6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

nalleolut kirjoitti:Saabistien "kokoontuminen"


tuo on manipuloitu tuo kuva......viime vuonna joka ainoassa miun ottamassa kuvassa oli saab konepelti auki....



eiksä nää kerhoyhteistyö kuviot ym ym vois hoitaa muuta kautta.
Ja tämmöiset turhat viestit voisi jättää postaamatta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä turhaa tuossa NYT TAAS OLI?

ihme vouhotusta merkkiyhteistyöstä-----------

mie haluun sen päivän nähdä ku jossakin drifting tapahtumasssa klubi liput liehuu salossa ja bemarit kiertää rataa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

juuri edellisen tyyppisellä viestillä ja ajattelu tavalla ei ainakaan mikään edisty!!!...kerhojen välistä toimintaa on jo pelkästään sekin että vaihdellaan kuvia mikä on jo sinäänsä hieno juttu...mua ei ainakaan haitaa yhtään jos saataisiin enemmän samanlaisia tapahtumia kuin lappeenranta tai ihan vaan normiratapäiviä ja kaiken lisäks vielä paljon halvemmalla...mulla ainakin jo tapahtumien hinta vaikuttaa aika paljon siihen osallistunko vaiko en...ja ainahan sä voit "nalleolut" ottaa yhteyttä BTCF:ään jos sua kerran tollanen settii sytyttää...tuskin niitä haittaa jos siitäkin kumpikin jotain hyötyis... :lol:

alkaa olla meinaan aika kulunutta se että :saab: :istilla ei voi olla mitään muita merkkejä kuin se :saab: :saab: :saab: :saab:
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Suomen Saab-Klubi on varakas, joten en panisi pahitteeksi jos yhteistyötä tehtäisiin jonkun italialaismerkkikerhon kanssa. Pienessä kerhossa joutuu vielä maksamaan esim. ratavuoroista. ;)
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Lähinnä ihmetyttää miten Eurooppa mossen (=opel) pyörän laakerit kestää Saabissa ajaa 300 lasissa? Nehän kesii jo ihan normaalissa siviiliajossakin. Vanhoissa oikeissa Saabeissa pyöränlaakerit olivat taasen lähes ikuisia. Globalisaation irvikuvana sama vika Volvossakin nykyisin, Fordin pyöränlaakerit vaihtokamaa määräaikaishuoltovälein.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja Hook »

Missähän uudemmassa "Saabissa" noi pyöränlaakerit jatkuvasti vaihtokunnossa?
Väittäisin että pallonivelet yms. muu pyörän ripustukseen liittyvä on kulutustavaraa ng900/9-3 maailmassa, mutta ei pyörän laakerit.
Laakereita on joutunut vaihtamaan lahonneiden iskaritolppien vaihtoonmenon myötä, ei loppuunkuluneiden laakerien.

Ensin näissä ng900/9-3:ssa alkaa sisämelu haitata "ajomukavuutta lähestyttäessä 300 vauhteija, kuten myös suht stressattu pata vinkumassa 7000+rpm. Viimeiseksi pyöränlaakereita jänskäisin tuossa kohtaa.. :lol:

PS. Omiini (jo paalattuihin) Og900:siin on tullu vuosien varrella vaiheltua etu sekä takapyörän laakereita ihan loppuunkulumisen myötä, joten en menisi niitäkään kovinkaan korkealle jakkaralle nostamaan.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Mites muuten, ootteko tehoturbojen omistajat kokeillut kerkiääkö peltipoliisi räpsähtämään 300:an vauhdissa ? Tai liekkö väliä vaikka räpsyiski, menis varmaan kameran teknisen vian piikkiin.
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

itse havahduin tänään kuuntelemaan kun taitaa takapyörän laakeri vonkua, tai se tuli ainakin ensimmäisenä mieleen äänestä päätellen. Tiedä sitten..
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
Avatar
kalle37
"Hölösuu"
Viestit: 3083
Liittynyt: To Maalis 06, 2008 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja kalle37 »

tikkis kirjoitti:Lähinnä ihmetyttää miten Eurooppa mossen (=opel) pyörän laakerit kestää Saabissa ajaa 300 lasissa? Nehän kesii jo ihan normaalissa siviiliajossakin. Vanhoissa oikeissa Saabeissa pyöränlaakerit olivat taasen lähes ikuisia. Globalisaation irvikuvana sama vika Volvossakin nykyisin, Fordin pyöränlaakerit vaihtokamaa määräaikaishuoltovälein.
Miksei multa ole mennyt lyhyen ajourani kortti on ollut 24vuotta. Kuin yhdestä opelista pyöränlaakeri rikki :?:
Ja opeleita on ollut jotain 6kpl.

