APUA

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
victorm
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 15:36

APUA

Viesti Kirjoittaja victorm »

Apua, saab ei käynnisty. Appiukon saab, just huolto tehty ja ei käynnisty ollenkaan :saab: pitäis hiihtolomalla mennä neljästään lappiin tällä ja tarttis noi tätä työmatkoihinkin.
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

Mikä SAAB? mitä tekee ja mitä se ei tee?
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
victorm
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 15:36

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja victorm »

900 5-ovinen starttimoottori pyörittää mutta moottori ei ees lupaa :|
NightEagle
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Tammi 01, 2009 21:19
Paikkakunta: Lohja

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja NightEagle »

Haiskahtaako bensa? Meinaan et tuleeko sinne sitä edes.
Jos ei tämä,niin onko kipinä hukassa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja f-19 »

kandee kattoa ettei ole peikkoja kaasarissa, vai oliko tää oikein GLs-malli tuplakaasareilla?
victorm
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 15:36

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja victorm »

Ei oo kaasuttimia, ruisku peli toi on. ja bensa tuoksuu kun pitkään starttailee, ei varmaan ole bensa puolen vika kun ei bensa juttuihin huollossa kajottu. Akun kengät oli irti töiden ajan, voiko olla että on joku kovalevy nollaantunut eletroniikan muisteista tms? :?:
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Kerro edes minkä vuosimallin pirssi :?: Ja mitä teitte (huollossa)
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jaa viisiovinen, niiden ongelmat on yleensä aina olleet katkojan kärkien hapettumisesssa tai nokipiikissä ykköspytyn tulpassa, jälkimmäinen varsinkin jos auto on kardinaalin punainen, näissä ei ole vielä ongelmaa nollaantuvien kovalevyjen elektroniikan kanssa
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pienillä tippalistoilla oleva -81 gle ruiskuissa tuppaavat suodatin(ttimet) menevän huollon aikaan tukkoon.Jos autossa kolmetoista ripainen uudempi maski vanhemman seitsemän ripaisen sijaan(ottaako käsijarru etupyöriin?),lienee KORKEApaineruiskun suutinpukki löysässä,tyyppivikoja myös f-19 kertomien ongelmakohtien lisäksi.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Kuuleppa victorm. Suosittelen hakemaan etsi-toiminnolla mallikohtaiselta foorumilta tietoa asiaan ja jos ei löydy niin mene etusivun kautta mallikohtaiselle foorumille kyselemään. Tuo ruisku 900 on melko laaja käsite kun satkuja on tehty n. 20 vuotta ja kahta sukupolvea :D :D :D
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Onneksi täältä sitten saa todella asiallisia vastauksia kavereilta, jotka tietävät kaiken ja osaavat olla hyvin kannustavia uusille tyypeille näppärine neuvoineen. Täytyypä itsekin tarkistaa tippalistojen leveys ja ripojen määrä maskista, saattaa olla hyvinkin avuksi, jos joskus tulee ongelmia.

Upeaa saabistihenkeä. :oops:
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Risto »

Jos huollossa vaihdettiin osia niin vaihda vanhoja osia takaisin, jos niillä toimi, aloittaen helpoimmasta. Itse sain kerran viallisen pyörijän virranjakajaan ja ei huollon jälkeen lähtenyt uudella osalla käyntiin.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Onneksi täältä sitten saa todella asiallisia vastauksia kavereilta, jotka tietävät kaiken ja osaavat olla hyvin kannustavia uusille tyypeille näppärine neuvoineen. Täytyypä itsekin tarkistaa tippalistojen leveys ja ripojen määrä maskista, saattaa olla hyvinkin avuksi, jos joskus tulee ongelmia.

Upeaa saabistihenkeä. :oops:
Kyllä sitä nyt voisi sen verran tsempata että kertoisi autostaan ne tärkeimmät tiedot jo kysymyksiä esittäessään :!: Auton pelkkä mallimerkintä ja ovien lukumäärä ei ole niitä.

Siinä kohtaa ei voi enää antaa enää tippaakaan kiitosta kysyjälle jos niitä sitten joku ystävällinen vastaaja yrittää kysellä eikä siltikään osaa kertoa autostaan näitä faktoja.
(Turha edes mainita että kysymys on väärässä paikassa, olisi auttanut kummasti auton mallin päättelyäkin jos olisi postattu alunperin oikean paikkaan, tosin ei sitä mallia silti pitäisi tarvita päättelemään vaan se pitäisi kertoa ensimmäisenä!)

Huonoilla tai vajailla kysymyksillä saa samanlaisia vastauksia.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hieno projekti. Tsemppiä. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Olavi P
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 20:45
Paikkakunta: Kälviä

Re: APUA

Viesti Kirjoittaja Olavi P »

onko kyseisessä autossa sytytysyksikkö , jos on kannattaa vaihtaa ,niitä menee aina silloin tällöin ,aina varalla yksi hanska lokerossa ,
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
Vastaa Viestiin