Kaksiovinen vapariturbo

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Pihassa olevalle 2d:n raadolle tartti tehdä jotain, joten ryhdyin tuumasta toimeen.

Ainekset:
900c 2D M89 (juhlakaasari, rullaava kori ilman sisustaa ja moottoria)
900 3D T8A M88 (pisteosaa ja sisusta)
900 4D i16 M91 (sähköt, moottori, vaihdelaatikko, pisteosaa)

Kuinkas sitten kävikään..

Homma alkoi sillä, että piti siivota tallia ja tallin pihaa. T8A oli luovuttanut aiemmin vaihdelaatikkonsa Finkkuun. i16 oli siinä hapessa, että en jaksanut alkaa hitsaamaan leimalle ja olin sattunut lupamamaan sisustan siitä Simo_V:n projektiin, joten eiköhän paali kutsu sitäkin. 2D taas oli pelastettu kaverin pihalta paalituomiolta, koska oli kohtalaisen kovapeltinen ja olin aina halunnut kaksiovista satkua.

Nurkkiin oli kertynyt kaikenlaista sulovileeninä tulevaan tarpeeseen ostettua osaa.. DI88-setti, og-aeron helmat, turboja, T16-pakosarja, jne jne.

Aloitin projektin tutkielmalla LH2.4:n "turbotus". Katselin huoltokirjasta, että M91 LH2.4 turbo ja vapari sisältävät keskenään pitkälti samat komponentit IMMua myöten, joten iskin i16:n koneeseen turbon suuttimet ja LH2.4-purkkiin netistä waretetun M91 kat-turbon softan. Ekalla tulille, eikä polttanut Check Engineä tai mitään. Lupaavaa.

Siispä nostin moottorin pois ja purin autosta johtosarjat pois Jokke_A:n avustaessa.

Seuraavaksi kaivelin hyllystä T16-pakosarjan, T8A:n koneesta Garretin kolmosen öljyputkineen ja jostain toisesta hyllystä vesijäähdytteisen manuaaliturbon alavesiletkun. Ruuvasin turbon öljy- ja vesikiertojen proput irti i16-koneesta ja asensin pakosarjan, turbon ja öljy+vesiputket. Kaivelin jostain esiin vanhat tonnarista jääneet 10tkm ajetut BCPR7ES-11:t ja ruuvasin nekin paikalleen, sitten vaihdoin venakopan tiivisteen ja asensin DI-kasetin paikalleen.

Vielä pitäisi jaksaa laittaa 9000 pitkälohko-2.3T:stä shutterilevy hihnapyörän alle ja vaihtaa DI88:n kanssa yhteensopiva liitin asentoanturin perään, lisäksi turbon ja lootan välinen tukirauta puuttuu. Toivottavasti muistan pistää nämä ennenkuin sovittelen konetta keulille.

Kun olin roplannut moottoria mielestäni tarpeeksi, siirryin raakakorin kimppuun. Vanha kaasarin johtosarja ulos 2D:stä ja M91 satsia tilalle. Sopi hyvin. Kojelauta ulos ja i16:n kojelauta paikalleen (kiitos nostoavusta, f-19).

Sitten vähän liitinten kytkemistä, jonka jälkeen aloin purkamaan sisustaa T8A:sta ja asensinkin sen sitten samana päivänä 2D:n uumeniin. Etupenkit on vielä ruuvaamatta paikalleen, muutenkin sisustasta puuttuu vielä nippeleitä, mutta kaikki ajallaan.

Äänenvaimennuksen otin i16:sta. Tuossa juhlakaasarissa oli vaimennusmatot pelkästään etupenkkien alla, mutta nyt on takanakin matot ja asensin myös rintapeltiä vasten tulevan vaimennuksen paikalleen.

i16 luovutti myös kytkimen ja jarrun pääsylinterit ja kaikenmoista ruuvia ja kumitulppaa, jotka olivat 2D:stä kadonneet tai puhkottu. Takakontin lukkomekanismi oli myös jotenkin sökönä 2D:stä, joten otin senkin i16:sta.

