--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
Tapahtuma on ohi - kiitokset osallistujille, järjestelytoimikunnalle, talkooväelle ja avustajille!
Ketjusta poimitut kuvalinkit: JaniV jameli nix0n Juxu Tuha Jasse-setä kiupst Mr.SAAB VictorKilo eklunto1 juuso timpetti saba90 Janezki jt
Videoita: Thorhammer jt pjv Thorhammer
Kympin uutisten juttu
SaabsUnited
TTELA
Kuvia Hollannin Megatapahtumasta (ja vähän muualtakin)
--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
Suomen Saab-klubi ry järjestää lauantaina 14.1.2012 klo 11-15 kokoontumisen, joka on osa kansainvälistä SAAB-tapahtumien verkostoa.
Paikka: Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen ("Pirkkahalli") pysäköintialue.
Tapahtumainfoa outside-saab.com:sta: "Alkuvuonna 2010 järjestetyn Saab Support Convoy -tapahtuman hengessä järjestetään viikonloppuna 14.-15. tammikuuta 2012 ympäri maailman tapahtumia Saabin tukemiseksi. Kyseessä ei tällä kertaa tarvitse olla kulkue (convoy), vaan ylipäätään tapahtuma, johon Saab-automerkin ystävät voivat kokoontua viettämään aikaa yhdessä."
Tapahtuman tarkoituksena on kannustaa positiivisen ratkaisun löytämiseen tahoja, joiden käsissä on konkurssipesän tulevaisuus, sekä osoittaa tukea Saabin työntekijöille, jotka ovat mahdollisesti menettämässä työpaikkansa. Toki tarkoitus on myös herättää sopivasti huomiota ja näyttää, että Saabin lojaalit tukijoukot eivät ole kadonneet mihinkään.
Ohjelma
Tapahtumapaikalla on klo 11 alkaen non-stop -periaatteella toimiva ruokailu. Klubi tarjoaa keittolounaan jäsenille klubikorttia vastaan. Lounasta nautitaan lämmitetyssä teltassa.
Tapahtumapaikalta poistuttaessa muodostaudutaan letkaan, jossa ajetaan 3-tietä Nokian suuntaan aina tielle 11 (liittymä 48) saakka. Letka videoidaan kiertoliittymässä, minkä jälkeen kukin poistuu valitsemaansa suuntaan. Matkaan lähtö tullaan ajoittamaan niin, että kiertoliittymästä poistuminen päättää tapahtuman noin klo 15. Tarkempia ohjeita letka-ajosta ja reitistä annetaan paikan päällä.
Päätösletkan reitti kartalla.
Klubi on tilannut tapahtuman virallisia tarroja, joita riittää 200 ensimmäiselle osallistujalle.
Lisätietoja
http://www.outside-saab.com/
http://www.saabsunited.com/2011/12/14-1 ... nuary.html
http://www.saabsunited.com/2011/12/conv ... nuary.html
Trollhättanin kokoontumiseen lähtee letka Tukholmasta 14.1. klo 06:00. Turku-Tukholma -laivat saapuvat satamaan 06:10 ja 06:30, joten sinne päin suuntaavat saattavat mahdollisesti saada letkan kiinni matkan varrella.
Letka-ajot Tampereelle
Mikäli olet järjestämässä letkaa paikkakunnaltasi, ilmoita siitä vastaamalla tähän viestiketjuun tai YV:llä tai "pjv piste saab ät gmail piste com".
- Turun seutu: Kokoontuminen Auran ABC:llä 14.1. klo 09:00 (pjv)
- Pääkaupunkiseutu: Tapaaminen Keimolan Nesteellä klo 08:40, kahvien ja valokuvauksen jälkeen liikkeelle n. 09:15 (Thorhammer)
- Rauma: Lähtö Prisman p-paikalta 8:30, Euran linja-autoasemalta 9:00, Huittisten ABC:ltä 10:00 (wanu)
- Vaasa: Lähtö ABC:ltä 8:00, Jalasjärven ABC:ltä 9:10, Parkanon Shelliltä 10:00 (Money For Nothing)
- Jyväskylä: Lähtö Keljonkankaan ABC:ltä 08:30 (Juspu)
- Lahti: Lähtö linja-autoasemalta 08:40 (Mawerick)
Usein kysytyt kysymykset
- K: Saab on jo konkurssissa. Miksi vaivautua?
