Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Ohoh, ei ole tullut neljään kuukauteen päiviteltyä.

Avo on ollut nyt muutaman viikon talviteloilla uudessa pressutallissa, joka tuli ostettua 12 vuotta palvelleen vanhan tilalle. Uusi on vanhaa tilavampi ja vankkurikattoinen, joten luulisi lumien tiputtelun olevan helpompaa.

Kuva

Elokuussa tuli vierailtua Jyväskylässä Pro Car Servicellä. Avon Eibachit vaihtuivat Viggenin jousiin. Stance nousi hieman mutta autosta tuli kertaluokkaa mukavampi ajettava. Kuva heti vaihdon jälkeen. Stance on tuosta tullut piirun alaspäin. Kiitokset Rikulle ja kumppaneille hyvästä työstä!

Kuva

Elokuun lopussa tuli käytyä leimalla. Pari juttua pitää keväällä korjata huollon yhteydessä. Ensi kesällä joutuu myös kylmästöinnin ylipaineistamaan, jotta löytyisi vuoto.

Taas pitää puoli vuotta vartoa seuraavaa ajokautta.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Avo otettu tänään liikennekäyttöön ja verot maksettu samalla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1086
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Nätti peli! Eibachin setti olis kyl poikaa tuohon 😉
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^ Eibachien kanssa näytti nätiltä ja oli maantiellä hyvä ajaa. Ei vain soveltunut cruisailuun. Viggenin jousilla on mukavampi ja vaivattomampi ajettava, eikä tarvi sydän syrjällään ajaa joka töyssyyn.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
sabatti 96
"Hölösuu"
Viestit: 1086
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
Paikkakunta: Knummi

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja sabatti 96 »

Ok, ite oon tykänny jousista... Makuasioista kuuluu kiistellä 😁
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Onko OG9-3/NG900 avon takaselkänojan anatomia kellekään tuttu? Vänkärin puolen lukitussalpa ei avaudu avaimesta kääntämällä ja kuskin puoli ei puolestaan tahdo lukittua. Kuskin puoli vaikuttaisi, että lukitustappi ei paina salpaa tarpeeksi perille ja vänkärin puolella epäilen, että vaijeri on venynyt.

Ajatus on ottaa koko selkänoja irti, jotta pääsee noita salpoja katsomaan ajatuksella. Vaijeria varten tarvisi se takalevy saada pois. Onko se käytännössä vain painettu paikalleen ja tiivistenauha pitää sen kiinnitettynä?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

EPC:een perehdyttyäni vaikuttaa, että pitää irroittaa nimenomaan verhoilu, jos haluaa vaijeriin päästä käsiksi. EPC:n perusteella vaijeri näyttäisi kulkevan jonkinlaisessa urassa tai putkessa. En sitä lähde nyt tässä vaiheessa tutkimaan. Tärkeämpi olisi päästä käsiksi kuskin puolen salpaan, kun se ei tahdo lukittua. Yhdellä purkaamolla olisi kokonainen avon takapenkki, mutta oli hinnaltaan vähän liika hapokas, kun ajattelee, että tarvisi lähinnä sen salvan.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Hiljaiseloa ollut avon kanssa. Ajot jäivät suhteellisen vähälle, kun alustassa oli kolinaa ja katto söi hydraulinestettä. Ostin koiranluut, mutta syypää olikin iskarin alapään kiinnitys, mikä oli löysällä. No, koiranluut ei paljoa maksa, joten ovat sitten varalla.

Temppuileva jälkiasennussoitin tuli vaihdettua tehdassoittimeen. Radion muistipaikkojen välillä hyppiminen ja etukajareiden hiljaisuus on tavalla tai toisella johtunut useammasta adapterikaapelista ja/tai rattiadapterista. Tehdasmankalla kaikki toimii kuten pitää ja Sonykin vaikutti olevan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun testattiin Autoviihteen testipenkissä ilman ylimääräisiä johtosarjoja.

Ensi kesälle on ohjelmassa vielä kunnostamattoman katon sylinterin vaihto kunnostettuun. Onneksi on ylimääräisiä, niin voi talven aikana lähettää kunnostettavaksi.

Muuta työlistaa ensi kesälle:
- ottaa kiinni pari ”patinoitunutta” kohtaa pohjasta
- korjata pakarin lämpösuojan kiinnitys taka-akselin mutkan kohdalta
- ottaa jo ennen talvea irti takaselkänojan lukkiutumaton salpa ja korjata, jos pystyy, muuten metsästää toimiva tilalle.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Vastaa Viestiin