Jurkkis kirjoitti:No lähtö meni ainakin niin perseelleen vetisellä asfaltilla ku vaan voi mennä
Samoin minulla. Eka kertaa tällaista kokeilin ja lähdin ilman luistonestoa, kun luistonesto tulee täyskaasulla ykkösellä usein peliin melko pitkän luiston jälkeen n. 3000 rpm josta voi lyödä kierrokset nopeasti pariin tonniin. Ajattelin, että parempi antaa luistaa sitten vapaasti. No niin luistikin. Tuntui ykkösellä, että vauhti ei kiihdy mihinkään jo olin gps:n lokin mukaan vaihtanut kakkoselle jo jossain parin kympin vauhdissa. Tuloksena 400:lla juuri 16 s alitus ja vauhtia tasaluku. Auto siis 9-5 Wagon 2,0 Hirsch.
hyvinhän siellä on päästelty. onpahan taas illan/yön aikana moni lippiskaveri ihmetelly miks ei isin liisingbemari kulje ku saabit tilastoissa kärkipaikoilla jeah.
toivottavasti säily pelit ehjänä. oikestaan harmittaa ku ei tullu tultua.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Hienoja lukemia. Tuo nelivetotiiliskiven ulkoinen olemus hieman hämää mikäli on edes suunnilleen uskomista ilmoitettuun ilmanvastuskertoimeen & pinta-alaan. Jää tuolla saralla heikommaksi jokainen Saabin malli (Sonettia lukuunottamatta)..
CC Aero kirjoitti:Hienoja lukemia. Tuo nelivetotiiliskiven ulkoinen olemus hieman hämää mikäli on edes suunnilleen uskomista ilmoitettuun ilmanvastuskertoimeen & pinta-alaan. Jää tuolla saralla heikommaksi jokainen Saabin malli (Sonettia lukuunottamatta)..
Ajattelin kirjautua audimiehenä tänne saabbimiesten joukkoon, kun täällä käydään mielenkiintoisia keskusteluita. Olin polkemassa tuota tiiliskiven muotoista audia siellä Lappeenrannan lentokentällä. Minäkin ajattelin että kun mulla on tuon auton keulan muoto mikä on ja pinta-alaltaan se mikä on niin sillä ei ole mahdollisuuksia pärjätä. Sitten kun huomasin asiasta keskustelua niin selvittelin sitten noita kertoimia, niin tulipa siellä sitten hieman yllätystä kun lukemat ei ollutkaan ihan niin kehnoja kuin olin etukäteen ajatellut. Tosin kyllä hieman varauksella suhtaudun noihin netistä löytämiini lukemiin. Enempi tulosta kuitenkin varmaan verottaa tuo nelivetoisuus, joka vie tehoa n.50heppaa enemmän kuin vajaavetoinen pelkästään häviöiden kumoamiseen. Sen verran tiedän faktaa että autot joissa on saman verran tai jopa hieman vähemmän tehoa, niin on ajettu tuolla n. mailin matkalla 10-15km/h kovempia lukuja. No, täytyy tehdä sitten muutama pikku viilaus jotta ei sitten seuraavaan kertaan jää isompia jossitteluita tuon maagisen 300:sen suhteen. Jossittelin jo tässä ajatuksella että jos olisin edes pessyt auton ja vahannut sen, niin olisiko tullut se puuttuva kilsa lisää? Ei muuta kuin tsemppiä saabbien kanssa, katsotaan miten Joensuussa menee heinäkuun alussa. Itse ainakin meinaan lähteä seuraavana haastamaan Joensuussa dominoineita Supria sekä turbo-Possuja vastaan.
Joo ei ole vaikea arvata kumpi 299 kulkeneista autoista tuottaa keskimääräisesti enemmän konetehoa. Ei välttämättä 50 hevosen ero edes riitä "nollaamaan" tilannetta.
Toivottavasti Joensuuhun mennessä löytyy Audista reservistä hevosia 300 puhkomiseen. Lyhyempi matka ja todennäköisesti kuumempi keli lisännee haastetta sopivasti. Vaikka varmasti omistajan näkökulmasta harmittavan lähellä on tuo 299, niin muikea suoritus kun lähtökohtana ihan tavallinen perheauto.