OG900 k-jetin lisärikastus Megaruutalla
Lähetetty: To Maalis 11, 2010 15:51
Nyt alkoi kyllästyttää ainainen laihalla ajelu. Mehujetin rinnalle asennettiin MegaSquirtilla ohjattu sähköruutta. Jossain vaiheessa MS:n tehtäväksi menee myös ahtopaineen ohjaaminen, joten samassa rytäkässä asennettiin myös tätä varten kaasuläpän asentoanturi.
Osaset:
-MS1 HiRes koodilla
-1 kpl Siemens Deka 006 (630cc/min @ 3bar)
-TPS (Suzuki GSX-R)
-custom alumutka suutintukilla ja dumpilla
Ruisku löysi paikan ennen kaasuläppää custom-made mutkasta. Samaan mutkaan on istutettu Paten dumppi. Bensa suutintukkiin on varastettu k-jetin starttiruiskun lähdöstä tuplabanjolla. Bensanpaineet on luokkaa 5.0-5.5 bar, joten suuttimen tuotto on vähintäänkin riittävä. Vaikka suutin onkin kaukana ja kaasuläpän takana ei rikastuksessa ole huomattavaa viivettä ja systeemi toimii muutenkin vallan mainiosti.
Bensan lähtö tukille:

Custom-mutka, tukki ja dumppi:

TPS:n asentaminen k-jetin vakioon läppäkoteloon oli melko yksinkertaista. Sopiva paikka löytyi kotelon kyljestä, lohkon puolelta. Anturille tehtiin asennuslevy 3mm paksusta muovista. Levy kiinnitettiin kahdella 6mm pultilla, joille löytyi sopivat valu-ulokkeet kotelon kyljestä. Ulokkeisiin työstettiin 5mm reiät ja tehtiin 6mm kierteet. Kaasuläpän akselin pää työstettiin TPS:in sopivaksi.

Bensakarttojen säätöön käytettiin TunerStudiota ja sen autotune-ominaisuutta. Ruiskautuksia annetaan 2 per koneen kierros. Req fuel säädettiin käsin arvoon 1.8, jotta VE-kartan arvot saatiin sopivalle välille.
Tavoite AFR-kartta näyttää tältä:

Alla on vielä kuva VE-kartasta.

Kyllä kulkee ja bensa maistuu!
Osaset:
-MS1 HiRes koodilla
-1 kpl Siemens Deka 006 (630cc/min @ 3bar)
-TPS (Suzuki GSX-R)
-custom alumutka suutintukilla ja dumpilla
Ruisku löysi paikan ennen kaasuläppää custom-made mutkasta. Samaan mutkaan on istutettu Paten dumppi. Bensa suutintukkiin on varastettu k-jetin starttiruiskun lähdöstä tuplabanjolla. Bensanpaineet on luokkaa 5.0-5.5 bar, joten suuttimen tuotto on vähintäänkin riittävä. Vaikka suutin onkin kaukana ja kaasuläpän takana ei rikastuksessa ole huomattavaa viivettä ja systeemi toimii muutenkin vallan mainiosti.
Bensan lähtö tukille:

Custom-mutka, tukki ja dumppi:

TPS:n asentaminen k-jetin vakioon läppäkoteloon oli melko yksinkertaista. Sopiva paikka löytyi kotelon kyljestä, lohkon puolelta. Anturille tehtiin asennuslevy 3mm paksusta muovista. Levy kiinnitettiin kahdella 6mm pultilla, joille löytyi sopivat valu-ulokkeet kotelon kyljestä. Ulokkeisiin työstettiin 5mm reiät ja tehtiin 6mm kierteet. Kaasuläpän akselin pää työstettiin TPS:in sopivaksi.

Bensakarttojen säätöön käytettiin TunerStudiota ja sen autotune-ominaisuutta. Ruiskautuksia annetaan 2 per koneen kierros. Req fuel säädettiin käsin arvoon 1.8, jotta VE-kartan arvot saatiin sopivalle välille.
Tavoite AFR-kartta näyttää tältä:

Alla on vielä kuva VE-kartasta.

Kyllä kulkee ja bensa maistuu!