Sitten alustan kimppuun. Ohjausvaihde ilmestyi esiin T8A:sta, samaten etujouset. Etukallistuksenvakaaja nyt jo edesmenneestä Supparilta saadusta i16:sta. Etujarrut otin sellaisenaan T8A:sta, uudet pallonivelet motonetistä. Vaihdoin eteen jarruputket ja letkut, vanhat oli ihan lakritsia ja näkkileipää.

Seuraavaksi pitäisi varmaan laittaa etuiskarit, etuvakaaja ja raidetangon ulkopäät paikalleen, sitten voisi työnnellä auton sisään ja nostaa moottorin paikalleen.

Takapäähän pitää vaihtaa jouset ja iskarit myös, pihalla on jossain pressun alla taaksekin kallistuksenvakaaja, joten lyön senkin paikalleen.

Kuvia voitte pällistellä osoitteesta http://jope.fi/saab/2d/ ja naputtelen tänne lisää, jahka projekti etenee.

Alunperin piti tehdä tämä auto ihan nälkäbudjetilla ja 100% tallista löytyvillä B-osilla, mutta siinä vaiheessa, kun T8A:n iskarit eivät ottaneet irrotakseen ilman laikkakonetta, mieleen alkoi hiipimään, että tavoitteesta voisi vähän tinkiä ja ostaa enemmänkin uutta osaa. ;-)

Comebackikin tuli näemmä sitten tehtyä, ei mennyt ihan vuotta. En taida uskaltaa kuitenkaan projektit-osion ulkopuolelle vielä. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kappas kehvanaa, Jope on back ja intoa täynnä :lol:
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tässä on meille kiinnostavaa luettavaa tulevan hankkeen osalle. :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kiitos kiitos, carimat. :-)

Aikaa kuluu, rojekti etenee hitaasti.

Viimeaikoina etuvakaaja ja hammastanko löysivät lopulliset sijansa ja auto työnnettiin sisään.

Paikkailin vähän vetarintunneleista ja akun alta löytyneitä reikiä. Joskus pitää harkita vetaritunnelien räjäyttämistä, jos auto jää itselle, siellä oli vähän edellistenkin omistajien ratsupaikkoja.

Puskurit meinasin ottaa i16:sta, mutta se auto oli saanut jonkun kulmapusun, joten etupuskurin kuori oli siirtynyt sivusuunnassa runkoon nähden, eikä oikein istunut muuhun autoon. Takapuskuri taas oli niin hyvässä hapessa, että pultit napsuivat poikki, kun ruuvailin sitä irti.

Siispä T8A:sta puskurit ja pikkuisen vuolemalla combin takapääkin sopi sedaniin paikalleen. Nyt on sitten oikein grafiitinharmaat turbon puskimet paikallaan. Ei todellakaan missään hyvässä maalissa, mutta koko auto on mattapintainen, niin eipä tuolla mitään väliä ole.

Kerron taas joskus lisää, kun on tapahtunut tarpeeksi.. Kuvagalleria päivittyy tiheämmin, kuin projektikertomus.. Yritän aina muutaman räpsiä, jos tulee jotain mielenkiintoista vastaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jotain pientä on tapahtunut, asentelin sähkölasit + peilit + keskuslukon hilut oviin ja samalla vaihdoin T8A:n ovipahvit paikalleen. Pujottelin ruiskun johtoja paikoilleen ja kiinnitin ohjaustehostimen säiliön.

Akkuteline on paikallaan, sain myös puuttuvat osat pakoputkesta (kiitos, Jokke A!), joten nyt hormi on enää katalysaattorin tiivisteitä vailla.

Pitäisi varmaan lyödä katista rautakanki läpi, vaan olkoon nyt tulppana alkuun. Lambdamutteri pitää hommata ja hitsata DP:hen kiinni, ryssiksessä ei ole sille kierteitä, kun on T8A:sta.

Kumiset moottorintuet vaihtuivat hydraulisiin.

Ihmettelin myös vähän moottoria, eli asensin turbon tuen paikalleen ja hihnapyörän alle shutterilevyn DI88:a varten. Tähän väliin vinkki kaikille OG:seen suorasytkästä haaveileville; pitkälohkoisen B234-turbotonnarin shutteri käy suoraan OG:n EZK-hihnapyörään ilman sorvauksia (DI/APC ja Trionic5.2).