Eikä ole mennyt muistakaan merkeistä :!:
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Se on kuule iso ongelma nykyisissä euroautoissa oli se sitten fordi/volvo, Saab/Opel, mese tai audi. Fordi Volvo linjalla ei mikään ihme jos laakerit paukkuu ekan 40tkm jälkeen. On kokemusta kummankin merkin merkkikorjaamolta. Samoin Saabin laakeriongelmat alkoi kun GM raiskasi sen opelin osilla. Samoin tutun mersussa sama vika alle 100tkm ajettuna ja omasta Audi A6:sta kahdesti pamahti takapyöränlaakeri varoittamatta, ihan jauheeksi. Hinurilla korjaamolle. Samat laakerit polosta A6:seen, jotka kokoluokkaa 1/2 ysikuutosen saabin vastaavista. Audi sentään painaa tuplasti ! Sama laakeri myös passateissa. SKF:n edustajan farkku passatin takapyöränlaakerit meni kolmasti ekan 40tkm:n aikana. Ironista, että laakerit olivat SKF:n. Mutta globalisaation irvikuvaa on se, että kyseisiä laakereita tehdään ties missä espanjassa. Speksit on samat ja virallisen totuuden mukaan kaikkialla tehdään yhtä hyvää laatua. Ihme kyllä kajakin alkuperäiset SKF:t, eli ruotsissa tehdyt kestää "isältä pojalle". Eli siitä voi kukin vetää johtopäätökset mitä tarkotin globalisaatiolla. Kilpailu on länsimaissa viety liian pitkälle, ohi kestävien arvojen. Oli kyseessä sitten kulutushyödyke kuten auto, tai tavasta miten ihmisiä kohdellaan nykyisessä työkulttuurissa.

Että silleen vain olen aidosti huolestunut, jossa näillä nykyisillä pyöränlaakereilla ajetaan kolmeasataa.
saab90087
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Pe Marras 25, 2005 20:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja saab90087 »

Onko porukkaa tulossa 5.9.? Itse taidan käydä parantamassa vuosi sitten ajettuja lukuja 15,9/208.
Saab 9-5 2,3t -99 Stage X
EX Saab 9000 CSE 2.0t jubilee -97 Stage 5
#3946
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Itsellä olisi tarkoitus tulla paikalle jos auto vaan pysyy nipussa tuonne asti (kytkin on meinaan jo antanut ensioireensa :roll: ). Olisi mukavempaa jos pääsisi letkassa ajelemaan täältä keski-suomesta päin tuonne
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja Japso »

Näillä näkymin tulossa ollaan, jos pääsis tällä kertaa kalusto ehjänä mittauspisteelle saakka :P.
Foxbody turbo
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Hitto kun taitaa itellä loppua aika kesken eli ei ehkä oo auto iskussa viel tuolloin. Ei pysy ahdot kurissa ja bensapumppukin meinaa hyytyä :? Mutta yritetään...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Jurkkis
"Hirsch"
Viestit: 940
Liittynyt: Su Tammi 18, 2009 11:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 6.6 lappeenrannan lentokentällä kiihdytettän

Viesti Kirjoittaja Jurkkis »

Voisihan tuolla käydä vähän pörräämässä. Viimeeksi meni vähän huviajeluksi, kun ei malttanut odottaa asfaltin kuivumista.
9-5 2.0t Vector Griffin -10 & OG900 i16 -89 & 9-3 2.0T -01 MapTun Stage 1
Ex:9-5 2.3t BioPower -04, 9-3 Aero ss 2.0T -05 Stage 1, 9000cs 2.0t -97 ja 900ng 2.0t -95
#4992
Vastaa Viestiin