lappeeseen kiihdyttämään
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Vahva veikkaus että ei taida ~150hp saapas tehtaan jäljiltä kelata edes tuota 200km/h vauhtia tuolla matkalla, kun huiputkin on hirveät 210km/h..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
180 -alkuisia veikkaisin lpt 9-3:lle.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Heheh.. okei
Joo tosiaan vakio ng900 kelas mittariin tasan 200km/h huimilla 185hp tehoilla..
Joo tosiaan vakio ng900 kelas mittariin tasan 200km/h huimilla 185hp tehoilla..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Olis ollut kans hieno päästä kokeileen mitä toi oma 9-5 olis kelannu tolla suoralla, mutta kun ei saa softaa toimiin ni jäi ainakin tän syksyn osalta haaveeks. Hienosti näyttää muiden projekteissa olevan menohaluja.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Kovia suorituksia eilta!
Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia.
Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Kuka sano, että kiekkarajotin olisi softassa 6400rpm? Tai softa puottaisi peruspaineille 235km/h?juhokare kirjoitti:Kovia suorituksia eilta!
Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia.
Entäpäs rengastus?
Periäkin on useita, samoin sopivia 5 vaihteita.
Huhujen mukaan 9-3:lla pääsee avaamattomalla vakiomoottorilla, vakiolaatikolla sekä 7500rpm rajottimella 324km/h.
Itse olen kierrättänyt 4 vaihdetta niin, että nopeutta kertyi 1km matkalla 242km/h 9-3 vakiolaatikolla. En kylläkään suomessa
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Hehe. Oletus tietysti itselläni oli kiekkarajoittimeksi tuossa paketissa se noin 6400 rpm. Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.Hook kirjoitti:
Kuka sano, että kiekkarajotin olisi softassa 6400rpm? Tai softa puottaisi peruspaineille 235km/h?
Entäpäs rengastus?
Periäkin on useita, samoin sopivia 5 vaihteita.
Huhujen mukaan 9-3:lla pääsee avaamattomalla vakiomoottorilla, vakiolaatikolla sekä 7500rpm rajottimella 324km/h.
Itse olen kierrättänyt 4 vaihdetta niin, että nopeutta kertyi 1km matkalla 242km/h 9-3 vakiolaatikolla. En kylläkään suomessa
Aika hyvin tuo 242!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Kun kone rundaa vakiolodjulla tarpeeksi pitkälle, niin kyllähän siinä kertyy nopeutta. Onhan se hurjaa kun vedellään noita nopeuksia perheautolla, siinä voi turvaistuimet takapenkillä heiluajuhokare kirjoitti:Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: lappeeseen kiihdyttämään
kyllähän se eräskin herra laski 248 tutkaan Kiikalassa nelonen pesäs ja vieläpä pienemmillä fillareilla kuin mitä kokul oli tuos 242 vedos alla lodju siinä samoil välityksillä.juhokare kirjoitti:
Aika hyvin tuo 242!
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Siis aiiika hyvin. Itse en ole koskaan saanut tuollaisia nopeuksia entisellä Saabballa. Lähinnä jotain 230 kmh maksimillaan ja sekin viitosella + toimiva stage 1. Ottaen huomioon tämän, noin 250 nopeus nelosella (jos pitää paikkansa) on kova.
Viimeksi muokannut juhokare, Pe Loka 03, 2008 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Jaa, en tiedä varmaksi, mutta onnistuneekohan tuo vakiopaketilla. Ilmanvastus mm. vaikeuttaa tuollaisiin tuloksiin. Mutta ehkä periaatteessa, enempää kun en ymmärrä tuosta.Juusokas kirjoitti:Kun kone rundaa vakiolodjulla tarpeeksi pitkälle, niin kyllähän siinä kertyy nopeutta. Onhan se hurjaa kun vedellään noita nopeuksia perheautolla, siinä voi turvaistuimet takapenkillä heiluajuhokare kirjoitti:Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Noh. Ei tuo taida vakiopillerillä onnistua, vaikka olisi X, Y tai Z firman pelkkää lastua, vaikka muuten kone olisikin tehtaan jäljillä. Mahdollisesti Holset merkkiset tai muut vastaavat korvausahtimet saattavat edesauttaa..juhokare kirjoitti: Jaa, en tiedä varmaksi, mutta onnistuneekohan tuo vakiopaketilla. Ilmanvastus mm. vaikeuttaa tuollaisiin tuloksiin. Mutta ehkä periaatteessa, enempää kun en ymmärrä tuosta.
Tuossapa "mustaa valkoisella", että 2 litraisella repii 242. Vitosta ei 1km matkalla kannata yrittää survoa 9-3 vakiolaatikolla ellei tehoja ole reilusti yli 500hp..
http://www.dragracing.ee/1000eur/tulemused.php?y=2008
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Näin itsekin ajattelin.Hook kirjoitti:
Noh. Ei tuo taida vakiopillerillä onnistua, vaikka olisi X, Y tai Z firman pelkkää lastua, vaikka muuten kone olisikin tehtaan jäljillä. Mahdollisesti Holset merkkiset tai muut vastaavat korvausahtimet saattavat edesauttaa..
Kova tulos, kova tulos! Itseltäni tuo ei onnistunut. Tyydyin vain sitkeyskiihtyvyyksiin.
Tuossapa "mustaa valkoisella", että 2 litraisella repii 242. Vitosta ei 1km matkalla kannata yrittää survoa 9-3 vakiolaatikolla ellei tehoja ole reilusti yli 500hp..
http://www.dragracing.ee/1000eur/tulemused.php?y=2008
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Hook kirjoitti:Vahva veikkaus että ei taida ~150hp saapas tehtaan jäljiltä kelata edes tuota 200km/h vauhtia tuolla matkalla, kun huiputkin on hirveät 210km/h..
Hyvin veikattu, 9-5 2.0t aut. mittarin mukaan maksimi tasamaalla 195. Ja ei olisi kiihtynyt enää, sen verran oli matkaa tarjolla....
Missäs muuten näistä karkeloista on kaikki old generation saabit
Onko kenelläkään tietoa paljonko on Suomessa vedetty 8venttiili tekniikalla?
Varttia tai huippuja?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: lappeeseen kiihdyttämään
Jos mietitään tuloslistan ylemmästä päästä alkaen tilannetta, niin tavallista tehokkaampia OG-satkuja (ja miksei myös tekniikanvaihto tupliksia) jarruttaa sulake nimeltä vaihdelaatikko. Muussa tapauksessa uskoisin, että "huippunopeuskilpailuissa" näkyisi esimerkiksi 250 loppunopeuksia saavuttavia og-satkuja/tupliksia. Vaikka aerodynamiikka ei satkuissa ja tupliksissa paras mahdollinen olekaan suurempia nopeuksia varten, niin perusrakenteeltaan satkun B202 kestäisi takuulla suuriakin teholukemia. Moottorin/vaihdelaatikon alkuperäinen sijainti valitettavasti tekee myös kestävämmän laatikon siirtämisen muista autoista hankalan.e0000333 kirjoitti:Missäs muuten näistä karkeloista on kaikki old generation saabit
Onko kenelläkään tietoa paljonko on Suomessa vedetty 8venttiili tekniikalla?
Varttia tai huippuja?
Toisaalta myäs tehohaitarissa 200-300 hp liikkuvia satkuja ei ole näkynyt Lappeenrannan taikka Joensuun kaltaisissa tapahtumissa. Sinällään harmi mutta jospa ensi kesä korjaisi tilanteen.