Sivu 1/3
96 -71
Lähetetty: Pe Tammi 22, 2010 22:20
Kirjoittaja MNeva
Kun kaks

ia saa myytyä, on pakko saada yksi lisää. Eli siitä johtuen tapahtui seuraavaa..
Tollanen beige kuupan herkku tuotiin keskiviikkona pihaan ja se olisi tarkotus ottaa pienimuotoisen kunnostuksen alle lähiviikkoina 95 projektin kaveriksi. Tarkoitus ei ole alkaa yhtä suureen rojektiin, mutta saas nähdä kuin äijän käy

.
Yleis olemukseltaa hyvin ryhdikäs tapaus ja pisteosiltaan vaikuttaa täydelliseltä. Maalipinta mattaantunut, mutta kromiosat ovat säilyneet mielestäni todella hyväkuntoisina. Jarrut on muuttunut ajanmyötä tiedottomiksi ja niistä pitänee aloittaa. Pääaiheena rojektissa tulee olemaan saattaminen leimakuntoon ja yritys päästä 2010 WST kinkereihin. Yhtään kuvaa ei autosta vielä ole kerinny ottamaan, ku aina kotiin tullessa alkaa olee pimeetä.
Näillä puitteilla aljetaan ja laitetaan lisää raporttia jahka saadaan helmiorvokki lämpimään talliin tarkempaa tutkailua varten.
Re: 96 -71
Lähetetty: Pe Tammi 22, 2010 22:41
Kirjoittaja Juha K
Lapasestahan se taas tietenkin lähtee

Niinhän se näitten kanssa tuppaa käymään. Onnea projektiin.
Re: 96 -71
Lähetetty: La Tammi 23, 2010 17:06
Kirjoittaja Petri Tyrkkö
Re: 96 -71
Lähetetty: La Tammi 23, 2010 21:32
Kirjoittaja MNeva
No sepä juuri

