96 -71

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Kun kaks :saab: ia saa myytyä, on pakko saada yksi lisää. Eli siitä johtuen tapahtui seuraavaa..

Tollanen beige kuupan herkku tuotiin keskiviikkona pihaan ja se olisi tarkotus ottaa pienimuotoisen kunnostuksen alle lähiviikkoina 95 projektin kaveriksi. Tarkoitus ei ole alkaa yhtä suureen rojektiin, mutta saas nähdä kuin äijän käy :lol: .

Yleis olemukseltaa hyvin ryhdikäs tapaus ja pisteosiltaan vaikuttaa täydelliseltä. Maalipinta mattaantunut, mutta kromiosat ovat säilyneet mielestäni todella hyväkuntoisina. Jarrut on muuttunut ajanmyötä tiedottomiksi ja niistä pitänee aloittaa. Pääaiheena rojektissa tulee olemaan saattaminen leimakuntoon ja yritys päästä 2010 WST kinkereihin. Yhtään kuvaa ei autosta vielä ole kerinny ottamaan, ku aina kotiin tullessa alkaa olee pimeetä.

Näillä puitteilla aljetaan ja laitetaan lisää raporttia jahka saadaan helmiorvokki lämpimään talliin tarkempaa tutkailua varten.
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Lapasestahan se taas tietenkin lähtee :lol: Niinhän se näitten kanssa tuppaa käymään. Onnea projektiin.
Petri Tyrkkö
"Viggen"
Viestit: 691
Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja Petri Tyrkkö »

#544
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

No sepä juuri :mrgreen: . Huomenna ku saa saksanruosteraudan väreihin, niin vois koittaa laittaa kuuppa käymään ja ottaa päiväsnäöllä muutaman kuvan kotonurkissa.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Sunnuntaina saatiin kuuppa tulille ja muutamia kuviakin tuli napsittua. Vielä ku kerkeis siirtää ne koneelle, ni olis jotain dokumenttiakin esittää.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

No niin, nyt olis niitä kuvatuksiakin saatu lisättyä http://picasaweb.google.fi/Mikko.Neva/Saab9671#

Siitä se sitten lähtee jahka saadaan auto lepäilemään lämpimään tarkempaan hämmästelyyn. Tarkotus olis koittaa saada talliin edes käymään talvitapahtuman jälkeen. Kaverin vito on loppusuoralla ja sen jälkeen täytyy -74 tuplis ottaa sisälle lämmittelemään ennen Nokian retkeä.
Viimeksi muokannut MNeva, Su Helmi 07, 2010 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Noniin nyt on kajakki saatu lämpimään talliin pukeille. Lähemmän tarkastelun tuloksena löytyi jonkun verran heppailtavaa ja hivenen tuli jo perkaamista alotettua vasemman puolen vetarin tunnelista. Purkamisen koitan pitää minimissä, jotta olisi jokin mahdollisuus saada jossain vaiheessa leimattua. Muutaman kuvan lisäsin albumiin http://picasaweb.google.fi/Mikko.Neva/Saab9671#
Juha K
"Hölösuu"
Viestit: 1131
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2007 13:48
Paikkakunta: Oulu

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja Juha K »

Onhan se vähän alkanut tuo ruoste pesää tekemään tonne normi paikkaan.
A.L.
"Hölösuu"
Viestit: 1721
Liittynyt: Pe Marras 03, 2006 16:56
Paikkakunta: Teuva

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja A.L. »

Jokohan omassa tohtisi pian katsoa tuonne tarkemmin..
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Ihan peruspaikoissa on korroosio ottanut vallan. Ei tää kuitenkaan oo likikään niin paha mitä toi vuotta vanhempi farmariversio. Ja niin kauan on kaikki hyvin kun peltiä, lankaa ja suojakaasua saa rahalla :mrgreen:

A.L. Kannattaa tutkia noita peruspaikkoja ennekuin on liian myöhästä. Voi päästä vähälläkin.

Tänään sain hiukan tolpan alapäätä hahmolleen ja siitä muutaman kuvan lisäsin galleriaan.
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Vetaritunneli alkaa oleen hyvällä mallilla, oikeestaan ei puutu kuin apuluukkujen hitsailu umpeen. Sen verran tutkein toista puolta että taitaa olla sama homma edessä. Muutama kuva taas lisätty http://picasaweb.google.com/Mikko.Neva/Saab9671#
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Nyt alkaa kuskinpuoli oleen voiton puolella. Korjatut kohdat maalattuna ja koko sisälokari massattuna. Huomenna jos sais tukivarret ja vermeet takasin paikalleen. Takajarrujen pöyhintää jo hiukan alotellu ja siellä ei ainakaan mitään kummempaa ole muuta ku jarruputket, letkut ja kengät uusia. Sylinteritkin ehkä laitan kun niitä uusia hyllyssä on, mutta katotaan säästetäänkö niitä vielä tulevaisuutta varten. Pakoputki täytyy laittaa alusta loppuun ja aatteli laittaa simonsin putkiston, kun se on sängyn alla reilu kaks vuotta odotellu.

Muutama kuva taas lisätty, tosin ei ihan viimesimmästä hetkestä http://picasaweb.google.com/Mikko.Neva/Saab9671#
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Ompas nättiä jälkeä, kelpaa noita paikkauksia esitellä koko kansalle :)
#3834
MNeva
"Viggen"
Viestit: 504
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2003 18:25
Paikkakunta: Söörmarkku

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja MNeva »

Tänään rojekti eteni taas hivenen. Vasen puoli on iskaria ja jarrun ilmausta vailla valmis. Etujarrut sain korjustettua, uutta tuli männät (vanhat oli melkosesti syöpynyt käyttämättömyyttään), tiivisteet, letkut ja palat. Jarrulevyt oli ruosteiset mutta ei juurikaan kuluneet joten ne meni putsaamalla. Satulat ei ole pahan vanhat kun eloksointia on vielä näkyvissä. Samalla tuli rasvailtua nivelet ja hantin puolelle täytyy vielä laittaa ehyt jarruputki.

Pakoputken pudottelin alas, ei juuri koneita tarvittu kun oli sen verran hapan että katkeili ihan itsekseen. huomenna jos pääsis simonssia sovitteleen, ku takajarrujen letkut tulee vasta tiistaina.

Kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa palautumaan elävien kirjoihin. Kuvia muutama lisätty.
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2280
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Re: 96 -71

Viesti Kirjoittaja jt »

MNeva kirjoitti: Jarrulevyt oli ruosteiset mutta ei juurikaan kuluneet joten ne meni putsaamalla. Satulat ei ole pahan vanhat kun eloksointia on vielä näkyvissä.
Siinä mukana tulleessa sinikantisessa vihkossa on muistaakseni maininta "bromsar allt ny" tjsp. jossain vaiheessa tuon vaunun vaiheita. Olisko olleet sellaiset tehdaskunnostetut satulat, joita 90/99/900 -sarjaankin on saanut...

terv. jt
Vastaa Viestiin