Tämä on hyvä muistutus. Mulla oli falskausta sen osalta, eikä kytkin toiminut kunnollisesti. Toki ne kaksi aluslevyä tarvittiin siitä huolimatta.mestari kirjoitti:onhan työsylinterin tiivisteen kunto todettu olevan A1 luokkaa, ettei turhaan nosta konetta pois
Saab 96 1977
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Saab 96 1977
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Saab 96 1977
niin jos ei sylkky tee työliikettä mitä sen pitäsi tehdä ei kytkin todellakaan toimi kuten sen pitäisi.
irroitusvika viittaa vahvasti siihen että ilmassa on vattua ja viikunaa
irroitusvika viittaa vahvasti siihen että ilmassa on vattua ja viikunaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Joskus viime keväänä oli sylinteri kädessä ja hyvältä näytti. Nytkin sylinteri tulee "tappiin" asti, mutta silloin hinkkaa jo asetelma haarukkaan.
Mutta muutaman tunnin kun ruuvailee niin on prikat omilla paikoillaan ja toivon mukaan kytkinkin pelaa paremmin.
Mutta muutaman tunnin kun ruuvailee niin on prikat omilla paikoillaan ja toivon mukaan kytkinkin pelaa paremmin.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Nyt on moottori taas irti. Prikat laitoin asetelman alle ja nyt näyttää siltä että homma toimii.
Mutta siinä sitten moottoria takaisin sovitellessa pisti silmään pieni öljylammikko kytkinkopan alla. Vaihdelaatikon puoli on kuiva, joten öljyn täytyy tulla ulos kampiakselin tiivisteeltä.
Nyt sitten kyllä katsotaan se kuntoon ja samalla se tasapainoakselin laakerointikin mitä Mestari jo viimeksi varoitteli. Nimittäin nyt, kun moottorin joskus saan kiinni niin pariin vuoteen en sitä irti ala ruuvaamaan.
Muutama kuvakin on, mutta laittelen sitten illemmalla.
Edit:
-> http://kuvablogi.com/nayta/2838504/
Nyt prikkojen kanssa asetelman käpälät "ulompana". Ennemmin ne oli kääntyneenä sisäänpäin.
Mutta siinä sitten moottoria takaisin sovitellessa pisti silmään pieni öljylammikko kytkinkopan alla. Vaihdelaatikon puoli on kuiva, joten öljyn täytyy tulla ulos kampiakselin tiivisteeltä.
Nyt sitten kyllä katsotaan se kuntoon ja samalla se tasapainoakselin laakerointikin mitä Mestari jo viimeksi varoitteli. Nimittäin nyt, kun moottorin joskus saan kiinni niin pariin vuoteen en sitä irti ala ruuvaamaan.
Muutama kuvakin on, mutta laittelen sitten illemmalla.
Edit:
-> http://kuvablogi.com/nayta/2838504/
Nyt prikkojen kanssa asetelman käpälät "ulompana". Ennemmin ne oli kääntyneenä sisäänpäin.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
ettei vaan ole sama vika kuin ydellä miehellä kun valitti että kampiakselin takapäästä tulee öljyä: noston jälkeen huomattiin että ei siellä ollut tiivistettä ensinkään, ei ihme että vuoti...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Tässä ei ollut sitä ongelmaa. Stefa oli pirun hyvä, vain vähän liian pieni ulkohalkaisijaltaan. Näytti siltä että se on pyörinyt siellä mukana.mestari kirjoitti:ettei vaan ole sama vika kuin ydellä miehellä kun valitti että kampiakselin takapäästä tulee öljyä: noston jälkeen huomattiin että ei siellä ollut tiivistettä ensinkään, ei ihme että vuoti...
