Pari kuukautta sitten tarjottiin ilmaista 96:sta ja kävinkin sitä heti katsomassa, mutta ei siitä oikein iloa ollut saabin ollessa hangen alla metsän reunalla. Heti kun lumet suli (2 viikkoa sitten) menin ihailemaan kuuppaa ja hain sen kotiinkin jo samana iltana.
Intoa täynnä olenkin sitä lähes joka päivä sen jälkeen tehnyt vaikka moni on yrittänyt sanoa ettei ton kuntosesta kannata lähteä enää auto tekemään, mutta kun on jo alottanut niin ei sitä keskenkään voi jättää.
Toiveena olisi saada kuuppa vielä museo kuntoon, mutta saattaa ne aatokset vielä monta kertaa vaihtuakkin. Suurinpana ongelmana tulee varmaan olemaan raha kun olen jo toista vuotta työttömänä, mutta samalla se tarkoittaa myös sitä että aikaa kyllä riittää . Ja se toinen ongelma on ammattitaito, mutta kokoajan sitä oppii lisää ja toivonkin saavani tätä kautta apuja kuupan pelastukseen.
Tällä hetkellä on peräpää työn alla ja ihan hyvin on liikkeelle lähtenytkin. Kuskin puolen sisäloksu tuli parsittua tänään loppuun ja moottorikin nousi pois keulalta.
Kuivia päivittelen tänne:
http://picasaweb.google.fi/Kankuu96/Saa ... directlink
sitä mukaa kun kerkiää/muistaa ottaa ja päivittää.
ps. jos jollain on tiedossa edullista varaosa kuuppaa täällä kemin lähistöllä niin voi laitella yv:tä
Saab 96 uusi elämä
Saab 96 uusi elämä
A4 avant 1.8TD -97
projekti Range Rover -75
Projekti 96 L -75
projekti Range Rover -75
Projekti 96 L -75
Re: Saab 96 uusi elämä
Hyvällä alulla sun projekti!! Mukava lukea ja katsella toisten projektien etenemistä.
Terv. J-P Keränen
Terv. J-P Keränen
Jukka-Pekka Keränen, Oulunsalo
Jäsen# 4677 puh: 040-5483019
Saab 96, vm 1975 (ka), Saab 95, vm 1974 (pr), varaosa-autot: Saab 95 -74, Saab 96 -75, Saab 96 -79, Saab OG900 -84
Jäsen# 4677 puh: 040-5483019
Saab 96, vm 1975 (ka), Saab 95, vm 1974 (pr), varaosa-autot: Saab 95 -74, Saab 96 -75, Saab 96 -79, Saab OG900 -84
Re: Saab 96 uusi elämä
näyttää ihan normaalilta kuupan perseen hitsaus urakalta.
muistelen kerran hitsanneeni pari vknlp k.o 79 osastoa, yhtä mätää.
yläkulmat ovat hieman haasteellisia museokatsastusta ajatellen.
mutta tuossa kunnossahan ne yleensä ovat.
hyviä peräkontteja ei aikoinaan tullut purettua irti sen irrotuksen takia, vaikka kyynel silmäkulmassa nosti romukuormaan täysin ruosteetonta mutta ah niin paperitonta kuuppaa.
näin jälkikäteen tietysti voi jossitella että olishan se yksi joutanut jäädä...
mutta 90 luvulla ostotahti oli paraimmillaan 4 päivässä ja monta viikossa...parhaat osat valkattiin ja otettiin irti myöhempää tarvetta varten.
ainoastaan keulan "hoitopaloja" on vielä jemmassa koska ne oli helppo isolla rälläkällä ottaa irti lähinnä sellaisista kuupista joissa etunurkat oli ehjät, kiitos sisälokarien.
muistelen kerran hitsanneeni pari vknlp k.o 79 osastoa, yhtä mätää.
yläkulmat ovat hieman haasteellisia museokatsastusta ajatellen.
mutta tuossa kunnossahan ne yleensä ovat.
hyviä peräkontteja ei aikoinaan tullut purettua irti sen irrotuksen takia, vaikka kyynel silmäkulmassa nosti romukuormaan täysin ruosteetonta mutta ah niin paperitonta kuuppaa.
näin jälkikäteen tietysti voi jossitella että olishan se yksi joutanut jäädä...
mutta 90 luvulla ostotahti oli paraimmillaan 4 päivässä ja monta viikossa...parhaat osat valkattiin ja otettiin irti myöhempää tarvetta varten.
ainoastaan keulan "hoitopaloja" on vielä jemmassa koska ne oli helppo isolla rälläkällä ottaa irti lähinnä sellaisista kuupista joissa etunurkat oli ehjät, kiitos sisälokarien.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Saab 96 uusi elämä
Hyvältähän tuo näyttää. Omani oli nimittäin TODELLA paljon huonommassa kunnossa. Kyllä tuo kannattaa vielä pelastaa!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Saab 96 uusi elämä
Kiitoksia kannustuksista!
Vielä vähän auton historiasta. Edellinen omistaja osti auton vuonna -78 ja ajeli sillä vuoteen -92 jonka jälkeen on seissyt metsän reunalla. Satunnaisesti liikuteltu omalla koneella, kuitenkin viimiset 8 vuotta seissyt paikallaan. Taka -ja etulokset paikattu uretaanilla ja pikiteipillä, myös helmat oli pursottu täyteen uretaania .
Mutta pintapellit on hyvät, mitä nyt sammaleen pitossa, lokarit ajattelin jostain paremmat löytää. Penkit oli viety viime syksynä kierrätykseen, kun kuupasta piti tulla romuvarasto
Mitä tuolla tarkoitat? Tein ne uusiksi noudattamalla vanhoja peltilinjoja ja samanlai kaikki kolme peltiä päälletysten pistehitseillä kiinni. Lopuksi kun kaikki pellit on valmiit niin ajattelin pakkelilla/tinalla takaluukun sisäpuolelta vielä oikoa saumat piiloon.mestari kirjoitti:yläkulmat ovat hieman haasteellisia museokatsastusta ajatellen.
mutta tuossa kunnossahan ne yleensä ovat.
Vielä vähän auton historiasta. Edellinen omistaja osti auton vuonna -78 ja ajeli sillä vuoteen -92 jonka jälkeen on seissyt metsän reunalla. Satunnaisesti liikuteltu omalla koneella, kuitenkin viimiset 8 vuotta seissyt paikallaan. Taka -ja etulokset paikattu uretaanilla ja pikiteipillä, myös helmat oli pursottu täyteen uretaania .
Mutta pintapellit on hyvät, mitä nyt sammaleen pitossa, lokarit ajattelin jostain paremmat löytää. Penkit oli viety viime syksynä kierrätykseen, kun kuupasta piti tulla romuvarasto
A4 avant 1.8TD -97
projekti Range Rover -75
Projekti 96 L -75
projekti Range Rover -75
Projekti 96 L -75
Re: Saab 96 uusi elämä
Vapaa-ajankäytön ongelmia ei tuota laitellessa pitäisi lähiaikoina olla,mutta
ehdottomasti kannattaa,sillä:eipä riemulla rajaa kun kuupalla joskus vihdoin
ajaa
ehdottomasti kannattaa,sillä:eipä riemulla rajaa kun kuupalla joskus vihdoin
ajaa
96 2T 64/65,V4 -71ja-75 ,99 GLIa -77,,900 T16 -82/84 , ,9000:CD TA-89,3,0 V6 CSE -95,Griffin 3,0 V6-96,2,3 TA CS-97,9-5 Griffin V6 -00. #585# 37v. Saabilla ajelua.