Siinä konetta tutkiessani hoksasin myös, että huohotus pitää järjestää johonkin muualle, kuin kaasuläpän etupuolelle. Taidanpa pistää sen letkun vaan limsapulloon ja tulpata ylijääneet reiät.

Kai se vielä joskus kulkee, saas nähä.
Viimeksi muokannut Jope, To Marras 19, 2009 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Oletpas sä touhunnut sitä taas paljon eteenpäin, koska viimeksi näin kun olit etujousten kimpussa.

Hienoa nähdä hieman erillainen projekti taas vaihteeksi, kun yleensä tupataan kaikki uutta osaa ja auto tulee maksamaan monta kertaa yli auton oikean arvon, joka ei ehkä ole kovin fiksua ja itse kuulun tähän ryhmään myös.

Taitaa olla sinullakin Jope loppu kustannus aika pieni vaikka tietysti työmäärä on aika iso, mutta antaahan tuo harrastus paljon takaisinkin!

Mutta tällä menolla pääset keväällä kruisailemaan jo! :)

Tsemppiä ja apua täältäkin suunnasta löytyy tarvittaessa. Näyttää Turun seudun saabistit muutenkin olleet auttamassa.

- Matti
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hehe, thanks..

Halvaksi tosiaan tulee, suurimmat investoinnit on tehty jo kauan sitten kun on tullut osia ja purkuautoja haalittua kaikki nurkat täyteen. Ihan mukava breikki Finlandian jälkeen tämä, ei tarvi niin hampaat irvessä tehdä, kun auto tulee ihan täysin leikkikaluksi ja tutkimuksen kohteeksi.

Uutta osaa ostan tähän lähinnä silloin, kun vanhan käyttö on vain typerää. Ikivanhat jarruputket ja letkut esimerkiksi vaihtuu jo ihan oman turvallisuuden vuoksi, ei pelkästään katsastusinssiä miellyttääkseni. :-)

Laitoinpa tuossa joutessani koneen keulille ja kiinnitin muutaman letkun ja johdon..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kaikennäköistä viritelty tänä iltana..

- vanhojen sähkölasien kytkimet uuteen johtosarjaan
- moottorin letkuja, sähköjohtoja ja syyläri paikalleen
- ic:n kannatinraudat paikalleen (!)
- vetarien tripodit putsattu ja vetarit ja navat laitettu paikalleen

Tuli yllättävä osatarve. LH-ruiskulla varustetusta 16v turbo-OG:sta tarvitsisi seuraavat:

- Ilmansuodatinkotelon ja lokarin välinen torvi. Tämä on kaikissa turbossa sama, myös 8v, jostain syystä mulla ei ole enää ainuttakaan tallessa. :-(
- Immun ja turbon välinen muoviputki ja kumikurtut. Tämä löytynyt, suurkiitokset Carimat!
- Bypassin ja läppäkotelon välinen letku.

Jos löytyy, niin ottakaahan yhteyttä.

Huomionarvoisena seikkana, vaikka ilmaboksi onkin sama vaparissa ja lh-turbossa, niin kansi on hieman eri kulmassa. Laitoin boksin sellaisenaan vaparista paikalleen ja ihmettelin, kun tuo imuputki tuntui olevan selkeästi liian lyhyt. Ongelma ratkesi toki helposti avaamalla ilmaboksin kannen klipsit ja pyöräyttämällä kantta pikkaisen myötäpäivään, sitten klipsit takaisin kiinni. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eilen oli aika intensiivinen talli-ilta.

Kahdesta taka-akselikompleksista yhdistetty yksi, jossa on vakaaja, uudet jarruputket/letkut ja uudet jarrusatulat.

Aika hyvin vastusti takaiskarien pultit, mutta rälläkkää kun näytti, niin taipuihan se viisaampi.

Taakse vaihdettu jouset ja iskarit, eteen asennettu iskarit ja pallonivelten pultit paikalleen.