V: Ruotsin lainsäädäntö antaa mahdollisuuden jatkaa konkurssiin haetun yrityksen toimintaa tiettyjen edellytysten toteutuessa. Useat tahot ovat ilmaisseet kiinnostuksensa konkurssipesästä tai sen osista. Vaikka Saab sellaisena kuin sen tunsimme on historiaa, toiminnan jatkuminen jossain uudessa muodossa on vielä täysin mahdollista. - K: En usko, että Saabeja tehdään enää koskaan. Miksi vaivautua?
V: Tapahtuma on myös tuen ja myötätunnon osoitus tuhansille Saabin työntekijöille, jotka ovat vaarassa menettää työpaikkansa. Lisäksi paikalla on satoja muita saabisteja, joiden kanssa voi jutella mukavia ja muistella menneitä. Älä luovuta ihan vielä. - K: Mutta juurihan tätä kaksi vuotta sitten yritettiin?
V: Vuoden 2010 Support Convoy oli hieno ja tuloksekas tapahtuma. Tämä on toinen ja todennäköisesti viimeinen kerta, kun kokoonnumme tällä teemalla. Jatkossa joko ei ole mitään tuettavaa, tai sitten Saabille löytyy vahva omistaja, jolloin vastaaviin kriisitilanteisiin ei toivottavasti enää ajauduta. - K: Missä muualla järjestetään samanlaisia tapahtumia?
V: Ruotsissa, Hollannissa, Thaimaassa, Uruguayssa... katso http://www.outside-saab.com/countries/ - K: Miten se "We are many, we are SAAB" oikein pitäisi ymmärtää?
V: Me suomalaiset saabistit olemme osa kansainvälistä Saab-yhteisöä, joka kokonaisuutena on merkittävä voima Saabin taustalla. Meitä on todella paljon, ja meitä yhdistää yksi asia. SAAB. - K: Minulla on useampi Saab. Millä lähtisin tähän tapaamiseen?
V: Valitse tällä kertaa se uusin. Haluamme osoittaa, että Saab-harrastajien kiinnostus ulottuu myös uusimpiin malleihin. - K: Jaahas, eikö sinne sovikaan klassikko-Saabilla tulla? Ei minulla ole muita.
V: Ehdottomasti sopii! Saab-brändin 60-vuotinen historia on sen tärkein kulmakivi ja tapahtumassa halutaan nähdä kaikenikäisiä ajoneuvoja. - K: Eikö tapahtuman olisi hyvä näkyä mediassa? Miten se nyt muka onnistuu, kun tapahtuma on viety Pirkanmaalle asti?
V: Kysyjä asuu ilmeisesti itse pääkaupunkiseudulla. Tampere on Suomen 3. suurin kaupunki, ja kaikilla suurimmilla tiedotusvälineillä on siellä paikallistoimitus. - K: Entä Trollhättan? Yllä sanottiin, että kannustuksemme on osoitettu tehtaan työntekijöille ja konkurssipesän hoitajille. Eivät he varmaan lue suomalaisia lehtiä?
V: Nettisivustot Outside Saab ja Saabs United ovat suora yhteytemme pääkallopaikalle. Myös Suomen tapahtuma tullaan saattamaan Trollhättanin, Ruotsin ja koko maailman tietoisuuteen artikkelin, valokuvien ja videoleikkeiden avulla. - K: Tein kahden vuoden takaista tapahtumaa varten ison FUGM-kyltin, mutta sitä kiellettiin näyttämästä. Saanko nyt vihdoinkin ottaa sen esiin?
V: Valitettavasti joudut pitämään kylttisi edelleen varaston kätköissä. Tämäkin on positiivinen ja iloinen kannustustapahtuma, jossa ei ole tarkoitus etsiä syyllisiä, eikä herättää muutakaan negatiivista huomiota. - K: Eihän tuo tapahtuman päättävä kiertoajelu herätä mitään huomiota. Miksi emme aja keskustassa?
V: Kiertoajelu on tapa purkaa tapahtuma hallitulla tavalla, ja toisaalta se tarjoaa mahdollisuuden yhtenäisen Saab-letkan videointiin useammassakin pisteessä reitin varrella. Letka-ajosta muulle liikenteelle koituva haitta pyritään pitämään mahdollisimman vähäisenä. - K: Miksi ihmeessä se letka-ajo lähtee juuri Nokian suuntaan?
V: Toivomme paikalle runsasta osanottoa. Poistumissuunta onkin yritetty valita niin, että purku onnistuu mahdollisimman sujuvasti, ja että letka saadaan yhtenäiseksi ennen kuvauspaikkoja. Päätepisteeksi taas valikoitui halkaisijaltaan suurin kiertoliittymä kohtuuetäisyydellä.