Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Olen nyt kerta kuukauteen vaihtanut kosteudenpoistajan ”patruunan”. Se on jonkin verran ollut jo turvonnut ja keräysastiaan on muodostunut pikku lira vettä siinä vaiheessa. En tiedä kestäisikö nuo vielä olla pitempäänkin, mutta nuo ovat sen verran edullisia, että sama vaihtaa kerran kuussa.

Pressutalliin tekemäni välikatto näyttäisi toimivan ihan kohtuudella. Tai ei ainakaan ole huonontanut tilannetta.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Lunta satelee taas, mutta kevät kolkuttelee vääjäämättä ovella. Saa nähdä, joutuuko ajokauden aloittamaan akun vaihdolla, kun avon Biltemalainen vaikuttaa ihan tyhjältä, eikä ota latausta vastaan ei Ctekiltä eikä bulkkilaturilta. Buusterilla se todennäköisesti lähtee käyntiin, mutta mahtaako tuosta enää kalua tulla? Toki voisi kokeilla vielä irroitella akun keulilta ja kokeilla ladata sen lämpimämmässä.

Nyt, kun päivät alkavat pidetä, pitää ruveta pitämään pressutallia ainakin osittain avoinna, jotta lämpötila olisi ulkoilman kanssa suurinpiirtein samoissa.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2012
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja Cona »

Uutta akkua kehiin vaan. Jos ei ota enää ylläpitolaturilla virtaa vastaan niin ainakin itsellä useampi akku ollu ihan finito, vaikka saanutkin vielä ladattua täyteen. Ja ei tarvitse kuin sen yhden kerran, kun jännite putoaa johonkin 6-9 voltin tienoille ja on pitemmän aikaa tyhjillään. Yleensä nuo ei ota enää kuin vähän päälle 12v, kun hyväkuntoinen akku antaa n. 13,5v mitatessa navoilta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

aero
-
Viestit: 6336
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, uus akku kehiin. Vaikka vanhan saisi elvytettyä jotenkin toimimaan, niin aina on sellanen pieni pelko että vieläkö tää starttaa eikä se ole mitenkään kivaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5567
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Paljonkohan katon hydraulipumppu vie sähköö, ng satku meinas jäädä lähtökuoppaan kun olin vanhalla akulla käyny laittaa katon kiinni käynnistämättä.

NG kolkis ei oo vielä ollu ongelmii vaikka monesti kakel katon avannutki parkis, toki siinä kohtuu tuore :saab: akku :mrgreen:

Ja samat kokemukset ettei kerran kunnolla tyhjentyneestä akusta tuu enää oikein hyvää. :roll:

Edit. Wis online antoi ng kolkin pumpulle maksimi virranotoksi 35A.

Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 5567
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tetammi »


Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kyllähän se tosiaan uuden akun hankintaan taitaa kallistua. Varmaan kuitenkin koitan buusterin avustuksella saada peruuteltua avon ulkoilmaan, niin mahtuu paremmin irrottelemaan vanhaa akkua.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Tänään buusterilla koeponnistusta. B204 jaksoi häthätää kiekan pyörähtää ennen kuin turvanaksut iski päälle. Pitänee vielä varmuuden välttämiseksi kertaalleen ladata tuo buusteri ja yrittää huomenna uudestaan.

Ei sillä, että tässä mitään hätää olisi vielä saada avoa liikenteeseen, kun pääsiäiseksi on luvattu taas lisää lunta. Josko vaikka ensi viikolla sitten...
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Pistin uuden akun keulalle. Lähti käyntiin kuin palmun alta.

Huomasin vain vanhaa akkua irrottaessani, että kengät, varsinkin miinus oli löysällä. Se selitti, miksi laturilla ei saanut ladattua, eikä buusterilla jaksanut pyörittää. No, oppirahat maksettu ja vaikka vanha akku ottaa nyt älyläturilta latausta vastaan, niin oli se kyllä ihan tyhjä.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kuva

Otin avon tänään liikenteeseen. Tein pikaisen vaahtopesun ja kytkin moottoriantennin piuhan takaisin. Huomiselle on luvannut ihan mukavaa keliä. Pitää katsoa, josko ehtisi käydä ajelulla.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 1848
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kaunis. Kultaa ja mustaa. Näin vanteiden pesijän näkökulmasta valintasi on näyttävä, mutta kuin suoraan painajaisista :D
Skoda Superb 1.5 Combi -20, Honda Accord 2.4 sedan A-08, Chevrolet Cruze LT 2.0D-11
Ex: 8 x og Saab 900, 1 x Saab 96, 1 x Saab 9000, 1 x ng Saab 900 / jäsen #4634

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

^Itsellä on ollut mielessä, jos maalaisi nuo kultaiset osat vanteista grafiitinharmaaksi. Mielestäni tähän OG-avokolkkiin sopisi kaikista parhaiten ALU 37:t.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9681
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

En nyt tiedä onko tämä ihan itsestäänselvyys, mutta oma kokemus on akkujen kanssa ollut seuraava. Kenkä kannattaa irrottaa jo, jos on tiedossa yli viikon seisonta. Akku kannattaa ladata kesällä jo parin viikon seisonnan jälkeen ja talvella seisoessa riittää 2-3kk välein. Näillä eväillä kyllä melko varma startti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2012
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja Cona »

Musta ja kulta sopii yhteen. :) Ja jos vanteiden kuuraamisesta puhutaan niin itsellähän on 15-spoket alla. Miettiny vähän niiden maalaamista jollain tummemmalla Gun Metal-tyyppisellä sävyllä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00

Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 2797
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Kuva
Fiilistelyä.

En vielä kehdannut katto auki mennä, vaikka olisi kyllä ollut siinä rajoilla. Pientä kankeutta oli seisomisen jälkeen, mutta paikat vetristyivät tuoreella bensalla ja kunnon ajolenkillä. Jäähdytysnestettä joutui jonkin verran laittamaan lisää, kun oli jonnekin haihtunut talven aikana. Pitää ottaa öljyjen vaihto ja paikkojen läpikäyntiä ohjelmaan jahka vähän lämpenee.
9-3 SS 1,9 TTiD Linear -11, 9-3 Cabriolet SE -00
Peugeot 206 1,4 XR -02
#621
”Niitähän saa vaikka minkä värisinä, kunhan ne ovat mustia.”

Vastaa Viestiin