Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.
Hyvimpä ne näyttää vakiona kulkevan ilman viriastetta jolla tuplataan tai enemmän tehot
Huonosti en noiden aatelisten väittänytkään kulkevan.
Edittiä:
Liittyen löyhästi alkuperäiseen otsikkoon olen henkilökohtaisesti hyvin pettynyt "mennään radalle kokeilemaan!!" tai "0-100 km/h mennään x.x s!!" -kommenttien puuttumisesta. Olen elänyt siinä käsityksessä, että nettiketti velvoittaa ottamaan nämä tärkeät aiheet esille silloin kun keskustellaan aatelissuvun oikeasti nopeista autoista.
Make5 kirjoitti:Tulipahan päivä tuolla heiluttua ja yksi veto vedettyä, pipariksihan se meni kun joko mankkuvena, bypass tai hukkaportti päätti kenkkuilla viimeisellä vaihteella, tuloksena 15,8 vartille (yllättävän kiva kun kaasun painoin pohjaan vasta n.40-50kmh kohdalla) ja 205kmh. 180kmh asti meni todella hyvin mutta neloselle vaihtaessa tipahti paineet lähes olemattomiin (0,4) ja menokin tyssäsi siihen.
EDIT: Ja olipahan suht uskomaton se hayabusan 367kmh, ei näe ihan joka päivä tuollaisia lukemia.
Ettei ollut Trionic, joka iski peliin?...
Hmm, onhan se kaiketi mahdollista, en niin hyvin tiedä kuinka tuo trionikki säätää, ihmetystä (ja kovaa harmitusta) se kuitenkin aiheutti kun aiemmin muualla testanneena kelaa 220-230kmh välille mukavasti (jonka takia odottelinkin tuolle välille nopeutta tuollakin).
Luuletko että olisi alkanut naulaamaan ja trionic sen takia olisi pudottanut paineet?
Jos auto toimii nyt taas, niin trionic siellä "suojelee" konetta.
Virisofta?
Muuta rautaa muutettu?
Nollista lähtö kuumentaa aina enemmän imuilmaa, kun motarivauhdista pieni reipas polkaisu.
Ensisijaisesti, jos T5 nakuttaa, niin puottaa sytkää, jos ei riitä ja tulee useampi naku, niin rikastaa vielä soppaa. Jos ei sekään riitä, niin puottaa vielä ahtoja. Automaatissa oli vielä jotain hauskaa lisäturvaa, jos imulämmöt 50c+.....
Loggeria kehiin.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Make5 kirjoitti:Tulipahan päivä tuolla heiluttua ja yksi veto vedettyä, pipariksihan se meni kun joko mankkuvena, bypass tai hukkaportti päätti kenkkuilla viimeisellä vaihteella, tuloksena 15,8 vartille (yllättävän kiva kun kaasun painoin pohjaan vasta n.40-50kmh kohdalla) ja 205kmh. 180kmh asti meni todella hyvin mutta neloselle vaihtaessa tipahti paineet lähes olemattomiin (0,4) ja menokin tyssäsi siihen.
Tutulta kuulostaa. Nelosen spoolissa ahdot jää peruspaineelle eikä nouse sieltä.
Nakuhan se siellä. Yksinkertaisena lääkkeenä voi kokeilla V-powerin tankaamista tai sitten softa uusiks ja sytkää pois. Tämä ilmiö tuntuu olevan vielä jonkin verran tuurista kii. Sama setti voi toimia kaverilla ok mutta toisessa identtisessä yksilössä ei. Yksilöitä nuo moottorit kun kuitenkin ovat. Jos autossa on N:lla alkavan ruotsalaisen viripuljun softa niin on hyvin todennäköistä että syttyä on liikaa.
Hienosti tehty pojat (ja tytöt)! Saatiinpa duunikaverin epäilys Saabin kulkemisesta muutettua kertalaakista, kun ei sen ~400-heppainen Cosworth Sierra pärjännyt alkuunkaan ("Autot nopeuden mukaan järjestettynä" sijalla 7).
