Nordic Kiikalassa 26.4.

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Moi, sattuihan niin et mun auto pikkasen hajosi siellä Kiikalassa. Ajattelin pistä viestin tänne jos joku oli sitä miettinyt.

Ensiksi halusin kiittää nugge täällä foorumilla joka antoi mulle ja mun kavereille kyydin Helsingille. Oikein paljon kiitoksia vielä kerran! Ja samoin sinä punaisella 9-3 joka hinasi autoni, kiitoksia vielä kerran.

Torstaina lähdin Salolle autoa hakemaan, oli upea ajokki alla...
Kuva
Vajaa 800 km tuommoisessa jättää jälkensä.

Eilen en vittinyt tehdä autolle paljon mitään, mutta tänään sain jotain aikaiseksi.Kansi pois ja tällainen pahvi löytyi
Kuva
Kuva
Kuva

Myös jäähdyttimelle oli tapahtunut jotain pientä, kai sen voi silti käyttää ;)
Kuva

Uusi pahvi, pultit ja jäähdytin on nyt asennettu. Valitettavasti myös lämmityskennosto tai joku letku oli mennyt hajalle ja nehän ovat niin hienosti esillä tonnarissa joten vielä on tekemistä.

Auto kuitenkin käynnistyi hienosti, tuli paljon valkoista savua mutta kai se loppuu kun se lämpenee.

Vielä kerran kiitokset kaikille lentokentällä olleille, toivottavasti mun pieni savunpilvi ei jäänyt valokuvalle.
9-5 -00, Aero
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Hook »

Valitettavasti ei jäänyt hyvää videota itse porsimisesta.

Niin. Tuosta kansipahvista, elikkäs on tainnut myös liekkirenkaan yläreuna vääntyä, vai heittääkö silmäni? Kenties päässyt nakuttamaan? Mäntä näyttäs virheettömältä, että seokset ei liene ainakaan pahasti pielessä ko. pytyn osalta muihin nähden.
Taitaa ykkös pytty tonnareissa ensimmäisenä nakuttaa, jos oikein tiedän..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

KEN-1 !

Haluatko että tuuppaan nettiin sen kun avaatte pellin ja vähän höyryy, kaveri sai sen videolle?
9-3.1972
eljass
"Turbo"
Viestit: 247
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 13:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja eljass »

Tapahtuma oli oikein mukava ja tuli omalla autolla vetästyä vaivaiset 187km/h tutkaan... Itse olin paikalla puoleenpäivään asti vain enkä nähnyt kuin yhden toisen SS:n, joten kiinnostaisi että tuliko niitä myöhemmin paikalle ja millaisia nopeuksia nillä kellotettiin tutkaan (sekä tietysti virityksen taso, aut/man? yms).
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

hook > ykkös, kakkos ja kolmospyttyssä oli jäähdytysnestettä joten kansipahvi on pettänyt niissä kaikissa. Sekä ykkösessä että kakkosessa itse metallirengas oli PAHASTI vääntynyt. Minähän olen pelkkä amatööri mutta se on kai selvät viitteet nakuttamisesta. Ei niin pahat, että männät menisivät palasiksi mutta kuitenkin niin voimakkaat et kannentiiviste pettää.

Kuitenkin voidaan kai todeta et ei ollut kannentiivisteestä kiinni tämä pieni porsiminen. Jotain muuta oli kyllä syypäänä, ilman loggeja en lähde osoittamaan sormea.

Jos videot ovat katselemisen arvoiset niin ei minua haittaa vaikka ne pistetään nettiin.

/Kenneth
9-5 -00, Aero
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja jkotka »

Ken-1 kirjoitti:
Kuitenkin voidaan kai todeta et ei ollut kannentiivisteestä kiinni tämä pieni porsiminen. Jotain muuta oli kyllä syypäänä, ilman loggeja en lähde osoittamaan sormea.

/Kenneth
maalaisjärjellä tosiaan tuntuis että pelkästää persedynolla ilman monikanavaista logaamista(afr, egt, nakuluurit .. ) auton virittäminen olis melkeinpä hölmöä puuhaa.
-
Janne #2769 stcf #40
tps007
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 18:34
Paikkakunta: Turku

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja tps007 »

muistaakseni sain nordicin kesyimmällä lastulla 185 tutkaan.

2003 9-3 SS 2.0t (aut)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

eljass kirjoitti:Tapahtuma oli oikein mukava ja tuli omalla autolla vetästyä vaivaiset 187km/h tutkaan... Itse olin paikalla puoleenpäivään asti vain enkä nähnyt kuin yhden toisen SS:n, joten kiinnostaisi että tuliko niitä myöhemmin paikalle ja millaisia nopeuksia nillä kellotettiin tutkaan (sekä tietysti virityksen taso, aut/man? yms).
Meikäläisen olisi varmaan pitänyt tulla paikan päälle 9-3SS 1.8i:llä, niin olisi voinut tavoitella 150 km/h :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tps007
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 18:34
Paikkakunta: Turku

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja tps007 »

Siinä olis voinu kiire tulla tohon 150km/h vauhtiin, ite vedin 2.0t:llä 155km/h ilman lastua :)
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Toi kiikala suosi näköjään 2.0l koneita. Vaivaset 236km/h sai tutkaan. Tietty se yks sininen 9-3:nen meni reilusti vielä kovempaa.. :))
Saab 9-3 -08
Ex: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
saab 9-3 aero -02
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ainahan sitä voi myös 2.3:sta varvata Svedu tyyliin 7500rpm asti jos kantti kestää :mrgreen: ja varmaan ois ko. konstilla tuloskin ollu parempi kuin mitä nyt tuli, kun joutu femmaa puduttomaan pesään 500m kohdalla, jolloin melkein 100m hukkui vaihtoon ja loppu matka tultiin 25% pidempi pykälä silmässä. Tulo 234 tuolla konstin tyydyttää jok tap.
Menoa pappamaiseen tyyliin kaabiinista käsin kuvattuna
http://www.stcf.net/viggen/Incar_kii.wmv


14.6 lpr:ään sitten vaan ajamaan 1650 metriä, niin ei tarvii jossitella oliko matka kiikalassa enemmän suotuisa jollekkin peleille ;)
#1730
500whp.net member
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

Jurba kirjoitti:Toi kiikala suosi näköjään 2.0l koneita. :))
Näköjään, näithän mitä mun 2,3 litraiselle tapahtui :lol:

Ei, mut näin vakavasti. Oli kyllä hyvää vauhtia sun 9-3:sessa. Ääntä ei voi pahemmin moittiakaan, vaikka ehkä takapihan stage 2.2 veti pidemmän korren. Molemmat vakuuttavia!

Lähdössä lappeenrannalle?
Viimeksi muokannut Ken-1, Ti Touko 06, 2008 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 -00, Aero
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

Vigge kirjoitti:14.6 lpr:ään sitten vaan ajamaan 1650 metriä, niin ei tarvii jossitella oliko matka kiikalassa enemmän suotuisa jollekkin peleille ;)
eli paljonko on kiihdytysmatka lpr:ssä?
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja Vigge »

~1650m oli kiihdytysmatka viime vuonna ja reilusti jarrutusmatkaa sen jälkeen.
#1730
500whp.net member
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Nordic Kiikalassa 26.4.

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Vigge kirjoitti:~1650m oli kiihdytysmatka viime vuonna ja reilusti jarrutusmatkaa sen jälkeen.
Tulikos sillä kossu sierralla parhaat huiput viimeksi vai muistanko ihan väärin??
:?: :?:
Vastaa Viestiin