Sivu 19/32

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Kesä 17, 2019 09:29
Kirjoittaja tsaarela
Miten muuten tuo rätti suhtautuu noihin vaahtopesuaineisiin? En ole tuota Mutuxia pahemmin kehdannut rättiin suihkia.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Kesä 17, 2019 09:41
Kirjoittaja aero
Korrekin etu on tosiaan helppo saatavuus. Voi moni pesuaine olla parempikin (ja varmasti onkin), mutta useat pitää jostain tilata, tuota voi tosiaan poimia vaikka mutunetin hyllystä.

En ole kangaskatossa foamista haittoja tai vauroita nähnyt, mutta koetan kanssa siihen suihkia maltillisesti.

Mullahan tuo saksanavo on ympärivuotisessa arkiajossa, jonka vuoksi kori on kovapinnoitettu ja rätti kyllästetty nanoaineilla. Katossa on tuota ainetta: https://www.nanostore.fi/nano-tekstile- ... ttelysarja ja puhdistuminen on huikeata. Talvella kun auton päällä oli lunta ja sisädefa pöhötti, niin siinä kohtaa kattoa, missä ei enää ollut lunta, katto oli jo kuiva kun se sulava vesi valui pois välittömästi. Kehtaan väittää vähintään kokeilemisen arvoiseksi aineeksi.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Kesä 17, 2019 13:36
Kirjoittaja tetammi
Kerran erehdyin suihkaseen rätille vaahtoa ja sittemmin koittanut välttää. En huomannu et se sille ois mitään tehny mut iänkaiken sai huuhtoo et lakkas vaahtoomasta :lol:

Aika monellahan noi kolkin sylinterit vähä vuotaa mut harva on valittanut et merkkais reviiriään, tosin ei kuulosta enää hikoilulta jos oot joutunut useammin jo lisäilee öljyy. Ettei joku letku jostain vuotais.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Kesä 17, 2019 14:21
Kirjoittaja tsaarela
Todennäköisesti jossain letkussa on vuotoa, nimenomaan siellä sylintereiden päässä. Säiliön ja pumpun seutu oli kuiva ja puhdas.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ke Kesä 19, 2019 17:24
Kirjoittaja tsaarela
Kokeilin, soveltuisiko musta kenkälankki vaihdekepin ja ratin kuluneiden kohtien ehostamiseen. Alla lähtötilanne:
Kuva

Kuva

Vaihdekepin nupin käsittelin kauttaaltaan lankilla.
Kuva

Ratissa levitin vain kaikkein kuluneimpiin kohtiin.
Kuva

Vaihdekepin osalta olen tyytyväinen lopputulokseen. Nupin pinta on väriltään paljon tasalaatuisempi.
Kuva

Ratissa tulos ei ollut aivan niin hyvä, mutta parempi sekin.
Kuva

Jos tuo nupin pinta on muuten ehjä, niin vaikuttaisi, että lankilla saa kulumat ihan hyvin entrattua.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Kesä 24, 2019 10:51
Kirjoittaja tturku
Minkälaista lankkia käytit ja tarttuuko käsiin?

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Kesä 24, 2019 11:33
Kirjoittaja tsaarela
Kun ei tornin tuubia löytynyt mistään, niin otin minkä marketista olin ostanut. Merkkiä en muista mutta kuitenkin tämmöistä sienellä levitettävää. Eipä tuon kiillotuksen jälkeen ole käsiin mitään jäänyt. Annoin levityksen jälkeen olla noin puoli tuntia ennen kuin kiillotin. Kiillotuksen tein ihan motonetin paperiliinalla. Kenkäharjalla olisi varmaan levinnyt pitkin autoa.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: To Heinä 04, 2019 11:48
Kirjoittaja tetammi
Onkos merkkailu onkelmaan löytynyt ratkaisuu?

Tekeekö saman myös katto auki?

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: To Heinä 04, 2019 15:24
Kirjoittaja tsaarela
Kun täytin säiliön pari viikkoa sitten, niin jonkin verran nestettä tippui takarenkaan edestä saman tien. Sen jälkeen en kyllä ole huomannut läsejä, vaikka kattoa olenkin operoinut. Pitäisi varsin vilkaista nestetasoa.

Vitoskaaren vasemmanpuoleinen pumppu pitäisi joka tapauksessa vaihtaa tai huoltaa. Pitäisi selvittää, onnistuisiko homma joltakin paikalliselta hydrauliikkapajalta.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ke Heinä 10, 2019 19:50
Kirjoittaja tsaarela
Huomista road trippiä silmällä pitäen surautin Korrekin TFC Big Applet Cabben pintaan ja huuhtelin pois. Ihan hyvin tuntui pöly irtoavan pinnasta pelkällä vaahdolla ja huuhtelulla. Tuo Korrekin tavara hakkaa kyllä Motoxin vaaleanpunaiset vaahtopesut 6-0.

Tosiaan Oulu-Jyväskylä välillä on Cabbe mahdollista huomenna bongata. Käväisen päiväseltään kaveria moikkaamassa.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ti Heinä 23, 2019 16:39
Kirjoittaja tsaarela
Neobrossilta lähti tänään puuttuva katon sylinteri tilaukseen. Oli kylläkin kierrätetty eikä kunnostettu mutta jospa tuo ei kuitenkaan falskaisi.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ti Heinä 23, 2019 16:56
Kirjoittaja tsaarela
Jaha, palauttivat sitten rahat. Ei ollutkaan varastossa.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ti Heinä 23, 2019 17:18
Kirjoittaja tsaarela
Jenkkilästä löytyi sitten toinen. Saapa nähdä, onko falskaamaton, niin kuin kehuu....

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ti Heinä 23, 2019 19:08
Kirjoittaja tsaarela
Kylläpä nyt vastustaa. Oli loppu tällä Jenkkilän kaverillakin.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: To Heinä 25, 2019 11:03
Kirjoittaja tsaarela
Käytin kuskin puolen taempaa sivupaneelia irti perehtyäkseni vähän tarkemmin kattomekanismin sielunelämään. Itse vuotojen syy löytyi kyllä pelkästään jo tonneau coverin aukaisemalla, mutta käytin paneelia irti tarkistaakseni, ettei muualla ollut vuotoja.

Tässä vähän yleiskuvaa yläpuolelta. Katon ollessa alhaalla ainoastaan vitoskaaren sylinteri näkyy:
Kuva

Tässä tarkempi kuva vitoskaaren sylinterin yläpäästä. Ei tarvi miettiä, miksi Avo merkkaa reviiriään.
Kuva

Toisessa päässä ei vuotoja näkynyt. Tarvii kyllä kirurgin kädet, jos tuon pumpun meinaa tuolta saada pois. En kylläkään vielä poistanut yhtä paneelia, joka WIS:in mukaan vielä pitäisi poistaa.
Kuva

Vuoto on jo sen verran runsasta, että se vetää säiliön hetkessä tyhjäksi, joten kattoa ei parane käyttää ennen kuin saan uuden pumpun. Kyllähän se harmittaa hieman, kun olisi mitä parhaimmat avoilukelit mutta parempi olla rikkomatta kattoa.

Korvaavan pumpun löytäminen on vähän kinkkisempää. Tällä hetkellä toimivin vaihtoehto taitaa olla jenkkipulju nimeltä Top Hydraulics, joka toimittaa kunnostettuja pumppuja. Eivät ole edes pahan hintaisia, mutta ottavat aika suolaisen panttimaksun. Toimittavat kyllä Suomeenkin. Pitänee olla sähköpostiyhteydessä sinne ja kysellä vähän tarkemmin.