimuksia suuntaan tai toiseen.
tuli vaan yks pimee ilta tehtyy heräte ostos, niin miksipä ei sitä sitten kokeilis :wink: :lol:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Kyllä ainakin 228mm kytkimen PITÄÄ kestää vielä tuommoiset voimamäärät, turha muuten oli laittaa mitään sintteriä sinne, kun vakiokytkimellä (228mm tonnarissa ainakin, sama vissiin sopii satkuunkin?) päästään vaikka +400hp ja näissä isojen poikien laitteissa myös on specin kytkimiä nähty, joissa AINOASTAAN levy erillainen ja paineasetelma vakio. Kannattaa unohtaa nuo sintterileikit, sopii amisautoihin ja jokkikseen. :wink:
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

tässä saapissa on kylläki 215mm levy. kerroppa nyt sitten viisaana mitä pitää tehdä kun kyseessä on uusi asetelma+levy ja silti luistaa??
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

[quote="Zebe" Kannattaa unohtaa nuo sintterileikit, sopii amisautoihin ja jokkikseen. :wink:[/quote]

Jaa se on sun näkemys.
Itsellä ollut 4 lapainen sintterilevy plus sassin SRE asetelma.
Ja hemmetin tyytyväinen olen olen ollut.
Tosin auto ei ole käyttöauto mutta ei kai amiskaan kun omistajalta löytyy mittarista 35 vuotta?
Tosiaan jos kytkin luistaa niin shimmaus on laskettu väärin.
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

pitänee sitten kajota vielä kytkimen ihmeelliseen maailmaan ja katsoa mikä mättää.
eikä tuo sintteri tosiaankaan ole niin paha ajettava mitä ihmiset luulee...
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

S1mppa_ kirjoitti:tässä saapissa on kylläki 215mm levy. kerroppa nyt sitten viisaana mitä pitää tehdä kun kyseessä on uusi asetelma+levy ja silti luistaa??

Joo, eli se on siis og:ssa 215mm, 228:n pitäisi riittää hyvinkin vakiokytkimenä (ilmeisesti moni laittanut og-satkuun 228mm levyn, tosin en tiedä mitä muutoksia vaatii, vai meneekö jopa suoraan), paineasetelman ja levyn osalta. Toki myös se vauhtipyörän pinnan kunto vaikuttaa asiaan paljon, tulee äkkiä pahaa jälkeä kun sintteri sutii. Mutta miksi tinkiä mukavuudesta sintterillä, kun normaalilla tuntumalla olevia kytkimiä saa yhtä kestävänä, tämäkin taas makuasia, kukin tehkööt niin minkä parhaaksi näkee, ei näihin asioihin löydy absoluuttista totuutta, toki järkeä kannattaa käyttää.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Miksikäs kaasusarja on myynnissä, tuliko liikaa voimaa?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

Jokke A kirjoitti:Miksikäs kaasusarja on myynnissä, tuliko liikaa voimaa?
eihän sitä voimaa koskaan liikaa oo. piti saaha kokeilla mitä noilla kaasuilla saa aikaan ja nyt se on koettu.
myyn jos joku ostaa, mutta pidän autossa jos ei ostajaa löydy, niin on tylsille päiville jotain iloa :wink:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

tarkistin tuon vauhtipyörän. oli kauniin kiiltävä, mutta ei ollu sintteri aiheuttanu tuhoa.
kaasu tuo varmaan vaan niin hirveesti tehoa ettei sintteri kestä :lol: :lol:
mitä muutoksia piti vauhtipyörälle tehdä jos aikoo saaha tuon 228mm 9tonnarin kytkimen ysisatkuun?
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Henkka_
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: To Kesä 30, 2005 20:53
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Henkka_ »

Muistaakseni asetelman kiinnitysreiät ei käyny, koska isommassa asetelmassa kiinnitysreikäkehän halkaisija isompi, jokatapauksessa ei käyny ristiin. Käytännössä saat isomman asetelman käymään, kun vaihdat myös vauhtipyörän tonnarista. Tonnarin vauhtipyörässä sitten ajotusmerkit eri kohdassa, joten ne joudut kaivertamaan uusiks.
Henri Mertanen #2892

<9-3 Aero -02> <99 GL Turbo -83,PR> <99 GL Petro,K>
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Tuota se kammottava vääntö teettää, jos isketään kaasut niin että nousee ahdot täysiin vaikkapa 2000rpm, niin SAATTAA alkaa parempikin kytkin paukkumaan. :D
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

jos tämä "Zebe" osaa yhtään lukea, niin tuolla ylempänä oli kirjoitus jossa sanoin, että kytkin luistaa 4000rpm JÄLKEEN
Henkka_ kirjoitti:Muistaakseni asetelman kiinnitysreiät ei käyny, koska isommassa asetelmassa kiinnitysreikäkehän halkaisija isompi, jokatapauksessa ei käyny ristiin. Käytännössä saat isomman asetelman käymään, kun vaihdat myös vauhtipyörän tonnarista. Tonnarin vauhtipyörässä sitten ajotusmerkit eri kohdassa, joten ne joudut kaivertamaan uusiks.
juu, mutta tonnarin vauhtipyörän kiinnitys käy yksiin satkun kans..? silmälaakeriki vissiin samaa koko luokkaa..
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

"jos tämä "Zebe" osaa yhtään lukea, niin tuolla ylempänä oli kirjoitus jossa sanoin, että kytkin luistaa 4000rpm JÄLKEEN"


No mitä sitten jos se alkaa luistaa vasta 4k, siihen kohti osuu suurin vääntö? Lähinnä tarkoitin sitä että se 2000rpm alkava raju vääntö edesauttaa sitä kytkintä luistamaan, eli on aivan järjettömän kovilla.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Isomman kytkimen asetelman pultit tosiaan eri paikassa, 228mm kytkimiä oli myös uudemmissa og-satkuissa. Vauhtipyörä tällaisesta siis tietysti bolt-on ml. ajoitusmerkit.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
S1mppa_
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: Ti Marras 28, 2006 18:37
Paikkakunta: susiraja

Re: Saab 900 t16 project RedEvil - ilokaasua - asennettu

Viesti Kirjoittaja S1mppa_ »

kaasut vaihtuvat näillä näkymin isompaan turboon, joten voidaan lopettaa kaasuista ja .ar48 ahdistavasta pakopesästä keskustelut.
palataan astialle, kun on jotain päivitettävää projektiin.. :roll:
saab harrastus tunnelin loppupäässä näkyy jo valo...
Vastaa Viestiin