Iskin joutessani myös kaksi takimmaista palaa pakoputkesta paikalleen.

Kohta pääsee jarruja ja kytkintä ilmaamaan, toivottavasti ei ole sylkyt porsineet seisonnasta.

Bilteman kiinalaiset uusiotuotanto-takasatulat vaikutti hyviltä, ainakin kässärin säätö näytti onnistuvan ja muutenkin ihan kokonaislaadukkaan oloiset. Näistä on kuulunut paljon vaihtelevaa raporttia, ehkä muistan kertoa käyttökokemuksistani myöhemmin.

Taka-akselin vasemmanpuoleinen kiinnityspanta oli myös ruostunut paskaksi, joten se kaiveltiin puhtaaksi ja hitsasin sen taas kiinni. Reaktiotangot saivat lisäksi uudet etupään helat.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kylläpäs kävi oikea elämä saab-elämän tielle. Nyt kuitenkin pääsin taas kiilaamaan yhden talli-illan.

- jarrut ja kytkin ilmattu
- virtalukko asennettu
- käsijarruvaijerit säädetty
- nopeusmittarin vaijeri asennettu
- vaihdekeppi keskitetty (käytin tuurnamenetelmää, löytyi kerrasta kaikki pykälät)
- IC, imuputki ja ahtoputket asennettu

Ja jotain muuta pientä näpräystä.

Ensistartti senku lähenee, DI pitäisi vielä kytkeä auton johtosarjaan ennenkuin voi alkaa haaveilemaan avaimen kääntämisestä.

--

Day two:

Lambdamutteri hitsattu downpipeen, ekotekona katalysaattorin sulaneet sisälmykset naputeltu roskikseen, pakoputki asennettu.

Lisäksi jotain pientä konehuoneen puolella. Tänään uskalsin pistää autoon ekaa kertaa virrat päälle.. Takavalot eivät pala kunnolla, aika pahasti kontaktit hapettuneet. Liippasin niitä vähän hiekkapaperilla, mutta täytynee ottaa viila esiin ja lisäksi läpikäydä johtosarjan pään kontaktit, osa oli vähän lytyssä. Sain vasemmalta takaa jo melkein kaikki valot palamaan luotettavasti tuolla hiekkapaperikäsittelylläkin.

Sedanin takavalojen suhteen en usko mihinkään lisämaadoituksien vetoihin. Siellä on liittimet joissa on hapettumaa. Otetaan hapettuma pois, valot alkavat toimimaan. :-)

Ruuvailin nastarenkain varustetut sunburstit alle vielä lopuksi ja laskin auton pois pukeilta niiden varaan.

Seuraavalla tallireissulla harrastetaankin pääosin sähköhommia. DI ei ole vielä kytketty, jaksoin tosin jo vertailla skemoista, että mistä tarvittavat signaalit ja käyttöjännitteet tulevat ja menevät. Sisäpuolella pitäisi sähkölaseille kehitellä sulakkeet paikalleen, sitten ruuvailla keskikonsoli, yms. sisustan palaset paikalleen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Noniin. DI:n sähköt vedetty. Laitoin vielä samoin kuin tonnarin skemassa, eli akulta jatkuva, LH:n pääreleeltä 82B ja +15 virtalukon takaa. Kaikki olis voinut ottaa +15:stä, mutta onhan se nyt paljon siistimpi näin.. :-)

Länttäilin kylkiin mutteriniitit aeron helmojen kiskoja varten, pitää vielä käydä ostamassa sopivia koneruuveja huomenna.

Vetelin alipaineletkut konehuoneeseen ja ihmettelin takavaloja, nyt vois olla toivoa saada leima niiden puolesta, vaikka ei ihan kaikki ajovalot palakaan. Pitää debugata lisää, kun jaksan.

Kaatelin glykolit ja ohjaustehostimen litkut koneeseen, ensistartti senkuin lähenee.

Takaspoilerinkin ruuvasin paikalleen. :-D
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kell suorasytkä-OG on, hän siitä videon nettiin postatkoon.

Tänään päätin, että ensisavut otetaan suorasytkällä, mutta homma ei edennytkään ihan niin suoraviivaisesti.

