Sivu 30/32

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 11:24
Kirjoittaja 2.polvi
Jotakin tällaista peitettä sisäkäyttöön olen joskus pohtinut talvisäilytykseen, kun tällä hetkellä säilytyspaikkana toimii kylmä talli maapohjalla. Oliskohan mistään kotoisin?

Kuva

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... IcQAvD_BwE

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 11:35
Kirjoittaja tsaarela
^ Jotain vähän samanlaista olen myös pohtinut, tosin vain puolipeitettä.

Mietinnässä on ollut myös, että kuinka massiivisen sorapatjan sitä tarvisi, jos tekisi maapohjan paalujen varaan pystytettävälle autokatokselle. Siis lähinnä tuo paksuus. Jos olisi tekemässä tallia valuineen päivineen, sittenhän tuo paksuus olisi melkein metrin, mutta ajatus on ollut korvata tuo varmaan ainakin 40-vuotias nurtsi kankaalla, jollain routaeristeellä ja soralla/kivituhkalla. Pintaan miettinyt myös tämmöistä tavaraa:
https://www.kellfri.fi/elaimet/nautakar ... muovimatto

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 11:36
Kirjoittaja aero
^Jos on hengittävää kangasta, niin ihan jees ja pitää pölyn pois auton päältä (pese ja kuivaa auto huolella ensin, ettei kankaan ja auton välissä ole likaa pyörimässä ja naarmuttelemassa). Jos on muovia, niin jätä pois - silloin hupun alta ei pääse kosteus pois.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 13:47
Kirjoittaja tetammi
Just noin kuin aero sano, perus pressust on vaan haittaa.
Ei se oo kuin yks pesukerta lisää jossei oo mitään :mrgreen:

On se jousitolpan irrottaminen aika veemäistä. Koko keulan ku nostaa kerral niin jää yks taistelu vähemmälle koiranluiden kans äheltäessä. Vaikka yleensä pääsis helpommalla ku hakee uudet suosiolla :lol:

Onko kunnollinen ulosvetäjä raidetankon päälle, itel oli se viimeeks pahin. Pitäis kyllä verestää taas kun likan kolkissa iskari näemmä vuosi ku kesikset vaihdoin.

Alapallon sai helpoiten irti kun pitkän putken sitoi liinalla alatukivarren alapuolel (vähä niinkuin oikeessa työkalussa lenkki) ja pari lekalla siihen pallonivelen kiinnityksen kohtaan.

Tuossa ei sentää tarvinne pelätä et tolpat ois melkein poikki ruostuneet.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 14:19
Kirjoittaja tsaarela
^Paria sorttia kätilöä löytyy palloille ja raidetangon päille. Kunnollisuudesta en osaa sanoa. Toinen pulttia pyörittämällä levittävää mallia ja toinen on iskettävää mallia.

Jos keulan pistää pukeille, niin onko hyviä ehdotuksia ylöstunkkaukselle?

Pitäisikö akkukäyttöisessä pulttipyssyssä riittää jerkku napamutteriin vai onko sama ottaa pitkää vartta?

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 15:27
Kirjoittaja tetammi
Siel on keskel keulaa sellane tatti mistä nostaa.

Kannattaa joka tapauksessa napamutteri ja iskarin yläpäät löysätä auto maassa.

Edit. Tuolla löytyy kuva pienest sieväst uloavetäjästä millä irtos :lol:
viewtopic.php?f=29&t=157120&p=1286784&h ... n#p1286784

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 15:49
Kirjoittaja tsaarela
^Rupesin miettimään, miten se NG-Satkun ripustus erosi Kolkista, kun en muista taistelleeni alapallon tai raidetangon kanssa muista taistelleeni.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 09, 2022 21:03
Kirjoittaja tetammi
Kallistuksenvakaaja tulee vähän eri kohtaa kiinni :mrgreen:

Okei tuolla ajettu yli 400tkm niin on siihen tolppaan saatettu pulttipyssyl ampuu yks tai kaks raidetangon päätä kiinni :D

Oon mä noita kumminki useita purkanu niin toi uusin og kolkki ollu pahin.

