Nyt alkoi kyllästyttää ainainen laihalla ajelu. Mehujetin rinnalle asennettiin MegaSquirtilla ohjattu sähköruutta. Jossain vaiheessa MS:n tehtäväksi menee myös ahtopaineen ohjaaminen, joten samassa rytäkässä asennettiin myös tätä varten kaasuläpän asentoanturi.
Osaset:
-MS1 HiRes koodilla
-1 kpl Siemens Deka 006 (630cc/min @ 3bar)
-TPS (Suzuki GSX-R)
-custom alumutka suutintukilla ja dumpilla
Ruisku löysi paikan ennen kaasuläppää custom-made mutkasta. Samaan mutkaan on istutettu Paten dumppi. Bensa suutintukkiin on varastettu k-jetin starttiruiskun lähdöstä tuplabanjolla. Bensanpaineet on luokkaa 5.0-5.5 bar, joten suuttimen tuotto on vähintäänkin riittävä. Vaikka suutin onkin kaukana ja kaasuläpän takana ei rikastuksessa ole huomattavaa viivettä ja systeemi toimii muutenkin vallan mainiosti.
Bensan lähtö tukille:
Custom-mutka, tukki ja dumppi:
TPS:n asentaminen k-jetin vakioon läppäkoteloon oli melko yksinkertaista. Sopiva paikka löytyi kotelon kyljestä, lohkon puolelta. Anturille tehtiin asennuslevy 3mm paksusta muovista. Levy kiinnitettiin kahdella 6mm pultilla, joille löytyi sopivat valu-ulokkeet kotelon kyljestä. Ulokkeisiin työstettiin 5mm reiät ja tehtiin 6mm kierteet. Kaasuläpän akselin pää työstettiin TPS:in sopivaksi.
Bensakarttojen säätöön käytettiin TunerStudiota ja sen autotune-ominaisuutta. Ruiskautuksia annetaan 2 per koneen kierros. Req fuel säädettiin käsin arvoon 1.8, jotta VE-kartan arvot saatiin sopivalle välille.
Tavoite AFR-kartta näyttää tältä:
Alla on vielä kuva VE-kartasta.
Kyllä kulkee ja bensa maistuu!
OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla
OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla
Viimeksi muokannut Tremolo, Ma Maalis 15, 2010 18:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: To Maalis 11, 2010 21:44
Re: OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla
Kannattaisi kopioida noihin 200,210 ja 90kpa kenttiin arvot niitä ympäröivistä kentistä, tai sitten poistaa rivit kokonaan ja parantaa dynamiikkaa lisäämällä kolme riviä säätöalueelle. Kannattaisi pyrkiä käyttämään koko säätöalue 0-255 noissa VE-taulun kentissä.
Re: OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla
Ja miksi ylipäätään tuolla yli 200kPa lukemissa VE on nollissa? Jos ahdot karkaa yli yhden baarin niin kone kyllä nakuttaa välittömästi kun rikastukset tipahtaa pois. 255kPa maksimiksi vaan ja sinne isommille paineille myös rikastusta tietysti.
Re: OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla
Kiitos näistä, homma korjattu.