X-treme Car Show 2008 kuvia

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Markus_J
"Kaasari"
Viesti:

X-treme Car Show 2008 kuvia

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Muutama kuva vuoden 2008 X-treme Car Show:sta http://markus.galleria.fi/kuvat/X-treme ... ow%202008/
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Re: X-treme Car Show 2008 kuvia

Viesti Kirjoittaja pade »

Hyviä kuvia!

Joitain omia räpellyksiä sunnuntailta: http://viggen.1g.fi/kuvat/Car/Tapahtuma ... ar%20Show/
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Kävin salamakuvaamista harjoittelemassa kyseisessä tapahtumassa, tais jäädä autot hieman vähemmälle tälläkertaa :?

Omat räpsyt tuossa:
http://wormhole.pictures.fi/kuvat/Tapah ... ow%202008/

- N
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Nappe kirjoitti:Kävin salamakuvaamista harjoittelemassa kyseisessä tapahtumassa
Samat sanat.. Pitää vissiin harjoitella enemmän :D En ollut kovin tyytyväinen kuviin tällä kertaa. Pitänee hieman enemmän perehtyä tohon hommaan eikä vaan roiskia menemään niinku nyt tein :P
Nappe
"Hölösuu"

pade kirjoitti:
Nappe kirjoitti:Kävin salamakuvaamista harjoittelemassa kyseisessä tapahtumassa
Samat sanat.. Pitää vissiin harjoitella enemmän :D En ollut kovin tyytyväinen kuviin tällä kertaa. Pitänee hieman enemmän perehtyä tohon hommaan eikä vaan roiskia menemään niinku nyt tein :P
Jep, monesta autosta on useampi kuva eri asetuksilla, ja lisäksi kaikki autokuvat on käsitelty rajusti jälkikäteen. Tanssinäytöksen kuvat taas on melkein suoraan kamerasta, kun keskityin säätämään ja kuvaamaan tyhjää lavaa ennen varsinaista näytöstä...
Markus_J
"Kaasari"
Viesti:

Nappe: Pari vinkkiä kuvaamiseen: Kuvaa tytöt salamalla ja mielellään vielä epäsuoralla tai hajottimella. Autot sitten ehdottomasti ilman salamaa tai salama vain täytteenä. Markissa kyllä riittää puhtia isoilla herkkyyksillä

Itse olen ottanut suurimman osan kuvista AV:lla. Aukko on ruuvattu 2.8. Suljinajat olen pitänyt kurissa isoherkkyyttä säätämällä ja hieman alivaloittamalla
AV/TV/M toiminilloilla salama tulee aina täytteenä
Nappe
"Hölösuu"

Kiitos vinkeistä, omien kokemuksieni mukaan kuvaaminen ilman salamaa vaatii kolmijalan, ja Markun kohinatasolla yli ISO800 on mielestäni vain hätähätä ratkaisu :(
Jonkinsortin salaman hajotin/pehmennin olis hankitalistalla, en vaan ole saanut aikaseksi.
Tuo salaman käyttäytyminen on minulle kyllä täysi mysteeri, tästä syystä kävinkin messuilla räiskimässä...

Aukon voi ihan hyvin ruuvata 2.8 jos optiikka taipuu siihen, eikä halua kovasti syvyysterävyyttä kuviin... :)
Markus_J kirjoitti:Nappe: Pari vinkkiä kuvaamiseen: Kuvaa tytöt salamalla ja mielellään vielä epäsuoralla tai hajottimella. Autot sitten ehdottomasti ilman salamaa tai salama vain täytteenä. Markissa kyllä riittää puhtia isoilla herkkyyksillä

Itse olen ottanut suurimman osan kuvista AV:lla. Aukko on ruuvattu 2.8. Suljinajat olen pitänyt kurissa isoherkkyyttä säätämällä ja hieman alivaloittamalla
AV/TV/M toiminilloilla salama tulee aina täytteenä
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Tuollaisen hajottimen (bouncer) tekee kyllä halvalla/ilmaiseksi ihan itsekin. Tässä yksi varsin toimivan oloinen, veikkaisin.
http://www.instructables.com/id/DIY-Gar ... ghtsphere/
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
pade
"Hölösuu"
Viesti:

Itelläkin käynyt mielessä hommata joku tuollainen bounceri (vaikka en tuosta salamakuvauksesta oikein mitään tiedäkään :D ) ja tuota esim tuli katsottua: http://www.lumiquest.com/products/pocket-bouncer.htm

Tosin tuo Raimon postaama linkki voisi olla kokeilemisen arvoinen :roll:

Samaten ostoslistalla on myös hieman valovoimaisempi putki kuin tuo nykyinen Sigman 18-200/3.5-6.3 DC jos sekin hieman edesauttaisi tuollaisissa messutilanteissa kuvaamista ilman salamaa.
Omassa Nikonissa kun tuota ISOa ei viitsi kovinkaan korkealle ruuvata jos haluaa kohinattomia kuvia :/ Josko sittenkin uutta runkoa hankkimaan..... :mrgreen:
Nappe
"Hölösuu"

Pade: Kokeile joskus noiseninja nimistä softaa, tekee oikeesti ihmeitä!
http://www.picturecode.com/

Pitänee kyhätä joku bounceri ja käydä räiskimässä seuraavan kerran kun on jotkut vähänkään järkevät messut tarjolla :)

Messukeskuksessa seuraavat:
10. - 12.10. Häät&Rakkaus
10. - 12.10. Terveys+Hyvä olo 2008
10. - 12.10. Muoti+Kauneus 2008
Markus_J
"Kaasari"
Viesti:

Kyllä se Markki taipuu vielä hyvin tuonne iso 1000 ja 1250 kohdalla. Tosin myös valovoimainen optiikka auttaa eikä 2.8 aukolla vielä syvyysterävyys liian kapea ole.

Kuvanvakain taas auttaa messuilla aika paljon, harvoin olen messuilla kuvaillus jalusta kanssa kun sillä on niin pirun vaikea liikkua ja kuvakulmat ovat tylsiä.

Salamahaijaoittiimet maksavat 15-30 euroon joten tuskin talous siihen kaatuu.
Itse käytän Flexdome hajoitin josta se hyöty että sillä on helppo kuvata sekä suoraan että epäsuoraan
Kuva tuotteesta:
Kuva

Tuo pussi on ihan jees näköinen mutta se ei ole edes tasainen joten ongelmia saattaa hieman tulla salaman heijastussuunnan kanssa tosin onhan se parempi kun ei mitään
Vastaa Viestiin