Tuolleen ei oo paha rempata ku ei niin päivän päälle jos joutuu hakee isompaa työkaluu.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ma Touko 16, 2022 19:23
Kirjoittaja tsaarela
Tulipa käytyä Motonetista hakemassa avoon öljyt sekä öljyn- ja ilmansuodattimet. Latasin samalla Hynkkyyn ilmaista sähköä neljän kWh:n edestä. Geeämmän kurapurkin hinta oli noussut melkein kympillä viime kesästä 24,90 €:oon/5l. Pitää pajaukolta varata aikaa öljynvaihtoon. Vaihtaisihan nuo itsekin mutta eipähän tarvi huolehtia jäteöljyistä.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ke Touko 18, 2022 12:14
Kirjoittaja tsaarela
Avoon vaihtui tänään tuoreet Dexokset ja OEM-suodatin. Olen ollut jo pitkään sitä mieltä, että kyllä sitä muutaman kympin maksaa siitä, ettei tarvi huolehtia jäteöljyjen logistiikasta. Tuli viime kerrasta viisastuneena tarkkailtua vanhojen öljyjen laatua ja kyllä se oli vielä ns. aivan kirkasta, niin kuin voisi parin tuhannen kilsan jälkeen odottaakin.

Pitää jossain välissä vaihtaa ilmansuodatin ja polttimot, vaikka epäilenkin satunnaisen toimimattomuuden syyksi ennemminkin kontaktihäiriötä.

Varasin parin viikon päähän ajan jousien vaihtoon. Tulee siis Viggenin OEM jouset H&R:ien tilalle. On tälle kesää niin monta rautaa taas tulessa, että ajattelin avon kanssa keskittyä ennemmin ajamiseen kuin rassaamiseen. Pienet nysväykset on asia erikseen.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: La Touko 21, 2022 22:28
Kirjoittaja tsaarela
Näemmä pitäisi ruveta tekemään kustomoituja työkaluja. Katto tahtoo ottaa taas kiinni tonneau coveriin. Ristinivel, murtopinni, sylinteri ja kaasujousi tuli vaihdettua viime vuonna, joten ristinivelen löysällä oleva kiinnitysruuvi jää jäljelle. Pitäisi saada se kireämmälle kuin mihin sormet pystyvät. Ongelmana on vain, että murtopinnin kiinnitysruuvi on väärin päin eikä sinne mahdu minkään sortin normaali kuusiokoloavain. Niitä on erikoismallisenakin, mutta ei saa yllättäen Motonetista. Pitää ostaa normimallinen ja rälläköidä se passeliksi.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Su Touko 22, 2022 06:22
Kirjoittaja tetammi
Onkohan tuossa kolkissa liikeradat ihan mekaanisia? Ng900 joutusin opettamaan ne uusiksi.

Tälläne ei mahtuis?
https://www.motonet.fi/fi/tuote/762068/ ... la-26-osaa

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Su Touko 22, 2022 06:47
Kirjoittaja tsaarela
Ei taida mahtua. Kokeilin pelkkää kuusiokolokärkeä, joka on varmaan 2,5 cm pitkä. Se mahtuisi ehkä ujuttamalla mutta ei oikein viitsinyt ruveta kokeilemaan, kun olisi todennäköisesti joutunut kalastelemaan sitä magneetilla tuolta pussin pohjalta.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Su Touko 22, 2022 08:42
Kirjoittaja jus
Tuo Teemun vinkkaama räikkäväännin ei tuo pituutta yhtään enempää kuin se kuusiokolokärki, ts. kärki menee keskiöstä läpi kutakuinkin kokonaan. Lukittuu kuitenkin hiukan ennen kuin holahtaa kokonaan läpi, joten on siinä joku olake estämässä kokonaan läpi menoa. Onnistuisiko lyhennetyllä kuusiokolokärjellä ja tällä räikkävääntimellä?

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Su Touko 22, 2022 12:12
Kirjoittaja tsaarela
Kuva

Työkalut hommia myöten. Kävin ostamassa halvimman Motonetin kuusiokolosarjan ja sahasin pari senttiä nelimillisestä avaimesta pois. Tämä mahtui hyvin sinne väliin ja sain ruuvin kiristettyä. Muutaman kerran edestakaisin sahatessa vaikutti, että suojus menee nyt ne ratkaisevat sentit taaksepäin.