Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Mutteriniiteillä pistimme kiinni pojan autoon. Vanhat rista muovitulpat pois ja mutteriniitti tilalle ja hyvin on pysynyt. Suosittelen :D
Mulla on kanssa 2D:ssä mutteriniiteillä ja pulteilla. Saas nähdä saako pultteja enää irti sitten, jos auto tulee joskus purettua. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
twirl
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Touko 23, 2007 21:31
Paikkakunta: Mikkeli/Ristiina

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja twirl »

Saabilta sai ainakin uusia alkuperäisiä parivuotta sitten kun kävin kyselemässä mut oli nii hinnakkaita että kävin hakemassa varaosaliikkeestä vastaavat muutamalla eurolla..
Osien Myynti = Nouto ja käteinen tai Rahat tilille ja lähetys vastaanottajan laskuun
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kuva
Kesävalssien myötä täten kesä alkanut. Tuommoset kasarimalliset huomiovalot asensin :o
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
kärkkäinen
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: La Tammi 28, 2012 13:54

Re: Ikuisuusprojekti -88 900i

Viesti Kirjoittaja kärkkäinen »

Olli Kinaret kirjoitti:Kuva
Harjoittelin tuossa nahkamaalin käyttöä takaniskatuilla. Oikeaa värisävyä ei löytynyt valmiina joten Tanen verhoilussa sekoitettiin silmämääräisesti "lähes sopiva" sävy. Sävyn löytymistä hankaloitti se, että kaikki penkit olivat kulahtaneet vähän eri sävyisiksi. Kyseinen väri on muutenkin aika kasari joten valmista värisävyä tuskin enää hyllyltä löytyy.

Aluksi puhdistin nahan liikkeestä lasipurkkiin saamallani pesuaineella (en tiedä mitä on, mutta on varsin toimivaa), jonka jälkeen aloin sienen palasella "tuputtamaan" maalia niskatukeen. Niskatuki oli siis ehjä pintainen, mutta epämääräisen nuhjaantunut joten maalia ei tarvinut kuin todella ohuen kerroksen. Annoin maalin kuivua yön yli ja vetäisin pintaan Leather Masterin hoitoaineen. Maali kuivui kosketusta kestäväksi muutamassa minuutissa.

Kuvassa näkyy ero käsitellyn(vas.) ja käsittelemättömän(oik.) pinnan välillä. Salaman kanssa sävyero näyttää huomattavalta, mutta paikoillaan autossa ja paljaalla silmällä katsottuna eroa ei helpolla huomaa.

Seuraavaksi siirryn kuljettajan istuimen kimppuun, joka ei sitten olekaan aivan yhtä helppo toimitus. Kuskinpukki on ilmeisesti joskus aikaisemmin jo kertaalleen maalattu kun näkyy "pensselin" jälkiä ja on hieman eri sävyä kuin vänkärin penkki. Selkänojan ovenpuoleisesta sivutuesta on myös pinta mennyt puhki joten maaliakin joutuu käyttämään reippaamin. Hankkimani maali on taas aika lailla vaaleampaa kuin nykyinen väri, joten joutuu varmaan vetämään molemmat etupenkit yli asti ettei näytä typerältä. :roll: Saas nähdä meneekö penkit pilalle.
Mistä tuommoista nahkamaalia saa?
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Paikalliselta verhoilijalta ostin.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Sumzi
"Aero"
Viestit: 317
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 12:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja Sumzi »

On muuten todella nätin näköinen nyt kun on nuo helmat! Löysit myös nuo etupuskurin päädyt! Vähän kiven alla ovat kun itsekin etsin niitä jopa pari vuotta...
Nahkamaalia voisin itsekin harkita oman Satkun penkkeihin. Tuliko ohjeet mukana vai jo entuudestaan tiedossa maalin käyttö? :? Oliko minkä hintasta, ja varmaan piti jollain ensin puhdistella penkit?
|#4178
|Saab 95L -76
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Huutonetistä ostin helmat, oli kiskot ja kaikki mukana, ja ihan inhimilliseen hintaakin vielä (olikohan 400€). Nahkamaalin hintaa en muista, mutta semmonen muistikuva ettei paljon kirpaissut, vein niskatuen malliksi ja sekoitivat siellä silmämääräisesti saman sävyisen maalin. Verhoomon jannu antoi suulliset ohjeet kun ostin niin vähän ettei koko purkkia, ja oli vähän semmonen kokeellinen homma muutenkin meikäläiselle. Pesuaineenkin sain vauvanruoka purkissa :o oliko jopa kaupantekiäisenä, enkä tiedä tarkemmin mitä oli. Eli ensin puhdistin, sitten töpöttelin maalin ja kuivumisen jälkeen hoitoainetta päälle. Hyvänä on pysynyt. No eipä siellä takana ole istuttukkaan, mutta ei ainakaan aurinko ole jättänyt jälkeä. Pesuaineena käy varmaan ihan mikä tahansa nahanpesuaine, satula saippuaa ovat kehuneet täällä foorumilla.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s helmojen asennusta

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Onko -88 T8:n ja -92 T16:n imu- ja ahtoputkissa eroja? Purin tuosta kolaroidusta t8:sta välijäähdyttimen ja putket ja ajattelin laittaa ässään. Eli siis meneekö heittämällä, vai pitääkö ranettaa/etsiä t16:n sopivat putket.

Sitten hommasin tuommosen takavalojen väliin tulevan heijastinpaneelin. Mitenkäs se on tehtaalla kiinnitetty, kun ruostekorjauksien jäljiltä ei jäänyt mitään reikiä/kiinnikkeitä takaluukkuun.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Taitaa paneeli olla rekkarikilven ruuveilla ja mahdollilsesti lisäksi 2-puoleisella teipillä. Ja välijäähy taitaa mennä sellaisenaan paikoilleen, eipä tietääkseni noissa ollut eroja, mutta onhan sitä ennenkin metsään menty :D.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Joo, mulla ainakin yhdessä cc Satkussa oli heijastinpaneeli, niin tuli samoilla ruuveilla millä rekisterikilpi. Taisin laittaa vielä heijastinpaneeliin bitumimattoa.

Samat Cuulerit on T8 Ja T16 Fyysisesti. Ainoa ero taisi olla, että jossain on muovipäädyt ja toisissa alupäädyt.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Karkasi hommat taas käsistä. Onko taka akselistoissa eroja -88 900 ja -92 900 välillä? Pistin hirvisaabin palasiksi ja otin talteen hyvän taka-akselin ja eturipustukset, jos hiekkapuhaltaisi ja maalaisi jollakin kestävällä "laivanpohjamaalilla" siistin näköiseksi. Ja saako og900:n jostakin uretaanipuslia?
Viimeksi muokannut Olli Kinaret, La Kesä 02, 2012 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Eipä ole noissa eroja, kun molemmissa on jo käsijarrukin taakse. Ja puslia saat tutkailla seuraavasta linkistä:

http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-7 ... ussningar/


Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Ei "#¤% kun on kalliita puslia :lol: Vajaa 800€ menisi pelkkiin pusliin! Onkohan nuo nyt sitten hintansa väärtejä, onko kokemuksia?
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Tänään tuli kasa uretaanipuslia. En sitten talouspoliittisista syistä johtuen viitsi puslata koko alustaa, vaan vaihdan vain väljät uretaanisiin. Lauantaina varmaan lisää juttua.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ikuisuusprojekti -92 900s piristystä?

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Kuva

Tämmöstä täällä, taka-akselin vaihto alkaa kun saan auton talbiteloille.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Vastaa Viestiin