Jospa huomenna otetaan TP akseli käteen ja ihaillaan sitä. Saakos sinne laakereita mistä ja mihin hintaan? Ajattelin vain että taidan uusia ne siltikin vaikka näyttäisivät hyvälle.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Melkein jos ne on kunnossa niin ei niille kannata tehdä mitään. saatavuus on heikkoa ja asennus vielä heikompaa, ellei ole erikoistyökalua number onea, lyömällä ei saa missään tapauksessa asentaa.
samalla tullaan tutkineeksi tasap stefan kunto ja hammasvälys sekä hampaiden kunto.
asennettaessa tarkastellaan kahteen kertaan että jakomerkit on kohdillaan enne kannen sulkemista.
enne jölypohjan kiinnittämistä tullaan oikoneeksi mahdolliset kyhmyyttiset kohoumat pohjassa.
odotellessa myös kannattaa katsoa ettei ole sikaa säkissä eli että kampirauta ei vain erehdyksessä ole 1,7 l
kerran tapahtui tämäkin iloinen yllätys...
samalla tullaan tutkineeksi tasap stefan kunto ja hammasvälys sekä hampaiden kunto.
asennettaessa tarkastellaan kahteen kertaan että jakomerkit on kohdillaan enne kannen sulkemista.
enne jölypohjan kiinnittämistä tullaan oikoneeksi mahdolliset kyhmyyttiset kohoumat pohjassa.
odotellessa myös kannattaa katsoa ettei ole sikaa säkissä eli että kampirauta ei vain erehdyksessä ole 1,7 l
kerran tapahtui tämäkin iloinen yllätys...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Ok. Tutkitaan nyt ainakin. Pitäisi tuo -79 kone pilkkoa jossain vaiheessa. Tai ainakin siis jakopää auki, että näkee onko siellä rattaat kaput. Laakeri ainakin on selvä.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
Mä asensin hakkaamalla tasap.laakerit, miksi tein väärin?mestari kirjoitti:Melkein jos ne on kunnossa niin ei niille kannata tehdä mitään. saatavuus on heikkoa ja asennus vielä heikompaa, ellei ole erikoistyökalua number onea, lyömällä ei saa missään tapauksessa asentaa.
samalla tullaan tutkineeksi tasap stefan kunto ja hammasvälys sekä hampaiden kunto.
asennettaessa tarkastellaan kahteen kertaan että jakomerkit on kohdillaan enne kannen sulkemista.
enne jölypohjan kiinnittämistä tullaan oikoneeksi mahdolliset kyhmyyttiset kohoumat pohjassa.
odotellessa myös kannattaa katsoa ettei ole sikaa säkissä eli että kampirauta ei vain erehdyksessä ole 1,7 l
kerran tapahtui tämäkin iloinen yllätys...
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Saab 96 1977
kuinka herkästi pyöri akseli lekaremontin jälkeen?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Nonii nyt on tasapainoakseli pois reekelistä. Laakereissa ei ole minkäänlaisia ylimääräisiä kulumismerkkejä näkyvissä. Eli ilmeisesti annetaan olla näin ja kasataan taas kone joskus kun ehditään ja jaksetaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
No nyt on kone paikalla. Huomenna voisi kokeilla josko sen saisi käyntiin. Pakkastakin olisi sopivat 29 astetta joten lämpöistä autoa tarvitaan.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
ja tänään on 30 astetta ainakin täällä ja mitenkähän tuo pensaputki taipuu lokarin alle ulkosalla..pitäs asentaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Saab 96 1977
Kai se putki taipuu, mutta mitenkäs sen laittaja?
Äsken kokeilin v4 käyntiin, mutta naksahti vain. Taitaa akku kaivata uutta virtaa.
Äsken kokeilin v4 käyntiin, mutta naksahti vain. Taitaa akku kaivata uutta virtaa.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Saab 96 1977
hyvin letku ja asentaja taipui, ensimmäistä kun piti lämmittimen edessä ja sen jälkeen puolijouksua ulos ja ylätaitto, kosketus, kääntö alakoukkaus ja se oli siellä. klemmarit kiinnni ennenkuin näpit jäätyi. sen jälkeen katse kääntyi pikku sähkötöihin konehuoneessa...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,