lappeeseen kiihdyttämään

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vahva veikkaus että ei taida ~150hp saapas tehtaan jäljiltä kelata edes tuota 200km/h vauhtia tuolla matkalla, kun huiputkin on hirveät 210km/h.. 8O
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

180 -alkuisia veikkaisin lpt 9-3:lle.
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Heheh.. okei :lol:

Joo tosiaan vakio ng900 kelas mittariin tasan 200km/h huimilla 185hp tehoilla..
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 383
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Olis ollut kans hieno päästä kokeileen mitä toi oma 9-5 olis kelannu tolla suoralla, mutta kun ei saa softaa toimiin ni jäi ainakin tän syksyn osalta haaveeks. Hienosti näyttää muiden projekteissa olevan menohaluja.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kovia suorituksia :saab: eilta!

Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia. :P
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

juhokare kirjoitti:Kovia suorituksia :saab: eilta!

Joskus olen jostain täältä foorumilta lukaisut (voin muistaa myös väärin), että OG9-3:n Saabin teoreettinen maksiminopeus vakiovälityksillä olisi vähän päälle 290 km/h. Ottaen tuon seikan huomioon, tulokset olivat huimia. :P
Kuka sano, että kiekkarajotin olisi softassa 6400rpm? Tai softa puottaisi peruspaineille 235km/h?
Entäpäs rengastus?
Periäkin on useita, samoin sopivia 5 vaihteita.
Huhujen mukaan 9-3:lla pääsee avaamattomalla vakiomoottorilla, vakiolaatikolla sekä 7500rpm rajottimella 324km/h. :lol:
Itse olen kierrättänyt 4 vaihdetta niin, että nopeutta kertyi 1km matkalla 242km/h 9-3 vakiolaatikolla. En kylläkään suomessa :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Hook kirjoitti:
Kuka sano, että kiekkarajotin olisi softassa 6400rpm? Tai softa puottaisi peruspaineille 235km/h?
Entäpäs rengastus?
Periäkin on useita, samoin sopivia 5 vaihteita.
Huhujen mukaan 9-3:lla pääsee avaamattomalla vakiomoottorilla, vakiolaatikolla sekä 7500rpm rajottimella 324km/h. :lol:
Itse olen kierrättänyt 4 vaihdetta niin, että nopeutta kertyi 1km matkalla 242km/h 9-3 vakiolaatikolla. En kylläkään suomessa :mrgreen:
Hehe. :lol: Oletus tietysti itselläni oli kiekkarajoittimeksi tuossa paketissa se noin 6400 rpm. Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan. :lol:

Aika hyvin tuo 242! :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

juhokare kirjoitti:Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.
Kun kone rundaa vakiolodjulla tarpeeksi pitkälle, niin kyllähän siinä kertyy nopeutta. Onhan se hurjaa kun vedellään noita nopeuksia perheautolla, siinä voi turvaistuimet takapenkillä heilua :roll:
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Vigge »

juhokare kirjoitti:
Aika hyvin tuo 242! :)
kyllähän se eräskin herra laski 248 tutkaan Kiikalassa nelonen pesäs ja vieläpä pienemmillä fillareilla kuin mitä kokul oli tuos 242 vedos alla :lol: lodju siinä samoil välityksillä.
#1730
500whp.net member
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Siis aiiika hyvin. :wink: Itse en ole koskaan saanut tuollaisia nopeuksia entisellä Saabballa. Lähinnä jotain 230 kmh maksimillaan ja sekin viitosella + toimiva stage 1. Ottaen huomioon tämän, noin 250 nopeus nelosella (jos pitää paikkansa) on kova. :D
Viimeksi muokannut juhokare, Pe Loka 03, 2008 21:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juusokas kirjoitti:
juhokare kirjoitti:Hurjat ovat nopeudet sinun mukaan.
Kun kone rundaa vakiolodjulla tarpeeksi pitkälle, niin kyllähän siinä kertyy nopeutta. Onhan se hurjaa kun vedellään noita nopeuksia perheautolla, siinä voi turvaistuimet takapenkillä heilua :roll:
Jaa, en tiedä varmaksi, mutta onnistuneekohan tuo vakiopaketilla. Ilmanvastus mm. vaikeuttaa tuollaisiin tuloksiin. Mutta ehkä periaatteessa, enempää kun en ymmärrä tuosta. :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