Tänään tuli kommenttina: "veti ne saapit kyl v*tun kovaa, ei olis uskonut"
Nuo aikaisemmin kuuluutetut oikeasti nopeat autot (M5, E55 AMG, vakiokuntoiset RS4&6) löytyvät yleensä tuolta 20-30 km/h pappasaabien takaa.
tuota samaa katselin ja ihmettelin. kolmen vaiko neljän kärki oli perhesaabbeja, joku viggen oli kärjessä autoluokassa ja sitten listaa alaspäin katsellessa arvelin ettei siellä enää voi olla muita kuin perhefarmareita tai maastoautoja ja pakuja, niin siellähän ne hurjat perhesportit nökötti jossain aika vaatimattomilla sijoilla. ei silti, kovaa nekin meni.
prätkäpuolella taas turbotettu bussi veti kesän pohjat 367 kmt ja eräs faitteri eli lähes naku zx12r kawasaki ahdettuna veti hurjat lukemat 318 kmt. aika uskomatonta menoa.
niin millaisia tehoja on tuollaisessa 287 kulkevassa henkilöautossa?
onko mitattuja tehoja? vetäviltä pyöriltä?
saabbi on nyt kiinnostanut muutenkin autona ja on niitä joskus ollutkin, mutta nyt se vasta kiinnostaakin.
SAAB 9000cc turbo M1987 (nyk.ka), 900i 1988 (ex-ka), 99GL 1978 (ex-ka), 96 V4 super 1978(ex-ka), 95 1967(exä). muuten tässä pitäisi lukea jotain fiksua: -jotain fiksua.
Taitaa noi M5, AMG E55, yms olla 400-550hp pelejä, mutta noitten kulkua rasittaa jonkun verran painavemmat korit, nelivedot sekä aerodynamiikkakin jossain tapauksissa.
Nuo em. seikat selittänee osittain saabin kohtuullisen kulun pienemmilläkin tehoilla.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mä olin siellä -03 e39 M5:lla kiihyttelemässä. 400hp vakiona ja tähän on vaihdettu kelleners cat-back putkisto, joka tuskin mitään tehoa sen kummemmin lisää. Äänet on kohtalaiset kyllä.
Täytyy entisenä saabistina antaa kaikki respecti Saabeille. Mulla otti nopeudenrajotin 5-vaihteella kiinni muutama sata metriä ennen tutkaa, tulos 253kmh. Toisella vedolla heitin sitten huvikseen kutosen silmään ja tulos oli tasan 250kmh. Pitää varmaan käydä jossain ohjelmoimassa rajotin pois ens kesää varten. Tuskin se tolla matkalla kuitenkaan paljoa enempää edes ehtis mennä... Vartti oli sitten aika huono 14.290. Auto on ollut mulla vasta viikon, joten ei noi lähdöt vielä kovin hyvin ole hallussa...
Niin ja M5:llä oli hintaa karvan alle 50k€, joten kyllä niistä saabeista sais siihen rahaan jo varmaan toista tuhatta hevosta irti ;D
Jaa että aatelisia oli ajossa no TÄSSÄ vissin yksi sellainen kanssa omasta takaa
Pääasiallinen rassini näissä tapauksissa kun on nyt kankia odottelemassa, niin ajamaan piti päästä sitten perherassilla. Tässä kun on kaikki ne kivat rajoitukset kyseistä tapahtumaa varten eli 1780 kg massaa, neliveto, 19" pallot jne
Mutta kyllä tolla nyt matkaa ajaa.
Viimeksi muokannut vayne, Ma Syys 29, 2008 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sininen kyllä, mutta se oli toinen vähän vanhempi M5 joka Rs4:n kanssa ajeli.
Se sai pari kilsaa paremman vauhdin... Mulla on 19" breytonit alla ja sillä oli 18" vakiot. Mahtaisko se vaikuttaa hieman kiihtyvyyteen...
Paljonko vakio manuaali 150hv 9-3lpt mahdollisesti kulkee tuolla suoralla? Vai oliko kellään niin pieniä tehoja.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011. 900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green. 96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015