lappeeseen kiihdyttämään

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

CC Aero kirjoitti: Jos mietitään tuloslistan ylemmästä päästä alkaen tilannetta, niin tavallista tehokkaampia OG-satkuja (ja miksei myös tekniikanvaihto tupliksia) jarruttaa sulake nimeltä vaihdelaatikko. Muussa tapauksessa uskoisin, että "huippunopeuskilpailuissa" näkyisi esimerkiksi 250 loppunopeuksia saavuttavia og-satkuja/tupliksia. Vaikka aerodynamiikka ei satkuissa ja tupliksissa paras mahdollinen olekaan suurempia nopeuksia varten, niin perusrakenteeltaan satkun B202 kestäisi takuulla suuriakin teholukemia. Moottorin/vaihdelaatikon alkuperäinen sijainti valitettavasti tekee myös kestävämmän laatikon siirtämisen muista autoista hankalan.

Toisaalta myäs tehohaitarissa 200-300 hp liikkuvia satkuja ei ole näkynyt Lappeenrannan taikka Joensuun kaltaisissa tapahtumissa. Sinällään harmi mutta jospa ensi kesä korjaisi tilanteen.
Tuo on valitettavan totta mitä sanoit laatikosta ja varmasti enemmän tosissaan ja pitkällä tähtäimellä projektiautoaan laittelevat siirtyvät osittain tästä syystä johtuen uudempien autojen pariin. Realismin jyvänen tietysti on pidettävä mukana ja tuollaisissa kiihdytysmiiteissä ei og satkulla parhaimmillaankaan tuloslistalla kovin ylös ole asiaa. Mutta vinokone tai 8v sarjassa ropisee varmasti helpommin ykköspyttyjä.... :lol: Mielestäni paljon on kuitenkin potentiaalia tuossakin kokoonpanossa. Itse omaan valitettavan vähän tuttuja joilla enemmän kutiteltuja og laitteita, mutta omaan projektiin nojautuen 280-300hp satku ei pitäisi olla 8v tekniikallakaan hirveän kallis/mahdoton rakentaa. Juoksevat kulut voivat toki nousta laatikkojumpan myötä ja kauanko sitä ihmismieli jaksaa... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jos joku järjestää esim. Porissa vastaavan tilaisuuden niin voisihan tuolla käydä kokeilemassa. Ymmärtääkseni näissä on ollut matka pidempi mitä keväällä Kiikalassa (900m)?
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Raimo Miettinen kirjoitti:Jos joku järjestää esim. Porissa vastaavan tilaisuuden niin voisihan tuolla käydä kokeilemassa. Ymmärtääkseni näissä on ollut matka pidempi mitä keväällä Kiikalassa (900m)?
Nimenomaan pitäisi tänne Satakuntaan saada kanssa vastaava tapahtuma. Vaikka sitten Saabistien kesken jonnekkin varalaskupaikalle?? Saako noita muuten kovin helposti yksityiset ns. käyttöönsä, meinaan noita varalaskupaikkoja? Virttaalla ainakin on järjestetty Huittisten Aikuiskoulutuksen järjestämiä testejä joissa ilmeisesti ollut myös VTT mukana niin on todennäköisesti kohtuu helposti saaneet käyttönsä tuon Virttaan varalaskupaikan.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Hieman OT:
Oliko se edelliskesänä, kun Lappeenrannassa (?) Lamborghini Gallardo pyörähti kiihdytyksen päätteeksi? Bongasin toiselta foorumilta samaisen hepun uudemman lelun. En olisi heti uskonut, että Suomessa nähdään Lamborghini Murgielago LP640. Tuon värkin haluaisin nähdä kiihdyttämässä, mutta varsinkin kuulla!
Originally Posted by LP640 kirjoitti:
Syy Gallardon pyörähdykseen oli ilmeisesti monen syyn summa. Takarenkaat olivat hyvin kuluneet ja niiden sivupito huono. Kova jarrutus, perä kevenee, auto lähtee pyörähtämään, renkaat eivät pidä normaalisti eikä ESP pysty enää pelastamaan tilannetta. Lamborghini Stockholmin mekaanikko kävi Jkylässä tutkimassa auton ja se tutkittiin tarkasti myös 72000km huollon yhteydessä eikä elektroniikka-puolelta löytynyt mitään syytä.


Pitää tuumia, josko ens kesänä tulis kentälle ajamaan.
http://jtmedia.kuvat.fi/kuvat/Lamborghi ... -2009spec/
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Joensuun Speedpartyissä pyörähti ainakin toissa vuonna yksi Lambo.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

Saabinsti kirjoitti:Joensuun Speedpartyissä pyörähti ainakin toissa vuonna yksi Lambo.
Ja jos oikein muistan, niin lamboja nopeampia saabejakin oli eksynyt paikalle.. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hook kirjoitti:
Saabinsti kirjoitti:Joensuun Speedpartyissä pyörähti ainakin toissa vuonna yksi Lambo.
Ja jos oikein muistan, niin lamboja nopeampia saabejakin oli eksynyt paikalle.. :mrgreen:
Joo pitää paikkaansa, tuli moinen paikan päällä itsekkin nähtyä.....liekkö aiheuttanut auton vaihdon :mrgreen:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

jeps, mukava ois nähdä kentällä miten tässä versiossa jarruhommat on toteutettu vai käykö samoin kuin 2007 joensuussa :mrgreen: tällä versiolla toki kerää hieman enemmän vauhtia ko. matkalle että saattas pitemmällekki sinne nurmikolle ajautua :).

