Ruvettiin sitten eilen iltana pistämään konetta pienempään muotoon. Olisi tarkoitus saada irti ja uusia tiivisteet ja rempata toinen kansi ja pistää jäykemmät venttiilinjouset siihen. Sitten kytkin laitetaan kanssa uusiksi jospa sinne tuon viggenin kytkimen sais heitettyä.. Alusta päivitys tulee kanssa samalla. Tulee uudet H&R jouset ja koni sport iskarit, powerflex uretaani puslat uusine tukivarsineen, samaten tulee uudet etutolpat kaikkine osineen. Ja on tuolla tallissa kanssa valmiina kaikki 3 kallistuksenvakaajaa jotka tietty on orkkista paksumpaa Mutta tässä nyt kuvia eilisestä purusta.
keulasta päin hieman purettuna
Päältä päin. Huomaa kaverin löytämä täydellinen tölkkiteline purkuhommissa
Jos ton koneen nyt sais tiiviiksi ja putsattua. Sitten viggenin kytkin ja keventäis vauhtipyörää hieman, poistetaan tasapainotusketju, 3tuuman pakoputkisto mieluiten rosteria mutta saa nyt nähä kui käy.. Kanteen tulee jäykemmät jouset ja venoihin R-seetit. Uusia nokkia ei tällä kertaa tule mutta ehkä ens talvena... tai riippuu mitä löytyy myynti foorumilt Ööh tulikohan muuta.. nojoo sitten lastutetaan ja otan irti sen minkä saa tolla setillä. Ainiinjoo tuleehan siihen 2,5" rosteri ahtoputkisto ja orkkis kokosilla silikoniletkuilla ja sitten uus välijäähy. Oli viime kesänä kiinnni tuo viggenin jäähy mutta siitä ei paljo iloa ollut
Sainpahan eile sirrettyä moottotoria laatikoineen tuonne sivummalle ja purin siitä noita ylimääräsiä osia irti kun vien sen sitten pajalle tarkistettavaks ja pestäväks . Saa sitten uuteen kuntoon. Saakuli sentään kun noita putltteja ja muttereita on tuolla välissä ja niitä ei saa kunnolla pois.. Ja toinen juttu joka ärsyttää on se että miksi ei kaikki voi olla pultteja kun siellä on kuusiokoloa torxia ja pulttia... Viime talvella kun purin tuota hiton öljypohjaa irti niin sain taistella monta päivää niiden torx40:sten kanssa. Katkes 5 torx kärkee kaikki eri valmistajalta. Oli pultti pyssyy ja tuli lyötyy ja räikkää ja lämpöö ja iskuu . No lähti se sit viimein kunnon sodan jälkeen oli aika tyytyväinen olo. No nyt siellä on normi pultit. Öljypohja hitsattiin silloin viime talvena kun entinen omistaja oli vissiin käyny vetää vähä off-roadausta niin eiköhän se tänä vuonna vieläkin vuotannu... prkl sentää.. no pitää uus käyä nappasemas jostai.
Nonnii sain taas purettua hieman moottoria. Laatikko,kytkin vauhtipyörä, ja muut hilppeet öljypohjineen on irti toisistaan. Nyt meinasin irrottaa tuon kampuran tuosta ja viedä sen sit tarkistettavaks. Funtsailen vielä että irrotanko männät ja pistän uudet renkaat ja hoonanko ne sylinterit... varmaan teen ku kaikki on irti. Sain myös mun ultra matalaan talliin asennettua uuden loisteputkivalaisimen ja pistettiin uus pöytä pystyyn nurkkaan ja vaimo hankki joululahjaksi uuden työkalukaapin niin ny kyllä pärjää ainaki hetken pistän kuvia myöhemmin ku jaksan kameran tai enemmänki muistan ottaa mukaan
Ehottomasti lohko mittauksille ny samalla ja siihen kevyt hoonaus ja uudet männänrenkaat!! Kantsii kattoa myös dekkipinnan kunto, että oisko tarvetta plaanata sekin. Monesti näissä vanhoissa ruoskissa on unohettu se jäähytysnesteiden vaihto jonka seurauksena tulee sitte syöpymiä vesikanavien ympärille.
ps. kepakkos o ilmestyny postiin..pitää alkuvuodesta tekasta se lyhennin.
Osaako joku muute kertoa mulle että mikä tuon pikku tapin tarkotus tuossa läppärunkoon kiinni tulevalla laipalla on?? On myös orkkiksena mutta mitä se tuossa tekee...?
9000CSlow kirjoitti:Osaako joku muute kertoa mulle että mikä tuon pikku tapin tarkotus tuossa läppärunkoon kiinni tulevalla laipalla on?? On myös orkkiksena mutta mitä se tuossa tekee...?
Se musta moottorin suojamuovi ottaa kiinnityksen siihen tappiin. Toisen kaksi vastinreikää löytyvät sitten suuttimien yläpuolelta kannen vierestä.