Lentokenttä ja rata-ajoa 31.8-1.9.2013

Yleistä keskustelua tulevista ja menneistä tapahtumista.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Lentokenttä ja rata-ajoa 31.8-1.9.2013

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Boxer Speed Day

Boxer SpeedDay järjestetään Lopella Räyskälän Lentokeskuksessa osoitteessa Räyskäläntie 311, 12820 Räyskälä.

31.8.2013 lauantaina kiihdytysajoa klo 10-17, hinta: 25€, jolla saa ajaa niin paljon kuin jaksaa. Kaikki ajoneuvomerkit.
Katsojille pääsyliput maksavat 10 €.

1.9.2013 sunnuntaina:
Sunnuntaina
9.00 Ponderitesti + racechrono testi / kalibrointi
9.30 Vapaat harjoitukset FFP & URHO
10.30 Vapaa yleisöajo 1.
11.15 FFP cup.1
12.00 Vapaa yleisöajo 2.
12.45 FFP cup 2
13.30 URHOn ajot startti
16.30 URHOn ajot stop

Vapaa yleisöajo 1 & 2 & vaatimukset radalle pääsyyn
- Ideana on että pääsee kokeilee omalla siviili autolla rata-ajoa. Laite voi olla vesi tahi ilma jäähytteinen. Nyt ei sorsita ketään.

- Edit-1 Lisätään vielä että auto saa olla merkiltään / vetotavaltaan / polttoaineeltaan ihan mikä tahansa. Vapaa-ajo on 45min, tuosta ensimmäinen 15min on hitaille autoille (valmistajan ilmoittama max nopeus 150km/h), varttitunnin kohdalla päästetään sekaan nopeat autot, joille jää täten ajoaikaa 30min hitaampien seassa. Tämä järjestely siksi että ekalla viidellä minuutillta vältetään se, että radalla on 15 vakio kuplaa kokemattomien kuskien käsissä ja seassa ajaa 5 Subarua rattimattien ohjastamana. Siinä olis kunnon katastrooffin ainekset kasassa. . . .

- 30min ennen vapaata yleisöajoa, alkaa ohjaajakokous. Täällä käydään turvallisuus läpi (mm liput etc), itse ilmottautuminen + FVWA'n vastuuvapautus - sopimuksen allekirjottaminen.

- Tämän jälkeen on auton rata-katsastus. Auto on normaali ns käyttöauto, jolla sekä liikennevakuutus että katsastus voimassa.

- Turva puolella; Kuskilla oltava voimassa oleva ajokortti, mukana oma kypärä; joko autoilu tai moottoripyörä käyttöön hyväksytty. Lisäksi autossa 3-piste turvavyöt ja kaikki irtonainen tavara kerätty ohjaamosta pois jo ennen katsastusta.

- Edit-2 Kuskin ajovarustus jotakin päälle sulamatonta materiaalia, joka peittää paljasta ihoa mahd paljon. Pitkähihanen puuvillapaita + farkut pakolliset. Tuon lisäksi puuvilla sukat + nahkakengät. Nahkahanskat ja niskatuki suotavaa.

- Mahdollista ajaa myös pelkääjä kanssa, kun molemmilla turvavarusteet & ohjaajakokous suoritettu. Takapenkki on aina ajon aikana tyhjä.


Huomaa:
Jos myöhästyt ensimmäisen ohjaajakokouksen alun, et aja ensimmäisessä vapaassa yleisöajossa.
Jos missaat ekan kokouksen ja myös tokasta myöhästyt, niin et aja jälkimmäisessäkään vapaassa yleisöajossa. Paree olla ajoissa

Huomaa-2
Mahdolliset kolari / ulosajo waurio asiat hoitaa kuski itse oman vakuutusyhtiön kanssa. FVWA tekee aiheesta vastuuvapautus sopimuksen, josta asia käy ilmi. Mitään speziaali vakuutusta joka mahdollistaa aivojen jättämisen narikkaan ja toisten kolhimisen missään muodossa, ei ole eikä tule. Eli ajat 100% omalla vastuullasi.
Eli järki käteen! Jos sitä ei tule, niin puusilmä kuskit liputetaan ulos ja sitten enää ei ole radalle asiaa. Huomaa että ratatörttöilyssä on nollatoleranssi.

Lisätiedot:
http://www.superverse.fi/
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=18 ... 8be031fa7e
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Lentokenttä ja rata-ajoa 31.8-1.9.2013

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Hienoja autoja oli paikalla ja kelikin oli suotuisa, pientä pariminuuttia kestänyttä tihkua lukuunottamatta iltapäivällä.
Yksi ainoa saappi taas paikalla ja ennätyksiä tehtailtiin oikein urakalla vaikka ajettiinkin hyvin loivaan ylämäkeen möykkysellä asfaltilla.

Tais hatchback mallisella punaisella pikku suparullakin syntyä ennätys, oli muuten aika kiukkunen peli:
https://www.youtube.com/watch?v=2OISfICdhB0
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Vastaa Viestiin