Ja jos autonvaihtoon syynä ois ollu saabien nopeus niin toivotaan että lambolla on jo kehitteillä vielä nopeampi versio ja omistajalla pätäkkää vaihtoon myös ensi kesän ajojen jälkeen :mrgreen: :mrgreen:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mie lupaan ensikesänä käydä ajamassa vakio saab 99:sillä lappeen kiihdytystapahtumassa.....100hp ..... toivotaan myötätuulta ja pikkasen koti ikävää et tuplis kiitää
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Hook »

nalleolut kirjoitti:mie lupaan ensikesänä käydä ajamassa vakio saab 99:sillä lappeen kiihdytystapahtumassa.....100hp ..... toivotaan myötätuulta ja pikkasen koti ikävää et tuplis kiitää
Oliko tuo vain sen vuoksi, että Lambon omistajille ei tulisi paha mieli, kun selvästi hitaampiakin saabeja löytyy tapahtumasta? :mrgreen:

Btw, Muistan lukeneeni muutaman sivun juttua jostain (jota en muutamassa minuutissa googlettelemalla löytänyt uudelleen) mitenkä noita Gallardoja on spinnaillut ulos ihan suoralla tiellä jarrutuksessa puoltaen oikealle (jos oikein muistan). Mitään tyyppivikaahan autossa ei ole - ainakin jos valmistajalta kysytään. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hook kirjoitti:
nalleolut kirjoitti:mie lupaan ensikesänä käydä ajamassa vakio saab 99:sillä lappeen kiihdytystapahtumassa.....100hp ..... toivotaan myötätuulta ja pikkasen koti ikävää et tuplis kiitää
Oliko tuo vain sen vuoksi, että Lambon omistajille ei tulisi paha mieli, kun selvästi hitaampiakin saabeja löytyy tapahtumasta? :mrgreen:

Btw, Muistan lukeneeni muutaman sivun juttua jostain (jota en muutamassa minuutissa googlettelemalla löytänyt uudelleen) mitenkä noita Gallardoja on spinnaillut ulos ihan suoralla tiellä jarrutuksessa puoltaen oikealle (jos oikein muistan). Mitään tyyppivikaahan autossa ei ole - ainakin jos valmistajalta kysytään. :roll:
Itsekkin jonkun jutunpätkän siitä joskus vahingossa löysin britin kielellä.
Tosissaan tuntu olevan aika montakin tämmöistä tapausta tiedossa.
Itsellä oli tallessa tuossa kirjamerkeissä, mutta linkki meni vanhaksi jo joku aika sitten.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
TTiD
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 21:26

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja TTiD »

Mikä se tollane foorumi on missä lambomiehet keskustellee? :D
Turbo²
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Uutta autoa tullut katseltua, joten tullut selailtua noita Lambo-foorumeita enemmänkin. ;)

oikeasti http://www.btcf.fi
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
66Saab74/99
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2010 17:55
Paikkakunta: Lahti

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja 66Saab74/99 »

Kävin volvolandia sivuilla ja siellä oli myös nopeusennätyksistä .Kovaa volvotkin on kulkeneet ja huippunopeuden lisäksi oli matka .Kumpi voittaa :saab: vai volvo . Bemareita olivat Ylivieskaan volvon kiihdytyksiin kutsuneet jopa 400hevosella varustetun mutta volvo voitti. Oliko kostea pinta vai mikä ????
Harrastepelit , Saab 74/99 ja Wolkkari LT-Reimo, matkailuauto. Käyttöpelit Toyota Carina, Mersu124d ja Renault Megane dci. # 3689 #
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: lappeeseen kiihdyttämään

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

66Saab74/99 kirjoitti:Kävin volvolandia sivuilla ja siellä oli myös nopeusennätyksistä .Kovaa volvotkin on kulkeneet ja huippunopeuden lisäksi oli matka .Kumpi voittaa :saab: vai volvo . Bemareita olivat Ylivieskaan volvon kiihdytyksiin kutsuneet jopa 400hevosella varustetun mutta volvo voitti. Oliko kostea pinta vai mikä ????
Mitä tarkoitit "-huippunopeuden lisäksi oli matka" ?

Eipä sitä 400hevosen moottorilla kovin korkealle noissa karkeloissa sijoituta jossei sitä ole istutettu kaksipyöräiseen :wink:

Toki jossain kevyessä, poikkipinta-alaltaan pienessä korissa silläkin saa tulosta kuten murtoluku fiiatilla aikoinaan näytettiin. Hevosia taisi kyllä siinäkin olla hyvän matkaa 500 paremmalla puolen...
Ei muuten kukaan hurja Saabisti uskaltaisi Sonettiinsa pistää kunnolla viriä? Jos sen saisi tienpinnassa pysymään niin voisi aika pienellä teholla saada korin hyvään vauhtiin. Eestissä sen 178kmh Valdo ajoi vakio tehoisellakin Sonettilla kun taas perheautoluokan kulkeneet kysyvät 130-150hv tuohon tulokseen. Prosentteina tehoero vakio sonettiin on huima.
Mutta huimapää saa olla kuskikin jos siihen koriin sen puolentuhatta hevosta pistää ja sitten seisoo puoliminuuttia kaasunpäällä :mrgreen:
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Vastaa Viestiin