Sivu 32/32

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ti Loka 25, 2022 10:47
Kirjoittaja tsaarela
Ohoh, ei ole tullut neljään kuukauteen päiviteltyä.

Avo on ollut nyt muutaman viikon talviteloilla uudessa pressutallissa, joka tuli ostettua 12 vuotta palvelleen vanhan tilalle. Uusi on vanhaa tilavampi ja vankkurikattoinen, joten luulisi lumien tiputtelun olevan helpompaa.

Kuva

Elokuussa tuli vierailtua Jyväskylässä Pro Car Servicellä. Avon Eibachit vaihtuivat Viggenin jousiin. Stance nousi hieman mutta autosta tuli kertaluokkaa mukavampi ajettava. Kuva heti vaihdon jälkeen. Stance on tuosta tullut piirun alaspäin. Kiitokset Rikulle ja kumppaneille hyvästä työstä!

Kuva

Elokuun lopussa tuli käytyä leimalla. Pari juttua pitää keväällä korjata huollon yhteydessä. Ensi kesällä joutuu myös kylmästöinnin ylipaineistamaan, jotta löytyisi vuoto.

Taas pitää puoli vuotta vartoa seuraavaa ajokautta.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: To Touko 04, 2023 13:14
Kirjoittaja tsaarela
Avo otettu tänään liikennekäyttöön ja verot maksettu samalla.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: La Touko 06, 2023 21:18
Kirjoittaja sabatti 96
Nätti peli! Eibachin setti olis kyl poikaa tuohon 😉

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: La Touko 06, 2023 22:08
Kirjoittaja tsaarela
^ Eibachien kanssa näytti nätiltä ja oli maantiellä hyvä ajaa. Ei vain soveltunut cruisailuun. Viggenin jousilla on mukavampi ja vaivattomampi ajettava, eikä tarvi sydän syrjällään ajaa joka töyssyyn.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: La Touko 06, 2023 22:25
Kirjoittaja sabatti 96
Ok, ite oon tykänny jousista... Makuasioista kuuluu kiistellä 😁

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: La Touko 13, 2023 10:20
Kirjoittaja tsaarela
Onko OG9-3/NG900 avon takaselkänojan anatomia kellekään tuttu? Vänkärin puolen lukitussalpa ei avaudu avaimesta kääntämällä ja kuskin puoli ei puolestaan tahdo lukittua. Kuskin puoli vaikuttaisi, että lukitustappi ei paina salpaa tarpeeksi perille ja vänkärin puolella epäilen, että vaijeri on venynyt.

Ajatus on ottaa koko selkänoja irti, jotta pääsee noita salpoja katsomaan ajatuksella. Vaijeria varten tarvisi se takalevy saada pois. Onko se käytännössä vain painettu paikalleen ja tiivistenauha pitää sen kiinnitettynä?

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ti Touko 30, 2023 18:56
Kirjoittaja tsaarela
EPC:een perehdyttyäni vaikuttaa, että pitää irroittaa nimenomaan verhoilu, jos haluaa vaijeriin päästä käsiksi. EPC:n perusteella vaijeri näyttäisi kulkevan jonkinlaisessa urassa tai putkessa. En sitä lähde nyt tässä vaiheessa tutkimaan. Tärkeämpi olisi päästä käsiksi kuskin puolen salpaan, kun se ei tahdo lukittua. Yhdellä purkaamolla olisi kokonainen avon takapenkki, mutta oli hinnaltaan vähän liika hapokas, kun ajattelee, että tarvisi lähinnä sen salvan.

Re: Se. Varma. Kotimainen. Ilman. Kattoa. - Oli: ”Projekti Kimalainen”

Lähetetty: Ke Syys 27, 2023 10:58
Kirjoittaja tsaarela
Hiljaiseloa ollut avon kanssa. Ajot jäivät suhteellisen vähälle, kun alustassa oli kolinaa ja katto söi hydraulinestettä. Ostin koiranluut, mutta syypää olikin iskarin alapään kiinnitys, mikä oli löysällä. No, koiranluut ei paljoa maksa, joten ovat sitten varalla.

Temppuileva jälkiasennussoitin tuli vaihdettua tehdassoittimeen. Radion muistipaikkojen välillä hyppiminen ja etukajareiden hiljaisuus on tavalla tai toisella johtunut useammasta adapterikaapelista ja/tai rattiadapterista. Tehdasmankalla kaikki toimii kuten pitää ja Sonykin vaikutti olevan täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kun testattiin Autoviihteen testipenkissä ilman ylimääräisiä johtosarjoja.

Ensi kesälle on ohjelmassa vielä kunnostamattoman katon sylinterin vaihto kunnostettuun. Onneksi on ylimääräisiä, niin voi talven aikana lähettää kunnostettavaksi.

Muuta työlistaa ensi kesälle:
- ottaa kiinni pari ”patinoitunutta” kohtaa pohjasta
- korjata pakarin lämpösuojan kiinnitys taka-akselin mutkan kohdalta
- ottaa jo ennen talvea irti takaselkänojan lukkiutumaton salpa ja korjata, jos pystyy, muuten metsästää toimiva tilalle.