20l bensaa loroteltiin tankkiin, mutta ei pelittänyt.

Ihan ensimmäiseksi ihmetytti, että miksi check engine palaa kokoajan.

Syy löytyi melko äkkiä, kun vertailin kytkentöjä. Olin kytkenyt +15:n ja RPM-signaalin EZK:n liittimestä katkottuihin johtoihin. EZK:n kytkiksen olin katsonut townsendimports.com:sta, ja se olikin tonnarista. 9000:ssa on sekä RPM että check engine-signaali keltaisilla johdoilla, OG:ssa taasen RPM sininen ja CEL keltainen. Arvaattekin varmaan mitä kävi, siirsin RPM-signaalin siniseen johtoon ja check engine alkoi pelittämään normaalisti.

Vaan RPM-signaali ei sytkyttänyt lainkaan, vaikka kuinka starttaili. Lisää pohdintaa ja huomasin, että olin laittanut ristiin kampuran asentoanturin ja toisen DI-kasetille menevän liittimen. Pikkaisen rykimistä ja punastelua, liittimet oikein päin ja johan alkoi RPM pulssittamaan.

Vieläkään ei tosin starttaa, alkoi jo vituttamaan. Sattumalta huomasin, että virtalukon pohjasta oli X-karvaan menevä punainen johto irronnut jostain syystä. Tämä paikalleen ja kolmannella pyöräytyksellä käymään. Mahtavaa!

Lisäksi asentelin aeron helmoja, ne on vielä pulttaamatta alapuolelta kiinni, ja ruuvailin sisustaan polvisuojan ja keskikonsolit paikalleen.

Huomenna vois väsätä jotain muuta sitten.

Jos jollakulla on viistokeulasedanin takapuskurin jatkeet ylimääräisinä, niin olen kiinnostunut. Mulla on yhdet, mutta ne on lumikinoksen keskellä varaosa-auton kyljissä kiinni. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Tälläerää jäi saavutukset aika vähäisiksi, kuskin penkki vastusti ihan sikana, kun toinen alalenkki vääntyi, mutta tarpeeksi kun huutokiroili ja rynkytti, niin kyllähän se sieltä nousi. Kiskot suoraan ja takapidike takaisin muotoihinsa, ja sain penkin paikalleen ja homma bueno.

Pop-niittailin helmoja oviin kiinni, päätypalikat on vielä kiinnittämättä, jääköön ensi kertaan.

Takapuskuria mallailin myös paikalleen, mutta tuo combin puskin on selvästi vähän eri muotoinen, aika pinteeseen se taitaa jäädä..

Jos lähtis kotiin mamman kainaloon, ensi viikolla ehkä sitten jatkuu taas. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Jope
-
Viestit: 4166
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hmm, olisko sulla viistoon sedaniin takapuskinta + jatkeita jossain irrallaan?

Combin jatkeet ja puskuri on itsellänikin, mutta se takapuskin ei ole kovin yhteensopiva (pitäis ruuveilla väkisin kiristää muotoonsa) ja takajatkeet ei mene ilman että kaventaa + repii kiskot veke ja sitten kiinnittää ruuveilla ja sialla..

Pihalla olis yhessä autossa lumikinoksen keskellä noi jatkeet, takapuskin on siinä sitä sorttia, että pultit katkes kun irrottelin muttereita.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Kaksiovinen vapariturbo

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Jope kirjoitti:Hmm, olisko sulla viistoon sedaniin takapuskinta + jatkeita jossain irrallaan?

Combin jatkeet ja puskuri on itsellänikin, mutta se takapuskin ei ole kovin yhteensopiva (pitäis ruuveilla väkisin kiristää muotoonsa) ja takajatkeet ei mene ilman että kaventaa + repii kiskot veke ja sitten kiinnittää ruuveilla ja sialla..
.
Eikös puskuri sovi juuri noin päin paremmin eli joutuu leikkaamaan pienet palat pois takavalojen reunasta? Aikoinaan vaihdettiin puskurit ristiin 5d-4d satkuun ja 5d jäi välit takavalojen viereen.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Vastaa Viestiin