juhokare kirjoitti: Jaa, en tiedä varmaksi, mutta onnistuneekohan tuo vakiopaketilla. Ilmanvastus mm. vaikeuttaa tuollaisiin tuloksiin. Mutta ehkä periaatteessa, enempää kun en ymmärrä tuosta. :wink:
Noh. Ei tuo taida vakiopillerillä onnistua, vaikka olisi X, Y tai Z firman pelkkää lastua, vaikka muuten kone olisikin tehtaan jäljillä. Mahdollisesti Holset merkkiset tai muut vastaavat korvausahtimet saattavat edesauttaa.. :mrgreen:

Tuossapa "mustaa valkoisella", että 2 litraisella repii 242. :mrgreen: Vitosta ei 1km matkalla kannata yrittää survoa 9-3 vakiolaatikolla ellei tehoja ole reilusti yli 500hp.. :roll:

http://www.dragracing.ee/1000eur/tulemused.php?y=2008
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Hook kirjoitti:
Noh. Ei tuo taida vakiopillerillä onnistua, vaikka olisi X, Y tai Z firman pelkkää lastua, vaikka muuten kone olisikin tehtaan jäljillä. Mahdollisesti Holset merkkiset tai muut vastaavat korvausahtimet saattavat edesauttaa.. :mrgreen:
Näin itsekin ajattelin. :)

Tuossapa "mustaa valkoisella", että 2 litraisella repii 242. :mrgreen: Vitosta ei 1km matkalla kannata yrittää survoa 9-3 vakiolaatikolla ellei tehoja ole reilusti yli 500hp.. :roll:

http://www.dragracing.ee/1000eur/tulemused.php?y=2008
Kova tulos, kova tulos! Itseltäni tuo ei onnistunut. Tyydyin vain sitkeyskiihtyvyyksiin. :) :lol:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Hook kirjoitti:Vahva veikkaus että ei taida ~150hp saapas tehtaan jäljiltä kelata edes tuota 200km/h vauhtia tuolla matkalla, kun huiputkin on hirveät 210km/h.. 8O

Hyvin veikattu, 9-5 2.0t aut. mittarin mukaan maksimi tasamaalla 195. Ja ei olisi kiihtynyt enää, sen verran oli matkaa tarjolla....

Missäs muuten näistä karkeloista on kaikki old generation saabit :cry:
Onko kenelläkään tietoa paljonko on Suomessa vedetty 8venttiili tekniikalla?
Varttia tai huippuja?
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

e0000333 kirjoitti:Missäs muuten näistä karkeloista on kaikki old generation saabit :cry:
Onko kenelläkään tietoa paljonko on Suomessa vedetty 8venttiili tekniikalla?
Varttia tai huippuja?
Jos mietitään tuloslistan ylemmästä päästä alkaen tilannetta, niin tavallista tehokkaampia OG-satkuja (ja miksei myös tekniikanvaihto tupliksia) jarruttaa sulake nimeltä vaihdelaatikko. Muussa tapauksessa uskoisin, että "huippunopeuskilpailuissa" näkyisi esimerkiksi 250 loppunopeuksia saavuttavia og-satkuja/tupliksia. Vaikka aerodynamiikka ei satkuissa ja tupliksissa paras mahdollinen olekaan suurempia nopeuksia varten, niin perusrakenteeltaan satkun B202 kestäisi takuulla suuriakin teholukemia. Moottorin/vaihdelaatikon alkuperäinen sijainti valitettavasti tekee myös kestävämmän laatikon siirtämisen muista autoista hankalan.

Toisaalta myäs tehohaitarissa 200-300 hp liikkuvia satkuja ei ole näkynyt Lappeenrannan taikka Joensuun kaltaisissa tapahtumissa. Sinällään harmi mutta jospa ensi kesä korjaisi tilanteen.
Vastaa Viestiin