. Huomenna ku saa saksanruosteraudan väreihin, niin vois koittaa laittaa kuuppa käymään ja ottaa päiväsnäöllä muutaman kuvan kotonurkissa.
Re: 96 -71
Lähetetty: Pe Tammi 29, 2010 19:28
Kirjoittaja MNeva
Sunnuntaina saatiin kuuppa tulille ja muutamia kuviakin tuli napsittua. Vielä ku kerkeis siirtää ne koneelle, ni olis jotain dokumenttiakin esittää.
Re: 96 -71
Lähetetty: La Tammi 30, 2010 22:59
Kirjoittaja MNeva
No niin, nyt olis niitä kuvatuksiakin saatu lisättyä
http://picasaweb.google.fi/Mikko.Neva/Saab9671#
Siitä se sitten lähtee jahka saadaan auto lepäilemään lämpimään tarkempaan hämmästelyyn. Tarkotus olis koittaa saada talliin edes käymään talvitapahtuman jälkeen. Kaverin vito on loppusuoralla ja sen jälkeen täytyy -74 tuplis ottaa sisälle lämmittelemään ennen Nokian retkeä.
Re: 96 -71
Lähetetty: Su Helmi 07, 2010 19:58
Kirjoittaja MNeva
Noniin nyt on kajakki saatu lämpimään talliin pukeille. Lähemmän tarkastelun tuloksena löytyi jonkun verran heppailtavaa ja hivenen tuli jo perkaamista alotettua vasemman puolen vetarin tunnelista. Purkamisen koitan pitää minimissä, jotta olisi jokin mahdollisuus saada jossain vaiheessa leimattua. Muutaman kuvan lisäsin albumiin
http://picasaweb.google.fi/Mikko.Neva/Saab9671#
Re: 96 -71
Lähetetty: Ti Helmi 09, 2010 14:29
Kirjoittaja Juha K
Onhan se vähän alkanut tuo ruoste pesää tekemään tonne normi paikkaan.
Re: 96 -71
Lähetetty: Ti Helmi 09, 2010 16:27
Kirjoittaja A.L.
Jokohan omassa tohtisi pian katsoa tuonne tarkemmin..
Re: 96 -71
Lähetetty: Ti Helmi 09, 2010 20:30
Kirjoittaja MNeva
Ihan peruspaikoissa on korroosio ottanut vallan. Ei tää kuitenkaan oo likikään niin paha mitä toi vuotta vanhempi farmariversio. Ja niin kauan on kaikki hyvin kun peltiä, lankaa ja suojakaasua saa rahalla
A.L. Kannattaa tutkia noita peruspaikkoja ennekuin on liian myöhästä. Voi päästä vähälläkin.
Tänään sain hiukan tolpan alapäätä hahmolleen ja siitä muutaman kuvan lisäsin galleriaan.
Re: 96 -71
Lähetetty: To Helmi 11, 2010 20:23
Kirjoittaja MNeva
Vetaritunneli alkaa oleen hyvällä mallilla, oikeestaan ei puutu kuin apuluukkujen hitsailu umpeen. Sen verran tutkein toista puolta että taitaa olla sama homma edessä. Muutama kuva taas lisätty
http://picasaweb.google.com/Mikko.Neva/Saab9671#
Re: 96 -71
Lähetetty: Pe Helmi 19, 2010 20:27
Kirjoittaja MNeva
Nyt alkaa kuskinpuoli oleen voiton puolella. Korjatut kohdat maalattuna ja koko sisälokari massattuna. Huomenna jos sais tukivarret ja vermeet takasin paikalleen. Takajarrujen pöyhintää jo hiukan alotellu ja siellä ei ainakaan mitään kummempaa ole muuta ku jarruputket, letkut ja kengät uusia. Sylinteritkin ehkä laitan kun niitä uusia hyllyssä on, mutta katotaan säästetäänkö niitä vielä tulevaisuutta varten. Pakoputki täytyy laittaa alusta loppuun ja aatteli laittaa simonsin putkiston, kun se on sängyn alla reilu kaks vuotta odotellu.
Muutama kuva taas lisätty, tosin ei ihan viimesimmästä hetkestä
http://picasaweb.google.com/Mikko.Neva/Saab9671#
Re: 96 -71
Lähetetty: Pe Helmi 19, 2010 20:52
Kirjoittaja siiseli
Ompas nättiä jälkeä, kelpaa noita paikkauksia esitellä koko kansalle

Re: 96 -71
Lähetetty: La Helmi 20, 2010 21:17
Kirjoittaja MNeva
Tänään rojekti eteni taas hivenen. Vasen puoli on iskaria ja jarrun ilmausta vailla valmis. Etujarrut sain korjustettua, uutta tuli männät (vanhat oli melkosesti syöpynyt käyttämättömyyttään), tiivisteet, letkut ja palat. Jarrulevyt oli ruosteiset mutta ei juurikaan kuluneet joten ne meni putsaamalla. Satulat ei ole pahan vanhat kun eloksointia on vielä näkyvissä. Samalla tuli rasvailtua nivelet ja hantin puolelle täytyy vielä laittaa ehyt jarruputki.
Pakoputken pudottelin alas, ei juuri koneita tarvittu kun oli sen verran hapan että katkeili ihan itsekseen. huomenna jos pääsis simonssia sovitteleen, ku takajarrujen letkut tulee vasta tiistaina.
Kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa palautumaan elävien kirjoihin. Kuvia muutama lisätty.
Re: 96 -71
Lähetetty: Su Helmi 21, 2010 14:26
Kirjoittaja jt
MNeva kirjoitti: Jarrulevyt oli ruosteiset mutta ei juurikaan kuluneet joten ne meni putsaamalla. Satulat ei ole pahan vanhat kun eloksointia on vielä näkyvissä.
Siinä mukana tulleessa sinikantisessa vihkossa on muistaakseni maininta "bromsar allt ny" tjsp. jossain vaiheessa tuon vaunun vaiheita. Olisko olleet sellaiset tehdaskunnostetut satulat, joita 90/99/900 -sarjaankin on saanut...
terv. jt